Peugeot na Autosalonu v Ženevě: koncept 307 CC Hybrid HDI se spotřebou 4,1 l/100 km

Silné emoce s kupé-kabrioletem 307 CC ve spojení s hybridní technologii HDI znásobují nejkrásnější jízdní zážitky

Peugeot na Autosalonu v Ženevě: koncept 307 CC Hybrid HDI se spotřebou 4,1 l/100 km

Koncept Hybride HDI je velice přitažlivým dokladem o aktivním přístupu značky Peugeot k ochraně životního prostředí prostřednictvím snižování spotřeby a emisí CO2. Spojení technologie dieselového motoru HDI FAP s technologií hybridní pohonné jednotky představuje nový krok k dalšímu snižování spotřeby paliva. A přitom u tohoto demonstračního modelu nedošlo ke snížení kvality a úrovně vozu v dalších oblastech (styl, vnitřní komfort, zavazadlový prostor, atd.).

Dieselový hybridní pohon umožňuje při současném zachování výkonových charakteristik dosáhnout skutečného převratu z pohledu spotřeby paliva, neboť dochází ke spojení mimořádných provozních vlastností HDI motoru se sníženým zdvihovým objemem válců a elektrického motoru, který je adaptován na použití zejména v městském provozu. Spotřeba 4.1 l/100km v kombinovaném provozu znamená 30 % snížení v porovnání s verzí 2.0 HDI FAP.

Mimo čistě elektrický funkční režim, který je využíván v městském provozu a při nízkých rychlostech a poskytuje vysokou míru akustického a vibračního komfortu, nabízí tento druh hybridního pohonu oproti vozidlu s tepelným motorem o stejném výkonu také výrazně vyšší zrychlení.

Řidič může nárazově využít dodatečných až 31 kW produkovaných elektrickým motorem. Díky uvedeným skutečnostem se výkonové parametry verze coupé cabriolet vybavené motorem 1.6 HDI FAP 80 kW (přibližně 110 k) pohybují z celkového pohledu na stejné úrovni jako u sériově vyráběné verze 307 CC poháněné agregátem 2.0 HDI FAP (přibližně 136 k).

Hybridní dieselová technologie:

Ekonomicky málo konkurenceschopná hybridní benzinová technologie nepředstavuje ve srovnání s klasickým dieselovým HDI motorem významnější rozdíl. Nahrazením benzinového motoru ekvivalentním dieselovým pohonem je docíleno 25 % snížení spotřeby paliva a téměř stejného snížení emisí skleníkových plynů.

Zvolen byl hybridní pohon paralelního typu, kde tepelný motor slouží hlavně k přesunu vozidla na delší vzdálenosti. V kombinaci s klasicky fungující převodovkou je k motoru přidán elektropohon poháněný energií z akumulátorů. Využitím kinetické energie ve fázích zpomalování a brzdění je zajištěno dobíjení baterií. Elektromotor je k pohonu vozidla používán převážně v situacích, kdy je provoz tepelného motoru neefektivní, to znamená zejména ve fázích nízkého zatížení motoru.

  • Dieselový motor 1.6 HDI FAP o výkonu 80 kW je poprvé vybavený systémem Stop & Start. Tato funkce zajišťuje vyřazení motoru z  provozu při rychlosti nižší než 60 km/h a jeho opětovný start.
  • Elektrický motor se stálými elektromagnety pracuje v rozpětí napětí mezi 210 a 380 V, je umístěn před převodovkou. Jeho kontinuální výkon je 22 kW a točivý moment 110 Nm, nárazově je však schopen vyvinout až 31 kW a 180 Nm. Je napojený na elektrický převodník a
  • Elektrický motor je využíván při nízkých rychlostech a během zpomalování, naftový motor je v provozu při stabilizovaných rychlostech na silnicích a dálnicích, při prudkém zrychlení a vysokém zatížení pracují oba motory současně.
  • Sestava akumulátoru, umístěná na místě rezervního kola bez omezení velikosti zavazadlové prostoru, se skládá z 240 prvků typu Ni-MH (Nickel Métal Hydrures).
  • Řízená manuální převodovka má šest rychlostních stupňů. Spojkový pedál je zrušen a k dispozici jsou dva režimy ovládání, plně automatický a sekvenční s možností impulzního řazení převodových stupňů.
  • Speciálním tlačítkem lze navolit plně elektrický režim. Ke startu tepelného motoru dochází až během kontinuálního zrychlení.
  • Inteligentní jednotka řídící brzdnou reakci rozhoduje o využití elektrického brzdění – dobíjecího nebo hydraulického – bezužitkového, přičemž rozhodujícím kritériem je vždy v první řadě bezpečnost a až následně využití energie.
  • Modifikovaná multifunkční obrazovka informuje řidiče o režimu chodu hybridního pohonu. Názorně jsou zobrazovány energetické mechanické nebo elektrické toky mezi oběma motory, sestava akumulátoru a kola. Řidič má k dispozici také další informace jako například energetický stav akumulátoru nebo požadovaný výkon obou motorů.

Porovnání technických parametrů základního modelu a hybridního:

Model 307 CC HDI 307 CC Hybride HDI
Typ tepelného motoru Diesel HDI 2.0 – 100 kW Diesel HDI 1.6 – 80 kW
Typ převodovky Manuální šestistupňová Řízená manuální šestistupňová (bez spojky)
Dojezd vozu – elektromotor (km) 5
Maximální rychlost (km/h) 208 195
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11.1 11.0
Zrychlení z 80 na 120 km/h (s) 9.6 8.7
Kombinovaný l/ 100 km 6.0 4.1 – úspora 30 %
Městský provoz l/ 100 km 7.7 4.6 – úspora 40 %
Kombinovaný – emise CO2 g/ km 159 109 – snížení o 31 %
Městský provoz – emise CO2 g/ km 202 123 – snížení o 39 %

Celkově i mimo podstatně sníženou spotřebu je i zrychlení vyšší a emise podstatně nižší.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...