Peugeot na 24 hodin Le Mans obsadil druhé a třetí místo

Jeden z nejnapínavějších závodů v celé historii 24 hodin Le Mans vidělo rekordních 258 500 diváků. I druhé a třetí místo je velký úspěch francouzské značky Peugeot.

Sportovní automobil Peugeot 908 HDi FAP s číslem 7 a trojicí jezdců Marc Gené, Nicolas Minassian a Jacques Villeneuve ztrácelo po takřka 5200 kilometrech jen čtyři a půl minuty na vítězné Audi.

Peugeot na 24 hodin Le Mans obsadil druhé a třetí místo

Posádka s číslem 9 ve složení Franck Montagny, Christian Klien a Ricardo Zonta dojela třetí, jejich kolegové – posádka Pedro Lamy, Stephane Sarrazin a Alexander Wurz obsadila páté místo.

Podstatnou část dramatického závodu se Peugeot pohyboval na špici startovního pole. Z pole position se hned na startu prosadil Pedro Lamy před dalšími dva vozy Peugeot 908 HDI FAP. Po dvou hodinách závodu, musel Sarrazin, který převzal vedoucí vůz, do boxů kvůli problémům s převodovkou. Nutná oprava stála šest kol a propad na 31. celkovou příčku. V pozoruhodné stíhací jízdě se probojoval Peugeot 908 HDi FAP s číslem 8 až na pátou příčku v cíli. Přitom zajel Sarrazin nejrychlejší kolo závodu v čase 3:19,394, což odpovídá průměrné rychlosti 246,068 km/h.

Mezitím na špici bojovaly dva Peugeoty 908 HDI FAP s Audi, přičemž rozestup mezi nejrychlejšími automobily obou značek nebyl  nikdy větší než jedno kolo. Peugeoty se startovními čísly 7 a 9 určovaly až do noci tempo.V brzkých ranních hodinách začalo na okruhu v Sarthe pršet a podmínky na trati se hodně zhoršily. Peugeot 908 HDI FAP s číslem 9 ztratil svoji dobrou pozici po kolizi při předjíždění pomalejšího vozu a ve čtvrt na šest ráno šlo do vedení Audi, které si pozici udrželo až do cíle, zatímco Peugeot bojoval s technickými problémy. „Naše auta měla málo gripu. Kromě toho měli naši soupeři více zkušeností s těmito podmínkami“, přiznal Michel Barge, ředitel Peugeot Sport.

Až do cíle se pak počasí neustále měnilo, což byla pro Peugeot velká nevýhoda. S dosahovanými časy, které byly sice o několik sekund pomalejší než konkurence, se pokusili Gene/Minassian/Villeneuve dostihnout vedoucí vůz. V cíli jim chyběly 4:31 minuty k vytouženému vítězství. Peugeot s číslem 9 ve složení Montagny/Klien/Zonta skončil na třetím místě.

„Blahopřeji Audi k tomuto úspěchu“, řekl Michel Barge. „Byli jsme vyzyvateli a odvedli dobrý závod. V příštím roce opět zaútočíme. Ze závodu jsme si odnesli hodně pozitivního. O vítězství jsme přišli jen velmi těsně, ale přesto jsme ukázali dobrý výkon. Šanci bojovat o vítězství jsme ztratili až v noci. Jezdci a celý tým odvedl špičkovou práci“.

Výsledky:

  • 1, Capello/Kristensen/McNish – Audi R10 +381 kol (5,192km)
  • 2, Gené/Minassian/Villeneuve – Peugeot 908 HDi FAP (N°7) -+4m 31.094s
  • 3, Montagny/Klien/Zonta – Peugeot 908 HDi FAP (N°9) – +2 kola
  • 4, Luhr/Premat/Rockenfeller -Audi R10 – +7 kola
  • 5, Lamy/Sarrazin/Wurz – Peugeot 908 HDi FAP (N°8) – +13 kol

Hlasy po závodě:

Nicolas Minassian: „Věděli jsme, že závod nebude jednoduchý. Ale jsem zklamaný, že jsme nevyhráli. Musíme přiznat, že naši soupeři odvedli špičkovou práci. Na konci jsme se pokusili opět vedení vybojovat a šli jsme do rizika s volbou pneumatik, protože jsme museli na danou situaci reagovat“.

Marc Gené: „Nedokázali jsme v dešti využít naše pneumatiky tak dobře jako soupeř. Přesto jsme zopakovali úspěch z loňského roku a skončili opět druzí, což je opravdu dobrý výsledek“.

Jacques Villeneuve: „Je sice pěkné stát na stupních vítězů, ale bohužel jsme nevyhráli. To byl náš cíl“.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Skupina Stellantis představuje platformu STLA Medium

Skupina Stellantis představuje platformu...

Skupina Stellantis představila STLA Medium, globální platformu pro elektromobily disponující výjimečnými charakteristikami, kterými ve své kategorii jednoznačně vyniká. Jedná se například o...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled nového prcka

Nový Peugeot 208: Neodolatelný vzhled...

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s dojezdem až 406 km

Nový Peugeot 2008: Malé velké SUV s...

Peugeot 2008 je více než tři roky nejprodávanějším SUV segmentu B na evropském trhu. Nyní udělal další krok vpřed z hlediska designu, technologií a elektrifikace. Díky účinnosti nového...