Peugeot na 24 hodin Le Mans – volné a kvalifikační jízdy

Šest hodin středečních jízd potvrdilo, že tento 79. ročník závodu 24 hodin Le Mans bude velmi náročný a se silnou konkurencí.

Tým Peugeot Total se během oficiálního programu volných jízd snažil pracovat na seřízení všech tří vozů Peugeot 908.

Během první kvalifikační jízdy ukázal Stéphane Sarrazin část potenciálu celého týmu a s vozem č. 8 získal předběžnou pole position, s téměř vteřinovým předstihem před soupeři.

Volné tréninkové jízdy

Po povelu ke startu vyrazily všechny tři vozy Peugeot 908 na trať, každý se specifickým zadáním. Vše se točilo kolem hlavní otázky, a tou jsou pneumatiky. Díky efektivnímu základu, který byl definován při testovacím dni v dubnu, se dostaly všechny tři vozy Peugeot 908 do požadovaného stálého tempa.

Peugeot č. 9 s časem 3:28,536, kterého dosáhl Sébastien Bourdais, skončil volné testovací jízdy na třetím místě, za ním dojel vůz č. 7 (Anthony Davidson). Peugeot č. 8 (Nicolas Minassian) skončil šestý, těsně před Peugeotem 908 HDi FAP týmu Oreca. Volné jízdy, při kterých se šest vozů srovnalo do 1,1 vteřiny, udaly tón letošnímu závodu 24 hodin Le Mans, který bude zřejmě velmi těsný.

První kvalifikační jízdy: 908 č. 8 v dočasné pole position

Tým Peugeot Total sice dodržoval technický plán svých tří vozů, ale v druhé části jízd se rozhodl vyrazit s vozem č. 8 do útoku. S blížící se poslední půlhodinou se Stéphane Sarrazin s časem 3:27,033 zmocnil pole position. Nikomu se už tento večer nepodařilo k jeho času přiblížit. Stéphane v Le Mans tedy získal pro Peugeot pátou pole position v řadě. Se dvěma dvouhodinovými jízdami, které jsou naplánovány na zítřejší večer, však není pořadí zdaleka jasné. Peugeot č. 7 skončil tyto jízdy na pátém místě, následován Peugeotem č. 8 na místě šestém.

Bruno Famin, technický ředitel:

„Trať byla při volných tréninkových jízdách špinavá a zelená, takže největší péči jsme věnovali pneumatikám a zásadním mechanickým a aerodynamickým seřízením. Při kvalifikacích jsme se řídili stanoveným programem. Všechno probíhalo, jak mělo, takže jsme se mohli na konci jízd víc rozjet. Pořadí není zdaleka ještě konečné, zítra nás čekají čtyři hodiny kvalifikačních jízd, ale to, co jsme chtěli udělat, jsme zvládli!“

Peugeot č. 8: Nicolas Minassian (FRA) – Franck Montagny (FRA) – Stéphane Sarrazin (FRA)

Umístění: 1. – 3:27,033, čas dosáhl Stéphane Sarrazin.

Stéphane Sarrazin: „Měl jsem důvěru týmu a dostal jsem možnost zabojovat o pole position. Pochopitelně je to dočasné umístění, ale mám z toho radost. Máme za sebou úspěšný první pracovní den, Nicolas Minassian odjel dlouhé úseky a Franck Montagny piloval nastavení. Pro závod máme dobrý základ.“

Peugeot č. 7: Anthony Davidson (GBR) – Marc Gené (ESP) – Alexander Wurz (AUT)

Umístění: 5. – 3:28,796, čas dosáhl Alexander Wurz.

Marc Gené: „Nezajel jsem čisté kolo jízdu, v rychlém kole mě zastavila nehoda. Máme před sebou dvě zítřejší jízdy, kdy se pokusíme si svou pozici vylepšit. Jen doufám, že negativně nezasáhne počasí.“

Peugeot č. 9: Sébastien Bourdais (FRA) – Pedro Lamy (POR) – Simon Pagenaud (FRA)

Umístění: 6. – 3:29,466, čas dosáhl Sébastien Bourdais.

Simon Pagenaud: „Celkově je to dobrý výsledek. Pokud jde o nás, na kvalifikaci jsme se pořádně nesoustředili. Máme bezproblémové auto pro závod, což je základ. Jet večer je vždycky důležité, je dobře se moci navyknout na rychlou jízdu při slabém světle.“

Výsledky

  • 1. PEUGEOT 908 č. 8 (Sarrazin): 3:27,033
  • 2. Audi R18 TDI č. 2: 3:27,939
  • 3. Audi R18 TDI č. 1: 3:27,949
  • 4. Audi R18 TDI č. 3: 3:28,301
  • 5. PEUGEOT 908 č. 7 (Wurz): 3:28,796
  • 6. PEUGEOT 908 č. 9 (Bourdais): 3:29,466
  • 7. PEUGEOT 908 HDi FAP Oreca č. 10: 3:30,084
  • 8. Pescarolo Judd č. 16: 3:35,456
  • 9. Lola Toyota č. 12: 3:37,404
  • 10. Lola Toyota č. 13: 3:38,111

Výsledky vozů Peugeot ukazují na to, že vozy mají předpoklady i na velmi dobré umístění v samotném závodu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...