Peugeot na 24 hodin Nürburgring 2013

V roce 2013 se jedné z nejznámějších a nejpopulárnějších automobilových soutěží v Německu Peugeot účastní už počtvrté.

Peugeot

– od roku 2010 každoročně zvítězil v tomto velmi náročném a silně obsazeném závodu v dané kategorii vozy RCZ s dieselovým a později benzínovým motorem.

Pro Peugeot bylo proto naprosto přirozené ve svém tažení pokračovat a zkušenosti získané v jednom z nejobtížnějších vytrvalostních závodů na světě využít pro uvedení jednoho z nejsportovnějších modelů roku 2013: 208 GTi. Aby byl nový projekt na úrovni této moderní reinterpretace automobilové legendy, musel přijít s inovacemi – tak vznikl nápad na 208 GTi Racing Experience.

Odvážný projekt

Nordschleife, který představuje nejdůležitější část trati v Nürburgringu, je sám o sobě monumentem automobilového sportu. Po úpravách je trať v délce téměř 26 kilometrů nejdelší stálou tratí na světě, nabízí 40 levotočivých a 50 pravotočivých zatáček a pozoruhodné sklony a převýšení: 300 m rozdíl mezi nejnižším a nejvyšším bodem).

Jde o úzkou trať s velmi malou možností úniku a spoustou nepřehledných zatáček. Závodů se zde účastní pravidelně více než 200 vozů, takže pro konečný výsledek je nejdůležitější, jak jezdec tento provoz zvládne: pro vítězství, ať už celkové, či v dané kategorii, je více než kdy jinde důležité především závod dokončit.

Trať je nesmírně náročná, pochopitelně jak pro mechaniky, tak ale především pro jezdce. Pro dokončení závodu a umístění mezi nejlepšími je prvořadá znalost trati a zkušenost se závoděním v takto neobyčejném prostředí.

V této souvislosti je jasně vidět velikost výzvy, kterou projekt 208 GTi Racing nabídnul. Zadání: v 8 evropských zemích vyhlásit na specializované webové stránce konkurs určený pro jezdce s licencí, vybrat z každé země jednoho jezdce na základě národních předkol a mezinárodního finále. Úkol: přivézt jezdce, kteří potenciálně nemají s Nürburgringem žádnou zkušenost, až do závodu 24 hodin, kterého se zúčastní ve vozech 208 GTi Peugeot Sport o výkonu 300 k.

Web 2.0 ve službách vozu 208 GTi

V projektu 208 GTi Racing Experience našla své uplatnění nejnovější moderní digitální strategie Peugeotu. Stránka www.208gtiracingexperience.peugeot.com, která byla původně určená pro přijímání přihlášek, získala rychle obrovskou návštěvnost a výsledkem bylo více než 2000 přihlášených jezdců z cílových zemí projektu: Německa, Francie, Velké Británie, Belgie, Španělska, Itálie, Nizozemska, Švýcarska. Tento úspěch není náhoda: je výsledkem strategie digitální komunikace, kterou účinně podpořilo i šíření zpráv na sociálních sítích.

Uchazeči se poté ve své dané zemi zúčastnili národních předkol: tuto celoevropskou operaci, která byla velmi intenzivní, protože celá proběhla během deseti posledních dnů v únoru, málem ohrozily nepříznivé klimatické podmínky, které v tomto období vládly na tratích. Díky efektivní organizaci se podařilo všechny závody uskutečnit a v každé zemi vybrat na národním okruhu na základě rychlosti za volantem sériového Peugeotu 208 pět finalistů.

Během mezinárodního finále v La Ferté Gaucher museli opět prokázat nejen špičkovou rychlost, ale také další schopnosti: fyzickou kondici, týmového ducha, komunikativnost. Během tohoto náročného, ale příjemného dne byl z každé země vybrán jeden jezdec, tedy 8 celkem. Ti se stanou „velvyslanci 208 GTi“ a budou doprovázet velmi očekávané uvedení tohoto vozu.

8 jezdců: překvapení i jistoty

Projekt 208 GTi Racing Experience splnil, co se od něj očekávalo: ocenění jak pilotů, které mají s Nürburgringem velké zkušenosti (Christiaan Frankenhout, 3. v celkovém pořadí v závodě 24 hodin Nürburgring v roce 2012), tak nečekaných talentů. Nechal rovněž prostor lidským příběhům, což dokazuje neuvěřitelný případ německého vítěze Dominika Peitze, který ještě 24 hodin před závodem netušil, že se zúčastní finále.

Dominik Peitz (Německo):

– ve 21 letech je nejmladší z 8 vítězů a s jízdami na okruhu má pouze tříletou zkušenost. V roce 2011 již v Německu vyhrál v poháru značky. V národním předkole projektu 208 GTi Racing Experience v německém Oscherslebenu skončil jako šestý. Kvůli přestupku, který spáchal jeden z pilotů německé Top 5, se v předvečer mezinárodního finále posunul mezi nejlepší pětku. V noci musel autem přejet 750 km do La Ferté Gaucher, kde následně porazil své krajany a prokázal rychlost a odhodlání, které porotu okouzlily.

Vincent Radermecker (Belgie):

– ve 45 letech má nejvíc zkušeností ze všech 8 laureátů, několikrát získal titul mistra Belgie v kategorii Supertourisme. V národním předkole 208 GTi Racing Experience v belgickém Mettetu se umístil na 3. místě. Díky své zkušenosti s okruhem Nordschleife a rychlosti, které dosáhl během celého finále, se stal jedním z přirozených lídrů týmu 208 GTi na příštím závodě 24 hodin Nürburgring 2013.

Gonzalo Martin de Andres (Španělsko):

– ve 31 letech má za sebou 4 tituly v poháru značky ve Španělsku, které získal v letech 2004 – 2011. Národní předkolo 208 GTi Racing Experience ve španělské Jaramě vyhrál a nad svými krajany zvítězil i během mezinárodního finále.

Mathieu Sentis (Francie):

– sedmadvacetiletý motoristický novinář má dvouletou zkušenost v rallye. V národním předkole 208 GTi Racing Experience ve francouzském městě Dreux skončil na 4. místě a jde o největší překvapení tohoto mezinárodního finále, protože se při jednotlivých zkouškách vyrovnal nejlepším pilotům z Top 3. Skrytý talent ještě může ukázat, co v něm je.

Giacomo Ricii (Itálie):

– ve 27 letech získal dva tituly mistra Evropy v F3000, 5. místo na mezinárodním mistrovství GT Open a 3. místo na mistrovství GP2 Asia. V národním předkole GTi Racing Experience v italském Varano skončil na 2. místě a v mezinárodním finále zvítězil.

Christiaan Frankenhout (Nizozemsko):

– v 31 letech nasbíral řadu vítězství v pohárech značky a v roce 2009 se stal mistrem Nizozemska v GT4. V roce 2012 zejména dosáhl 3. nejlepšího času ve scratchi v závodě 24 hodin Nürburgring 2012 a 2. ve scratchi v závodě 24 hodin Dubaj 2012. V národním předkole 208 GTi Racing Experience v nizozemském Zandvoortu zvítězil a své velmi rychlé krajany Jacky Van der Endeho a Kevina Abbringa porazil i ve finále.

Johnny Niederhauser (Švýcarsko):

– jednačtyřicetiletý jezdec má za sebou mnoho úspěchů v motoristickém sportu a v posledních letech musel svou sportovní kariéru kvůli osobním důvodům trochu odsunout. Ve švýcarském Lignieres se v národním předkole 208 GTi Racing Experience umístil na 3. místě. Jeho čistá a efektivní jízda porotu přesvědčila a stal se členem oficiálního týmu 208 GTi .

Bradley Philpot (Velká Británie):

– ve 27 letech má za sebou vítězství v poháru značky z roku 2007 a ve Velké Británii působí jako výukový jezdec. V národním předkole 208 GTi Racing Experience v Bedfordu se umístil na 2. místě a za volantem 208 s levým řízením prokázal schopnost obdivuhodné adaptace a obrovskou motivaci reprezentovat Velkou Británii v tomto podniku.

A nyní nás čeká závod!

Výukovou fázi všech 8 vítězů projektu 208 GTi Racing Experience v Nürburgringu zkomplikovalo počasí, kvůli kterému bylo nutné zrušit a postupně přesouvat konání VLN Test Day a VLN 1. Na odhodlání všech zúčastněných to však nemělo žádný vliv, stále jsou velice motivovaní a nesmírně se těší na účast v závodě na okruhu, který se stal jejich největším cílem.

Jejich očekávání se bude moci zkonkretizovat během VLN 2 a VLN 3, které budou určené především pro seznámení s tratí a úskalími závodu v tomto prostředí. Všichni usednou za volant vozů 208 Racing Cup, které vyvinul a postavil tým Peugeot Sport.

Vůz 208 GTi Peugeot Sport bude současně stále ve fázi vývoje:

VLN 2 bude pro něj prvním závodem, kterého se zúčastní v rukou Stéphana Cailleta, Michaela Bohrera a Jürgena Netta. Čeká je tvrdá práce, aby osm členů jejich týmů získalo o pět týdnů později do rukou dokonalou zbraň pro zkrocení „zeleného pekla“.

Po této přípravné kvalifikační fázi totiž všech osm vítězů 208 GTi Racing Experience získá možnost usednout za volant dvou vozů 208 GTi Peugeot Sport pro závod 24 hodin Nürburgring. Tento vůz zkoncipoval, navrhnul a postavil tým Peugeot Sport na základě velmi přesných zadávacích podmínek. Má v sobě to nejlepší ze sériového Peugeotu 208 GTi, dosahuje vynikajících výkonů, ale tým byl veden osobitou optikou, jak vysvětlil Florent Meilhaud, který je za vývoj vozu odpovědný: „Jezdci mají velmi odlišné zkušenosti. Jedním z cílů bylo tedy vyvinout bezpečný vůz, který se bude dobře řídit, snadno ovládat a nebude obtížné se v případě ztráty přilnavosti udržet na trati. Musí také jezdce fyzicky ochránit, což je nezbytné pro dlouhé závody, kdy ke střídání může docházet až po 2 hodinách. Vůz se dobře ovládá, rychlosti se řadí páčkami na volantu a velká většina ovladačů má pilot na dosah ruky, aby se během jízdy mohl co nejvíc soustředit na trať.“

Dobrodružství pokračuje.

A bezpochyby je to krásný lidský příběh. Po testovacích jízdách VLN2 a VLN3 se všichni sejdou v závodě 24 hodin Nürburgring.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autodružstvo Frýdek Místek
Beskydská 704, 738 02 - Frýdek Místek
730 588 237
seat@autodruzstvo-fm.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...