Sportovní automobil Peugeot 908 HDi FAP s číslem 7 a trojicí jezdců Marc Gené, Nicolas Minassian a Jacques Villeneuve ztrácelo po takřka 5200 kilometrech jen čtyři a půl minuty na vítězné Audi.
Posádka s číslem 9 ve složení Franck Montagny, Christian Klien a Ricardo Zonta dojela třetí, jejich kolegové – posádka Pedro Lamy, Stephane Sarrazin a Alexander Wurz obsadila páté místo.
Podstatnou část dramatického závodu se Peugeot pohyboval na špici startovního pole. Z pole position se hned na startu prosadil Pedro Lamy před dalšími dva vozy Peugeot 908 HDI FAP. Po dvou hodinách závodu, musel Sarrazin, který převzal vedoucí vůz, do boxů kvůli problémům s převodovkou. Nutná oprava stála šest kol a propad na 31. celkovou příčku. V pozoruhodné stíhací jízdě se probojoval Peugeot 908 HDi FAP s číslem 8 až na pátou příčku v cíli. Přitom zajel Sarrazin nejrychlejší kolo závodu v čase 3:19,394, což odpovídá průměrné rychlosti 246,068 km/h.
Mezitím na špici bojovaly dva Peugeoty 908 HDI FAP s Audi, přičemž rozestup mezi nejrychlejšími automobily obou značek nebyl nikdy větší než jedno kolo. Peugeoty se startovními čísly 7 a 9 určovaly až do noci tempo.V brzkých ranních hodinách začalo na okruhu v Sarthe pršet a podmínky na trati se hodně zhoršily. Peugeot 908 HDI FAP s číslem 9 ztratil svoji dobrou pozici po kolizi při předjíždění pomalejšího vozu a ve čtvrt na šest ráno šlo do vedení Audi, které si pozici udrželo až do cíle, zatímco Peugeot bojoval s technickými problémy. „Naše auta měla málo gripu. Kromě toho měli naši soupeři více zkušeností s těmito podmínkami“, přiznal Michel Barge, ředitel Peugeot Sport.
Až do cíle se pak počasí neustále měnilo, což byla pro Peugeot velká nevýhoda. S dosahovanými časy, které byly sice o několik sekund pomalejší než konkurence, se pokusili Gene/Minassian/Villeneuve dostihnout vedoucí vůz. V cíli jim chyběly 4:31 minuty k vytouženému vítězství. Peugeot s číslem 9 ve složení Montagny/Klien/Zonta skončil na třetím místě.
„Blahopřeji Audi k tomuto úspěchu“, řekl Michel Barge. „Byli jsme vyzyvateli a odvedli dobrý závod. V příštím roce opět zaútočíme. Ze závodu jsme si odnesli hodně pozitivního. O vítězství jsme přišli jen velmi těsně, ale přesto jsme ukázali dobrý výkon. Šanci bojovat o vítězství jsme ztratili až v noci. Jezdci a celý tým odvedl špičkovou práci“.
Výsledky:
- 1, Capello/Kristensen/McNish – Audi R10 +381 kol (5,192km)
- 2, Gené/Minassian/Villeneuve – Peugeot 908 HDi FAP (N°7) -+4m 31.094s
- 3, Montagny/Klien/Zonta – Peugeot 908 HDi FAP (N°9) – +2 kola
- 4, Luhr/Premat/Rockenfeller -Audi R10 – +7 kola
- 5, Lamy/Sarrazin/Wurz – Peugeot 908 HDi FAP (N°8) – +13 kol
Hlasy po závodě:
Nicolas Minassian: „Věděli jsme, že závod nebude jednoduchý. Ale jsem zklamaný, že jsme nevyhráli. Musíme přiznat, že naši soupeři odvedli špičkovou práci. Na konci jsme se pokusili opět vedení vybojovat a šli jsme do rizika s volbou pneumatik, protože jsme museli na danou situaci reagovat“.
Marc Gené: „Nedokázali jsme v dešti využít naše pneumatiky tak dobře jako soupeř. Přesto jsme zopakovali úspěch z loňského roku a skončili opět druzí, což je opravdu dobrý výsledek“.
Jacques Villeneuve: „Je sice pěkné stát na stupních vítězů, ale bohužel jsme nevyhráli. To byl náš cíl“.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií