Sezónu mistrovství světa v automobilových soutěžích již tradičně otevírá Rallye Monte Carlo, jeden z nejprestižnějších podniků celého kalendáře. Piloti i všechny týmy sní o tom, že právě tady jednou zvítězí. Peugeot jede do monackého knížectví již podruhé s 307 WRC a na karoserii vozu jsou již na první pohled viditelné změny. Do Monaka přijíždí i nová jezdecká sestava týmu. Marcus Grönholm má na svém kontě dvě vítězství za volantem 206 WRC a druhým pilotem je nováček u Peugeotu, Markko Märtin. Cíl týmu Peugeot pro Monte Carlo nemůže být jasnější. Vstoupit do nové sezóny tak, aby se naděje na zisk světového titulu zvýšily a letošní sezóna dopadla mnohem lépe než poslední dvě.
Peugeot byl v poslední dekádě velmi úspěšný. Získal pět světových titulů, tři v šampionátu značek a dva v šampionátu jezdců. Celý tým bude dělat vše proto, aby na konci sezóny přibyl na seznam úspěchů titul další. Do letošního šampionátu se přihlásilo šest továrních týmů, proto tento úkol nebude nijak jednoduchý. Sezóna 2005 slibuje vzrušující okamžiky a vyrovnané souboje. Celý rok bude opravdu velmi nabitý, protože v kalendáři je opět šestnáct soutěží. V loňském roce se do něj zařadily soutěže v Japonsku a Mexiku a již tak náročný šampionát se stal ještě těžším. Účastníci MS se od ledna do listopadu prakticky nezastaví.
Rallye Monte Carlo bude první soutěží, kde můžeme spatřit novou tvář 307 WRC v akci. Nová evoluce je výsledkem změn pravidel, která vstoupila v platnost v letošním roce. Viditelné rozdíly najdeme v šířce blatníků. Tato změna byla vynucena rozšířením vozu. Po technické stránce je asi nejdůležitější změnou přestup od dodavatele pneumatik Michelin k Pirelli. Italská firma má s působením v mistrovství světa velké zkušenosti. Nedávné testy dávají naději k optimismu. Jak v oblasti výkonu, tak i vzhledem ke spolehlivosti. 307 WRC debutovala na Rallye Monte Carlo 2004. Od té doby zvítězila v srpnové Finské rallye a prošla intenzivním vývojem.
Otázku pilotů vyřešil tým se základnou ve francouzském Vélizy velice úspěšně. Zajistil si služby dvou světových es, pilotů, kteří umějí zajet na každé soutěži. Loajalita Marcuse Grönholma k Peugeotu byla odměněna dvěma tituly mistra světa (2000, 2002) a šestnácti triumfy v jednotlivých soutěžích MS. Marcus je základním stavebním kamenem týmu. Může vyhrát na jakémkoli povrchu, ačkoli na vítězství na asfaltu stále ještě čeká. “Věřím, že máme v ruce dostatek triumfů, abychom se letos dočkali úspěchu,“ říká Fin. “Nedávné testy 307 WRC nás opravdu povzbudily. Úvodní soutěž mistrovství světa, Rallye Monte Carlo, nebude pravděpodobně nejlehčím podnikem. Je stále velice nevypočitatelná, protože počasí a podmínky na tratích se velmi různí. Pokud jedete na sněhu a ledu na slickách, není to žádná zábava. A to přesto, že mám s těmito podmínkami hodně zkušeností a cítím se v obtížných situacích celkem jistě.“ V loňském roce dojel Marcus Grönholm v Monte Carlu na čtvrtém místě, když na začátku soutěže vyhrál dvě rychlostní zkoušky a dokonce i vedl.
Markko Märtin zatím vyhrál pět soutěží mistrovství světa: v roce 2003 Řecko a Finsko a v loňském roce 2004: Mexiko, Korsika a Španělsko. Estonský mladík je rychlý na všech typech povrchů a s Marcusem Grönholmem by měl vytvořit kvalitní tým. “Papírově by mi měla Rallye Monte Carlo vyhovovat. Loni jsem skončil druhý a v posledních dvou letech se mi podařilo udělat na asfaltu velký pokrok. Monte Carlo je však nejvíce nepředvídatelná soutěž. Z mého pohledu je to ještě o něco těžší, protože tým, vůz i pneumatiky jsou pro mě úplně nové. Proto musím být realistou, a to i přesto, že první testování byla velmi pozitivní. Peugeot 307 WRC se zdá být na asfaltu velmi rychlý a velice se těším, jak nám to spolu v šampionátu půjde.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas