Při poslední etapě Sata Rallye Açores, která je 6. závodem mistrovství IRC 2011, potrápilo dle předpovědí posádky horko i chlad.
Ostrov byl celou dobu zahalen v nízkých mracích, které ztěžovaly výhled a komplikovaly přilnavost.
Uspokojivý výsledek
Bryan Bouffier a Xavier Panseri startovali v poslední den závodu na pátém místě a těžko mohli očekávat, že se jim podaří své soupeře předjet. Jejich jedinou nadějí na zlepšení pozice bylo udržet si rozumný rytmus a být připraveni vyrazit, pokud by některý z pilotů před nimi udělal chybu.
„Nebylo to snadné,“ vysvětloval pilot týmu Peugeot France. „Je obtížné zůstat soustředěný, když je vaší jedinou snahou dojet bezpečně do cíle. Museli jsme se vypořádat s mlhou i deštěm a neustále hrozilo, že vyjedeme z trati. Uvědomil jsem si, že na tomto typu terénu, který klouže a se kterým nemám moc zkušeností, se ještě mám co učit. Proto si nemohu na výsledek stěžovat.“
Čtvrté místo znamená, že si Bryan uchoval své druhé místo v hodnocení pilotů IRC. „Jsem jen čtyři body za prvním,“ zdůraznil Bryan. „Další závody se konají na terénu, kde se cítím víc jako doma, ať už jde o Barumku nebo San Remo, nebo na asfaltu jako v Maďarsku, což bude novinka pro všechny. Není pochyb o tom, že mi můj Peugeot 207 S2000 umožní bojovat o titul až do konce.“
Bruno Magalhaes musel odstoupit
Bruno Mahalhaes a Paulo Grave se ve voze 207 S2000, který na start postavil tým Peugeot Portugalsko, drželi v pátek večer po druhé etapě na třetím místě. Vítězi z předchozího ročníku rally se však nepodařilo dojet do cíle.
„První problémy s převodovkou jsem měl už v první erzetě v sobotu ráno,“ sdělil Bruno. „Musel jsem zpomalit, protože auto nejelo dobře a objevily se velké vibrace.“ Portugalská dvojice dojela se ztrátou asi dvaceti vteřin až do konce rychlostní zkoušky, ale pak musela zastavit a podívat se pod auto. „Držák zadní rozvodovky povolil. Volal jsem týmu a řekli mi, abych se pokusil vyndat převodový hřídel, odjet další erzetu s pohonem na dvě kola a pak zajet do boxů na opravu. Bohužel jsem na to neměl potřebné nářadí a tak jsem nemohl jet dál. Vzhledem k tomu, že Madeira z kalendáře IRC vypadla, mám už jen dvě kola – Maďarsko a San Remo – abych se pokusil dosáhnout výsledku, na který mám potenciál.“
Rychlá reakce
Frédéric Bertrand, manažer pro závodní aktivity určené pro zákazníky divize Peugeot Sport, uznává, že průběh Sata Rallye Açores nesplnil očekávání.
„Věděli jsme, že nepatříme k favoritům, ale mysleli jsme si, že budeme schopní zabojovat o jedno z prvních míst. To se nestalo. Byl to nepříjemný víkend, protože jsme neměli prostředky, jak bojovat s protivníky za stejných podmínek. V kalendáři IRC 2011 jsou ještě dva závody na šotolině. Musíme proto reagovat rychle. Na konci loňské sezóny se nám podařilo využít výhody na asfaltu. Máme zdroje, lidi, myšlenky a prostředky, aby se nám něco podobného podařilo na šotolině.“
„Nebyl to nejlepší závod, ale z hlediska výsledku není konečné pořadí v Sata Rallye Açores zdaleka katastrofické,“ uvedl Frédéric Bertrand. „Bryan může pořád zabojovat o titul v poháru pilotů a díky tomu, že se pilotům odpočítávají jejich nejméně povedené výsledky, a díky systému koeficientů, který má do bodování zasáhnout na konci sezóny, neřekli Thierry Neuville (Peugeot Belgium-Luxembourg) a Guy Wilks (Peugeot UK) ještě své poslední slovo. Proto se musíme soustředit na vylepšení našich výkonů na šotolině.“
Konečné pořadí
1. | Juho HANNINEN – Mikko MARKKULA | Škoda Fabia S2000 | 2:19:09,8 |
2. | Andreas MIKKELSEN – Ola FLOENE | Škoda Fabia S2000 | +42,3 |
3. | Jan KOPECKÝ – Petr STARÝ | Škoda Fabia S2000 | +1:46,0 |
4. | Bryan BOUFFIER – Xavier PANSERI | Peugeot 207 S2000 | +3:36,2 |
5. | Patrick SANDELL – Staffan PARMANDER | Škoda Fabia S2000 | +4:33,3 |
6. | Ricardo MOURA – Sancho EIRO | Mitsubishi Lancer Evo IX | +6:07,0 |
7. | Vitor LOPES – Hugo MAGALHAES | Subaru Impreza WRX Sti | +9:52,1 |
8. | Vitor PASCOAL – Luis RAMALHO | Mitsubishi Lancer Evo X | +12:47,3 |
9. | Sergio SILVA – Nelson CORDEIRO | Subaru Impreza STi | +14:00,3 |
10. | Paulo MACIEL – Filipe GOUVEIRA | Citroën Saxo VTS | +18:10,7 |
Hodnocení pilotů IRC
- 1. Juha Hänninen 83
- 2. Bryan Bouffier 79
- 3. Freddy Loix 70
- 4. Jan Kopecký 70
- 5. Thierry Neuville 48
- 6. Andreas Mikkelsen 46
- 7. Guy Wilks 45
- 8. Toni Gardemeister 18
- 9. Hans Weijs 15
- 10. Bruno Magalhaes 14
Hodnocení konstruktérů IRC
- 1. Škoda 229
- 2. Peugeot 181
- 3. Subaru 49
- 4. M-Sport 45
- 5. Ralliart 42
- 6. Honda 28
- 7. Proton 17
- 8. Abarth 12
V sázce pro Peugeot je hodně, protože Bryan Bouffier si díky svému čtvrtému místu udržel druhé místo v hodnocení pilotů IRC.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas