Peugeot po prvním dnu Rallye Nový Zéland (16. – 18. 4. 2004)

Harri Rovanperä na Peugeotu 307 WRC na druhém místě, Marcus Grönholm na třetím.

Jezdec týmu Peugeot Harri Rovanperä zakončil první den Rallye Nový Zéland na druhém místě. Ještě po sedmé rychlostní zkoušce soutěž vedl, stejně jako předtím jeho týmový kolega Marcus Grönholm. Tomu patří po výletu mimo trať a přemetu s vozem místo třetí.


První etapu tvořilo pět lesních rychlostních zkoušek a dva průjezdy divácké super stage v Manukau. Tratě byly ráno vlhké, ale odpoledne se již jelo po suché šotolině. Nový Zéland je proslulý svými rychlými a plynulými tratěmi a právě taková byla i dnešní etapa. Poprvé se také trénovalo systémem Mille pistes – tzn., že druhá část seznamovacích jízd se koná vždy ráno před startem posádek do ostrých rychlostních zkoušek.


Při svém druhém startu s Peugeotem 307 WRC jel Harri velmi rychle a čistě. Vyhrál dvě rychlostní zkoušky a během dne se mu vyhnuly jakékoli problémy. Do servisní zóny v Auklandu se vrátil spokojený a těší se na další úspěchy v druhém soutěžním dni.


„Dnešek jsem si opravdu užil,“ řekl Harri. „Měl jsem dnes velmi dobrý pocit z vozu a byl bych schopen jet i rychleji. Od startu jsme udržovali dobré tempo. Mám opravdu velmi rád dlouhé úseky a proto jsme 48 kilometrů dlouhou erzetu Possum projeli opravdu na plný plyn. Na divácké vložce jsem se rozhodl neriskovat naši pozici pro zítřek. Na voze nebudeme nic měnit, je perfektní.“


Marcus dnes vyhrál také dvě rychlostní zkoušky a byl ve vedení až do RZ6, kde v pomalé poslední zatáčce otočil svůj vůz na střechu. Naštěstí se mu podařilo na konci etapy i s poškozeným vozem udržet rychlé tempo a zakončit den na třetí pozici – pouze půl minuty za lídrem rally. Také jeho Peugeot fungoval bezchybně.


„Byla to hloupá chyba,“ řekl Marcus. „V roce 2001 jsem byl na tom samém místě na dvou kolech. Bohužel, tentokrát jsme šli ven. Diváci nás vytlačili zpátky na trať, ale ztratili jsme tam více než 30 sekund. Jsem zklamaný, jeli jsme do té doby velmi dobře a drželi se na špici. Ještě je ale před námi dlouhá cesta a nastavení auta je dobré. Budeme tvrdě útočit!“

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...