Peugeot pokračuje v zavádění motorů splňujících normu Euro 5

Peugeoty tak předstihují u vozů svých modelových řad nové normy zaměřené na životní prostředí.

Na jaře 2010 se na trhu objeví nové motory HDi FAP o objemu 1,6 l.

Ve vozech Peugeot se snoubí automobilová vášeň s šetrným přístupem k životnímu prostředí. V oblasti ekologie si Značka hodlá udržet jedno z předních míst mezi výrobci a splnit své závazky, které se týkají snižování emisí CO2 a škodlivých látek i spotřeby paliva.

V blízké budoucnosti uvede značka Peugeot na trh nové technologie jako je elektrický pohon (i0n), hybridní pohon Hybrid4 (3008) nebo motorizace „e-HDi“ (systém Stop & Start nové generace).

Kromě toho Peugeot vyvíjí a optimalizuje své dieselové technologie HDi FAP a benzínové motory VTi a THP, které jsou známé svými výkony a účinností. Díky nim si vozy značky Peugeot vybudovaly velmi dobrou pozici v příslušných segmentech (107 s emisemi 106 g CO2/km, 207 s emisemi od 99 g, 308 se 114 g, 3008 se 130 g, 5008 se 135 g,…).

Modelová řada 207 disponuje následujícími motory splňujícími normy Euro 5:

  • 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) s šestistupňovou manuální převodovkou BVM6; CO2: 117 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
  • 1,6 HDi FAP 68 kW (92 k); CO2: 110 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
  • 1,6 THP 115 kW (156 k) s šestistupňovou manuální převodovkou; CO2: 165 g/km u tří- a pětidveřových verzí,
  • 1,4 VTi FAP 70 kW (95 k); CO2: 137 g/km u tří- a pětidveřových verzí,

U řady 308 se budou postupně zavádět následující motory splňující normy Euro 5:

  • 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) s šestistupňovou automatizovanou převodovkou; CO2: 114 g/km u hatchbacku,
  • 1,6 HDi FAP 68 kW (92 k); CO2: 115 g/km u hatchbacku,
  • 1,6 THP 115 kW (156 k) s šestistupňovou manuální převodovkou; CO2: 153 g/km u hatchbacku,
  • 1,6 THP 115 kW (156 k) s novou šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 171 g/km u hatchbacku
  • 1,4 VTi FAP 72 kW (98 k); CO2: 144 g / km u hatchbacku.

Vozy 3008 a 5008 budou nabízeny s následujícími inovovanými motory:

  • 2,0 HDi FAP 120 kW (163k) s šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 173 g/km u modelu 3008,
  • 1,6 THP 115 kW (156k) s novou šestistupňovou automatickou převodovkou; CO2: 178 g/km u modelu 3008.

Pohodlí a šetrný přístup k životnímu prostředí

Před několika týdny se na evropském trhu objevil model 308 CC s novým, postupně zaváděným motorem 1,6 HDi FAP 82 kW (112k) a v druhé polovině roku 2010 se v nabídce vozů Peugeot objeví motor 1,6 HDi FAP 68 kW (92k). Nové motory splňující normu Euro 5 jsou výsledkem globálního rozvojového programu skupiny PSA Peugeot Citroën, který si po dobu téměř 4 let vyžádal investice ve výši 1,5 miliard eur.

Stále lepší jízdní komfort

Tyto nové motory HDi FAP jsou koncipovány tak, aby efektivně splňovaly nové normy Euro 5. Cílem bylo současně zlepšit jejich výkony z hlediska pružnosti, zlepšit akustický komfort a optimalizovat spotřebu a emise CO2 (snížení o přibližně 5 g/km oproti předchozím verzím). Úkolem bylo dosáhnout uvedeného zadání a přitom udržet příznivou cenu těchto motorů, které jsou srdcem modelové řady Peugeot.

Díky novým technologiím si mohou tyto čtyřválcové motory o objemu 1560 cm3 dovolit mít pouze osm ventilů a přitom poskytovat lepší jízdní komfort a dosahovat lepších ekologických parametrů.

U motoru 1,6 HDi FAP 82 kW (112 k) se maximální točicí moment při 1 750 ot/min zvýšil z 240 na 270 Nm (+12,5 %) a funkce overboost byla posunuta z 260 na 285 Nm. Maximálního výkonu 82 kW (112 k) motor dosahuje při 3 600 ot/min (oproti 80 kW při 4 000 ot/min).

Motor 1,6 HDi FAP 68 kW (92k) dosahuje maximálního točivého momentu 230 Nm (oproti 215 Nm u předchozí verze) při 1 750 ot/min a maximálního výkonu 65 kW (místo 66 kW) při 4 000 ot/min.

Technologie nové generace pro optimalizovaný výkon

Tuto novou technickou výzvu bylo možné splnit díky technologiím vycházejícím z know-how společnosti PSA Peugeot Citroën ve vývoji motorů HDi FAP. V porovnání s předchozími verzemi bylo u těchto nových dieselových motorů kompletně změněno více než 50 % dílů. Podobně jako u nových motorů V6 3,0 HDi FAP a 2,0 HDi FAP Euro 5, uvedených v roce 2009, byla i zde použita se stejnými výhodami technologie ECCS.

Tato spalovací komora nové generace přináší:

  • nižší kompresní poměr (16,0) ve prospěch výkonu a snížení emisí (včetně NOx) ;
  • zvýšení průměru komory (+ 10 %), což přispívá ke snížení množství neúplně spáleného paliva, neboť dochází k menšímu kontaktu se stěnami komory;
  • snížení SWIRL (točivý pohyb vzduchu ve spalovací komoře) o téměř 10 % a tím i omezení tepelných ztrát na stěnách.

Tento systém doplňuje i nová vstřikovací rampa „common rail“ s tlakem vstřikování zvýšeným až na 1 650 barů u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW a na 1 700 barů u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW a nové vstřikovače se sedmi otvory (namísto šesti otvorů u předcházející verze) – piezoelektrické u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW a elektromagnetické u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW.

Řídící programy motorů byly upraveny tak, aby se zajistilo komplexnější schéma vstřiků (až 5 vstřiků v  jednom cyklu) a současně se zlepšila funkčnost motorů a zjednodušila se diagnostika v rámci poprodejního servisu. Homogenita palivové směsi je díky všem uvedeným úpravám optimální a umožňuje dosáhnout maximálních výkonů, snížit spotřebu a emise škodlivin u zdroje a zajistit tišší spalování.

Každý motor je dále vybaven turbodmychadlem (s variabilní geometrií u motoru 1,6 HDi FAP 82 kW, s pevnou geometrií u motoru 1,6 HDi FAP 68 kW) optimalizované velikosti. Rozměrově je turbodmychadlo menší, má nižší setrvačnost a minimální dobu odezvy. Využití optimalizovaného systému cirkulace výfukových plynů (ventil EGR) a snížení tření jsou další technologická řešení, která přispívají k maximálnímu zlepšení chodu motoru a na nejvyšší míru omezují možné energetické ztráty.

Tyto motory HDi jsou všechny sériově vybaveny filtrem pevných částic FAP s intervalem výměny 180 000 km.

Poznámka: Termíny zavádění motorů platí pro evropský trh a se mohou lišit podle zemí určení.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...