Peugeot rozšiřuje svou nabídku v segmentu M1: Peugeot 5008

Po crossoveru 3008 představuje model Peugeot 5008 druhou ofenzívu značky v segmentu M1 v kategorii prostorných vozů se zvýšenou architekturou.

Tento kompaktní vůz s 5/7 místy doplňuje a posiluje pozici značky na trhu rodinných vozů.

Peugeot rozšiřuje svou nabídku v segmentu M1: Peugeot 5008
Peugeot rozšiřuje svou nabídku v segmentu M1: Peugeot 5008
Peugeot rozšiřuje svou nabídku v segmentu M1: Peugeot 5008

Po verzi 308 SW a nově uvedeném crossoveru 3008, přichází tento nový model o délce 4,53 m a výšce 1,64 m zcela přirozeně rozšířit nabídku značky Peugeot v segmentu M1.

S modelem 5008 značka Peugeot představuje novou podobu vozu typu MPV. Tento model přejímá základní hodnoty značky a optimalizuje všechny charakteristiky, které zákazníci tohoto segmentu očekávají. Využívá špičkových technologií ve prospěch komfortu a bezpečnosti jízdy a z pohledu jízdních vlastností nepřipouští žádné kompromisy.

Aerodynamický vůz ladných křivek

Při pohledu z exteriéru se model 5008 vyznačuje svou vyváženou a výrazně profilovanou siluetou.

  • Jeho aerodynamické tvary (Cx 0,29 a Scx 0,77) nachází inspiraci u vysokorychlostních vlaků. Budí dojem ladnosti pohybu a prvotřídních jízdních vlastností.
  • Jeho přední část s protáhlými předními světlomety a zkosenou kapotou, na kterou na úrovni předních kol plynule navazuje rozměrné čelní sklo, umožňuje pronikání vzduchem účinněji a s minimálním odporem.
  • Eleganci a reprezentativní charakter propůjčují vozu 5008 i chromované dekory, které lemují přední masku.
  • Protáhlé čistě vykreslené boky vozu umocňují dojem, že vůz je v neustálém pohybu a vysoký pás karoserie vypovídá o bezpečné ochraně interiéru.
  • Rozměrné prosklené plochy vytváří průběžný pás díky zadnímu pevnému okénku, které zasahuje až do zadního okna. Interiér vozu je tak příjemně prosvětlený, čehož si užívají všichni cestující ve voze, i ti na zadních sedadlech, ke kterým světlo proniká velkorysou panoramatickou střechou.
  • Při pohledu na vůz z profilu zaujme i elegantní stylová linie, která začíná v úrovni zadních dveří, zvýrazňuje se na blatnících a obepíná celou záď vozu 5008. Křivka dodává bokům i zadnímu víku vozu dynamický vzhled.
  • O vizuální identitu vozu se starají zadní světla svým specifickým tvarem a použitou technologií světelné signalizace. Zadní část tak dostává robustní, stylově čistý a reprezentativní vzhled. Tvar víka vypovídá o dobře přístupném zavazadlovém prostoru, jenž u rodinného vozu představuje zásadní předpoklad úspěchu.
  • Styl nového kompaktního MPV je založen na dynamickém vzhledu exteriéru, který je zdařile spojen s velkým obyvatelným vnitřním prostorem.

Kvalitní interiér zaměřený na potěšení z jízdy

Místo řidiče v Peugeotu 5008 je pojato v mimořádně originálním a inovativním stylu. Zvýšená pozice při řízení, pro tento typ vozů typická, otevírá řidiči vynikající výhled a dodává mu pocit jistoty a bezpečí. Návrháři vozu však dokázali posunout ergonomii pozice při řízení ještě dále: kvalitou sedadel, ale také úhlem sklonu svisle posazeného volantu, podobně jako u vozu 308 ve verzi hatchback. Poloha při řízení je tak velmi pohodlná, přičemž si řidič stále zachovává dokonalý přehled nad vozovkou.

Avantgardní technologie jako například zobrazení Head-up a vysoce kvalitní materiály – to jsou aspekty, které zajišťují jízdní potěšení pro řidiče. Četné inovace jsou patrné v každém detailu vozu. I náročný řidič ocení předsazenou palubní desku modelovanou v souladu s dynamickými křivkami exteriéru budící dojem prostornosti, sdružený přístroj přecházející v elegantní středový panel i propracovanou ergonomii ovladačů, které přirozeně padnou do ruky.

Světlý a prostorný interiér

Na široké čelní sklo (1,70 m2) navazuje rozměrná prosklená panoramatická střecha (1,69 m2), která v modelové řadě Peugeot patří mezi největší. Cestující se tak mohou těšit z prosvětleného interiéru i výhledu do okolní krajiny. S bočními okny, pevnými okénky a zadním oknem dosahuje prosklená plocha celkem 5,77 m2 .

Prostorný – přívlastek, který výstižně charakterizuje interiér vozu. Šířka v loktech na předních sedadlech je 1 476 mm a 1 520 mm ve druhé řadě stejně širokých sedadel. Ve třetí řadě mohou pohodlně sedět dvě dospělé osoby a šířka v loktech je zde celých 1 341 mm.

Rovněž prostor pro nohy i výška po střechu dosahují velkorysých rozměrů a tak mohou ve voze bez obtíží cestovat i osoby většího vzrůstu.

Navíc si mohou cestující ve druhé řadě nastavit u všech třech sedadel samostatně sklon opěradla a podélný posun v rozmezí 130 mm. Z pohledu variability vnitřního prostoru tak lze zvětšit kapacitu zavazadlového prostoru, nebo naopak nechat více prostoru cestujícím ve druhé řadě sedadel.

Příkladná variabilita

Variabilita vozu 5008 je na nejlepší úrovni v segmentu.

Druhou řadu tvoří 3 samostatná stejně široká sedadla, u kterých lze pro maximální komfort sezení nastavit sklon opěradla a podélný posun. Sedadla je možné každé zvlášť složit do podlahy a vytvořit dokonale rovnou úložnou plochu v úrovni prahu zavazadlového prostoru. Opěradlo sedadla spolujezdce lze sklopit, což umožňuje využít prostor až k palubní desce. Užitečná délka pro přepravu dlouhých předmětů dosahuje v této konfiguraci 2,76 m (složená všechna sedadla a sklopené opěradlo sedadla spolujezdce).

Díky mobilitě bočních sedadel ve druhé řadě, kdy se sedák jednoduchou manipulací zvedne a opěradlo sedadla se posune směrem dopředu, je uvolněn pohodlný přístup na sedadla ve třetí řadě.

Podobně praktická jsou i plnohodnotná sedadla ve třetí řadě sedmimístné verze. Tato sedadla je možné jednotlivě složit do podlahy. Interiér modelu 5008 tak nabízí mnoho variant uspořádání, aby mohl lépe vyhovět požadavkům svých uživatelů.

Rekordní objem zavazadlového prostoru

Zavazadlový prostor vozu 5008 je díky svým pravidelným tvarům maximálně využitelný. Podle polohy podélně posuvných zadních sedadel nabízí tento velkorysý prostor objem od 758 l do 823 l pod kryt a se složenými sedadly ve třetí řadě. Vůz 5008 tak nabízí jeden z nejlepších zavazadlových prostorů v segmentu.

Objem se zvětší na 1 247 l, pokud prostor využijeme až pod střechu, a na 2 506 l v případě složených sedadel ve druhé řadě.

Rodiny s dětmi jistě ocení řadu menších i větších odkládacích prostorů rozmístěných v kabině. Odkládací schránku spolujezdce a objemné kapsy ve dveřích doplňuje ještě přihrádka pod volantem a důvtipná chlazená schránka ve středové konzole o objemu 10,5 litrů. Do této schránky lze uschovat různé předměty, například i dvě 1 litrové láhve. Podle úrovně vybavení vozu najdeme v této schránce také propojovací vstup (jack nebo USB) pro připojení přenosného přehrávače, který tak zůstává bezpečně ukryt nežádoucím pohledům. V zadní části mohou cestující používat úložné prostory v podlaze nebo dobře přístupné kapsy v zadních dveřích. Další přihrádky na drobnosti se nacházejí v celé kabině k dispozici řidiči i všem spolucestujícím, včetně sedících ve třetí řadě.

U pětimístné verze lze navíc využít i prostor pod podlahou zavazadlové části o objemu 60 l, což potvrzuje maximální využití veškerého prostoru pro zajištění optimální praktičnosti každodenního používání vozu.

Komfort na všech místech

Silné stránky interiéru vozu jako je prostornost a variabilita doplňuje také mimořádný komfort.

Na všech místech ve voze cestující ocení pohodlí sedadel. Zvláštní pozornost byla věnována třetí řadě. I ta poskytuje pasažérům komfort, bezpečnost a obyvatelnost srovnatelnou s ostatními místy ve voze. Jako příklad uveďme speciální odkládací prostory nebo navíjecí sluneční clony, které mohou zakrývat pevná okénka vzadu (stejně jako ve druhé řadě sedadel). Bezpečnost cestujících zajišťuje hlavový airbag, který zasahuje až k sedadlům ve třetí řadě. Skvělé akustické parametry umožňují osobám sedícím ve třetí řadě hovořit s ostatními pasažéry ve voze bez nutnosti zvýšit hlas.

Díky zvýšené poloze sedadel vůči přední řadě mají i cestující ve třetí řadě skvělý výhled dopředu, což potvrzuje, že se jedná o plnohodnotná a nikoli pouze přídavná sedadla.

Aby cestování bylo co nejpříjemnější pro všechny pasažéry ve voze, jsou do bočních sloupků ve druhé řadě zabudovány nastavitelné výstupy vzduchu, které směřují proudění klimatizací chlazeného vzduchu do zadní části vozu. Teplotní komfort tak dosahuje na všech místech ve voze té nejlepší úrovně.

Multimediální systém pro zadní část vozu

Model 5008 nabízí na přání cestujícím ve druhé řadě sedadel perfektně integrovaný multimediální systém, který jim zpříjemní dlouhé cestování. Systém zahrnuje dvě barevné 7“ obrazovky zabudované do předních opěrek hlavy, propojovací konzolu, do které lze připojit veškerou přenosnou audio/video výbavu (přenosný video přehrávač, herní konzolu, DVD přehrávač…), a dvoje bezdrátová sluchátka Bluetooth. Použitá bezdrátová technologie je mimořádně výkonná z pohledu kvality zvuku. Audio signál přenáší bez ohledu na polohu sluchátek. Třetí sluchátka lze objednat z nabídky originálního příslušenství a mohou se používat simultánně.

Existuje také možnost připojit současně dva video zdroje, každá obrazovka pak přenáší jiný obraz. Cestující na zadních sedadlech tedy mohou sledovat stejný program, ale mají i možnost věnovat se každý své vlastní zábavě. Jeden z cestujících může například hrát videohru a druhý může sledovat film.

Představy návrhářů o prostorném a variabilním interiéru poskytujícím maximum pohodlí všem cestujícím tak byly beze zbytku naplněny.

Avantgardní technologie ve službách bezpečnosti

Model 5008 zavádí v segmentu MPV novátorské technologie, kterými definuje nové reference v oblasti bezpečnosti a komfortu.

Head Up displej je zařízení používané v pilotních kabinách. Důležité informace pro řízení vozu jako je rychlost, upozornění regulátoru a omezovače rychlosti nebo údaje systému Distance Alert jsou ze zadní části krytu sdruženého přístroje promítány na průhledný panel. Řidič má tak v zorném poli k dispozici informace důležité pro řízení vozu, aniž by spustil oči z vozovky. Vedle komfortu řízení na krátkých i dlouhých trasách má tento prvek velký přínos v oblasti aktivní bezpečnosti (informace jsou v zorném poli řidiče, který tak snadno přizpůsobí pohled na vozovku nebo panel).

Distance Alert je funkce, která pomáhá řidiči dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy. Radar umístěný za předním nárazníkem měří ve vteřinách čas, který dělí vůz od vpředu jedoucího vozu a informaci předává na Head Up displej. Systém výstrahy lze nastavit ovladačem na palubní desce v intervalu 0,9 s a 2,5  s a řidič je upozorněn, pokud je vzdálenost mezi vozy příliš krátká. Jedná se o systém podpory, který nezasahuje do řízení, řidič si stále zachovává nad vozem plnou kontrolu. V dané kategorii je tato výbava výjimečná a z pohledu bezpečnosti účinně doplňuje omezovač a regulátor rychlosti.

Snow Motion je inteligentní protiprokluzový systém. Ke klasickému protiprokluzovému systému přidává novou funkci, díky níž se vůz rozjede i na ledu nebo sněhu. Automatické sepnutí systému ASR je samozřejmě ještě účinnější ve spojení s pneumatikami se zimním dezénem.

Hlavový airbag pro všechny 3 řady je v nabídce pro 7 místné verze. Funguje s jedním generátorem a aktivuje se současně s bočními airbagy, aby zajistil optimální bezpečnost cestujících. Všechna místa ve voze jsou účinně chráněna.

ESP v základní výbavě, 6 airbagů, elektrická automatická parkovací brzda s funkcí ‘Pomoc při rozjezdu do svahu’, kontrolka zapnutých bezpečnostních pásů na všech místech, senzor tlaku v pneumatikách, atd.: Peugeot 5008 je vybaven kompletní bezpečnostní výbavou, která současně zvyšuje pohodlí a potěšení při řízení.

Temperamentní projev, který neubírá na komfortu jízdy

Ambicí modelu 5008 je stát se z pohledu jízdního potěšení novou referencí v segmentu kompaktních MPV. Usilovat o to bude svými dynamickými kvalitami, které kombinují bezvadný jízdní projev vozu hodný nejlepších hatchbacků Peugeot a komfortní odpružení na té nejlepší úrovni.

Kvalita podvozkových částí modelu 5008 vychází z dlouholetých zkušeností značky. Především se jedná o tuhost karoserie, která je pro vůz tohoto typu zcela výjimečná (0,69 mrad) a zásadním způsobem se podílí na velmi dobrém jízdním chování vozu, ale také na celkovém vibračním komfortu.

Přední náprava typu pseudo Mc Pherson s odděleným příčným zkrutným stabilizátorem je převzatá z modelu 308 a má příkladné dynamické charakteristiky. Zadní náprava s příčkou rovněž pochází z platformy 2 skupiny a byla speciálně upravena pro prostorné vozy.

Veškeré úsilí vývojových pracovníků Peugeot bylo zaměřeno na jisté a účinné chování vozu 5008 na silnici, které bude dosahovat kvalit verzí hatchback a současně zůstane zachován komfort, jenž od svého vozu očekávají zákazníci vozů typu MPV. Navíc k přesnému seřízení nápravových částí byly vyvinuty i speciální 16“ a 17“ pneumatiky s nízkým valivým odporem. Pneumatiky 18“ jsou vyhrazeny pro milovníky sportovní jízdy. Velkoryse dimenzované brzdy (302 mm u nejsilnějších verzí) garantují účinnější brzdění a o komfort řízení, který je pro Peugeot velmi důležitý, se stará elektrohydraulický posilovač.

Výsledek je skutečně výjimečný pro všechny cestující bez rozdílu, tedy i pro ty, kteří cestují na sedadlech ve 3 řadě, neboť se jim dostává stejného komfortu jako na ostatních místech.

Toto spojení komfort / jízdní projev je charakteristickým rysem nového vozu Peugeot 5008.

Kompletní řada ekologicky šetrných motorů

Při uvedení modelu 5008 budou k dispozici 4 pohonné jednotky poslední generace. Odpovídají dynamickému charakteru tohoto nového modelu. Spojují výkon a hospodárný provoz, dosahují velmi dobré bilance emisí CO2 a zprostředkovávají řidiči intenzivní jízdní zážitky.

Z benzinových motorů bude při uvedení v nabídce:

  • 1.6 VTi 120 k MAN5 Euro 5 – 7,3 l/100 km a 169 g/km CO2
  • 1.6 THP 156 k MAN6 Euro 5 – 7,1 l/100 km a 167 g/km CO2

Dieselová řada se bude skládat ze čtyř pohonných jednotek:

  • 1.6 HDI FAP 110 k MAN6 – 5,4 l/100 km a 143 g/km CO2
  • 1.6 HDI FAP 110 k MCP – 5,2 l/100 km a 135 g /km CO2
  • 2.0 HDI FAP 150 k AUT6 Euro 5 – 5,8 l/100 km a 151 g /km CO2
  • 2.0 l HDi FAP 163 k AUT6 Euro 5 – 6,8 l/100 km a 178 g/km CO2

Podpora řízení poslední generace

K zajištění co nejjednoduššího každodenního používání nabízí model 5008 užitečné technologie jako například parkovací asistent vpředu a vzadu nebo inovativní systém měření volného prostoru pro zaparkování.

Funkce je zajištěna dvěma snímači umístěnými po stranách předního nárazníku, které na multifunkční obrazovce řidiče vizuálně informují o možnosti zaparkovat na volném parkovacím místě nebo o obtížnosti manévru, který bude třeba provést.

Špičková multimediální výbava

Peugeot 5008 je vybaven posledními novinkami z řady telematických systémů Peugeot označovanými WIP (World In Peugeot).

WIP Sound je základní nabídka, která zahrnuje autorádio s CD a MP3 přehrávačem navíc s propojovacím vstupem typu jack umístěným v odkládací schránce ve středové konzole.

S doplňkem na přání WIP Connect může být systém doplněn hands-free sadou Bluetooth a USB vstupem.

A dále jsou na přání k dispozici dva navigační systémy 5008 :

  • WIP Nav představuje cenově velmi zajímavou vstupní nabídku s dokonale integrovanou výsuvnou barevnou obrazovkou 7’’ ,16/9 v palubní desce. Kartografická data 30 evropských zemí jsou uložena na SD kartě a mohou být zobrazena z perspektivy. Součástí sestavy je také hands-free sada Bluetooth, rádio s CD a MP3 přehrávačem s propojovacím vstupem.
  • WIP COM 3D nabídka vyšší třídy zahrnuje ty nejpokrokovější technologie: barevnou výsuvnou obrazovku s vysokým rozlišením 7’’ 16/9, 3D kartografii evropských zemí uloženou na pevném disku 30 GB, čtečku paměťové SD karty, DVD přehrávač, USB a audio video vstup, funkci jukebox, hands-free sadu Bluetooth, atd. GSM modul s umístěním pro SIM kartu umožňuje aktivovat v systému telefonní funkce. A pro skutečné hudební fanoušky je na přání připraven systém HiFi JBL. Zahrnuje 6 reproduktorů, zesilovač 240 W a subwoofer dokonale integrovaný v kabině.

5008, jméno podle logiky názvosloví Peugeot

Číslice 5 v názvu 5008 poukazuje na historii značky v segmentu rodinných vozů, dvojitá nule uprostřed je určena pro vozy s zvýšenou architekturou a místem řidiče, které rozšiřují klasickou modelovou řadu Peugeot. Číslice 8 upřesňuje generaci nového modelu.

Oficiální představení na autosalonu ve Frankfurtu

Peugeot 5008 bude ve světové premiéře představen na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu a oficiální evropské uvedení proběhne v průběhu podzimu 2009.

Na trh v České republice bude tento model uveden začátkem roku 2010.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...