Peugeot RCZ otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“, je obrazem nových trendů a obměny značky Peugeot na „vášnivější“ vozy.
Expresivní a inovativní styl, exkluzivní interiér, výkonné a ekologicky zodpovědné motory a silné jízdní zážitky Peugeotu RCZ zdůvodňují jeho výjimečné postavení v modelové řadě Peugeot.
Již název RCZ symbolizuje Je to první osobní vůz, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed a jako průkopník nové identity značky, nese RCZ na karoserii nové logo lva.
Peugeot RCZ je určen pro náročné automobilové znalce, kteří vyznávají moderní trendy, chtějí se odlišit… a neváhají podlehnout silnému pokušení.
V tomto ohledu je RCZ v modelové řadě Peugeot první automobilovou specialitou překračující hranice sériových vozů. V příštích letech ho budou následovat další modely, všechny výrazně odlišné, s vlastní identitou, silně vyhraněné a přinášející nové zážitky.
První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz zrozený z nadšení a know-how týmů Značky. Koncept vzbudil obrovský zájem u laické i odborné veřejnosti. Rozhodnutí o realizaci a uvedení tohoto vozu na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008.
Nicméně pro úspěšný přechod od snu ke skutečnosti je zapotřebí jednoznačné zadání, odvaha a mnoho vynalézavosti. Návrháři a inženýři společně rozpracovali koncept tak, aby vlastnosti a funkce vozu jako celku odpovídaly představě, kterou na první pohled evokuje. Prioritou nebylo pouze zachovat stylovost konceptu i přes nutná omezení a modifikace plynoucí z požadavků výroby a prodeje, velmi ambiciózní cíle byly vytyčeny i v oblasti jízdních vlastností a kvality provedení, tak aby vznikl vůz se silnou a nezaměnitelnou identitou.
Vývoj nového vozu byl zvládnout v mimořádně krátké lhůtě a tak bude nový RCZ v prodeji pouhé dva roky po rozhodnutí o vývoji vozu, již na jaře letošního roku.
Aby byla zaručena nejvyšší kvalita tohoto mimořádného vozu je vůz montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu zaměřeném na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.
Exteriér
Atletický, elegantní a aerodynamický styl vozu RCZ vytváří novou rovnováhu, harmonickou a současně temperamentní, založenou na originální architektuře. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky jsou jeho nejvýraznějšími stylovými prvky.
Interiér
Ideální pozice při řízení, palubní deska čistých a ladných křivek, ušlechtilé materiály, špičkové technologie… v kabině vozu RCZ se řidič ocitá v elitním sportovním prostředí.
RCZ nezapomíná ani na praktičnost a nabízí 2 zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly, která otevírají přístup do velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 l metodou objemu tekutin).
Mechanika
Díky nízké hmotnosti, propracované aerodynamice a motorům s moderními technologiemi dokáže RCZ nabídnout novou kvalitu spojení výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí.
Řada pohonných jednotek bude mít v roce 2010 následující podobu:
Při uvedení:
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 155 g/km
- 2.0 HDI FAP 120 kW (163 k) Euro 5, 340 Nm, manuální šestistupňová převodovka –CO2: 139 g/km
Od léta 2010:
- 1.6 THP 115 kW (156 k) Euro 5, 240 Nm, automatická šestistupňová převodovka – CO2: 168 g/km
- 1.6 THP 147 kW (200 k) Euro 5, 275 Nm, manuální šestistupňová převodovka – CO2: 159 g/km
Posledně uvedený motor je u čtyřválce ve světové premiéře vybaven unikátními technologiemi, díky kterým dosahuje velké účinnosti z pohledu výkonů, spotřeby paliva i emisí CO2.
V návaznosti na tuto filozofii bude na stánku v Ženevě 2010 vystavena studie RCZ vybavená technologií HYbrid4:
S ní bude toto sportovní kupé emitovat řádově 95 g CO2/km, jeho výkonový potenciál bude 147 kW (200 k) a bonusem bude pohon všech 4 kol.
Dynamika
S využitím know-how Značky v oblasti jízdních vlastností, posouvá model RCZ v rámci modelové řady Peugeot hranice přesnosti a jízdního potěšení na nejvyšší úroveň a jitří všechny smysly řidiče.
V základu využívá Peugeot RCZ velmi účinné podvozkové části převzaté z platformy 2 (přední náprava pseudo Mac Pherson, zadní náprava s příčkou se zkrutným stabilizátorem). Podvozek a těžiště má velmi nízké, rozchody jsou širší. Pneumatiky disponují velkorysými rozměry – 18” nebo 19”.
U verzí RCZ poháněných motorem THP 147kW (200 k) je v přední nápravě zakomponován speciální stabilizátor, díky kterému vůz získává na živosti a obratnosti, přičemž je i nadále zajištěna jeho stoprocentní účinnost.
Technologie
V souladu se svou mimořádnou pozicí v rámci modelové řady i dynamickým potenciálem je Peugeot RCZ vybaven kromě stylových a mechanických inovací i sofistikovanou výbavou pro klidnou a bezpečnou jízdu: inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu (sériově), WIP COM 3D (multimediální systém vyšší třídy), bi-xenonové přední světlomety s nastavením atd.
Vůz na přání
Aby si každý z majitelů mohl ze svého vozu RCZ vytvořit skutečně unikátní automobil, je v nabídce řada možností personalizace, které svou exkluzivitou odpovídají charakteru tohoto vozu: karbonová střecha, střešní oblouky ve dvou barevných odstínech, hliníková kola 18 a 19’’ v různých provedeních, dekorativní prvky karoserie…
Maximální bezpečnost
Pasivní bezpečnost modelu RCZ zajišťuje optimalizovaná struktura karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém nebo aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací.
Záměrem značky je udržet si své prvenství v oblasti terciární bezpečnosti. Díky systému „lokalizované komunikační jednotky“ bude moci Peugeot v průběhu roku 2010 nabídnout ve světové premiéře služby zahrnující volání Peugeot Assistance a Peugeot Urgence bez dodatečných nákladů pro celou řadu RCZ.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií