Koncepční závodní vůz, který maximalizuje zážitek z řízení.
Krátce z historie až k novému modelu Peugeotu L500 R HYbrid
30. května 1916 vyhrál Peugeot L45, který řídil Dario Resta, legendární závod 500 mil Indianapolis. Jeho průměrná rychlost dosahovala 135 km/hod. O 100 let později vzdává Peugeot hold obdivuhodnému týmu „Charlatans“, který značce Peugeot přinesl v letech 1913–1919 na americkém okruhu Indy 500 tři krásná vítězství, a představuje futuristickou verzi závodního vozu: Peugeot L500 R HYbrid.
Koncepční závodní Peugeot L500 R HYbrid
– může díky své nízko položené pozici již od prvních metrů ze sebe vydat celý svůj potenciál. Vůz vážící 1000 kg, je jen 1 metr vysoký a posazený na širokých kolech. Byl stvořen pro závody: zrychlení z 0 na 100 km zvládá za 2,5 vteřiny, 1000 m s pevným startem překoná za 19 vteřin. Hybridní benzínový pohon plug-in o výkonu 500 k, který vyvinuly týmy divize Peugeot Sport na základě pohonu vozu 308 R HYbrid, spojuje dva elektrické motory, jeden vepředu, druhý vzadu, a benzínový motor 270 k. Maximální točivý moment dosahuje 730 Nm. Linie karoserie vozu Peugeot L500 R HYbrid se klene od loga značky na masce chladiče a končí – jako připomínka na svého předchůdce – u aerodynamické zádi, kde se objevují světla ve tvaru tří lvích drápů, jež jsou charakteristické pro současný design značky Peugeot.
Zážitek z jízdy zintenzívněný díky futuristické vizi holografické kabiny Peugeot i-Cockpit
Peugeot L500 R HYbrid byl sestaven tak, aby vůz tvořil s pilotem jeden celek a zážitky za volantem byly co nejintenzivnější. Závodní vůz ukrývá uzavřenou kabinu pilota, která byla zkoncipována jako samostatná plovoucí kapsle zabudovaná v karoserii. Autoři vystavěli koncepční vůz kolem kabiny Peugeot i-Cockpit prezentované v ultra-sportovní verzi s malým volantem a dvěma hologramy, které promítají informace řidiči prostřednictvím dvou diskobolů. Pro větší aerodynamiku přepracovaly týmy Peugeot původní dvoumístnou verzi vozu L45 na jednomístnou a zážitek z jízdy nabízejí virtuálnímu spolujezdci v reálném čase pomocí headsetu pro rozšířenou realitu. L500 R HYbrid je Peugeot spojující minulost, současnost a budoucnost. Kromě futuristického charakteru vozu a pocty jeho předchůdci zde nalezneme i principy typické pro design značky Peugeot, jako je přední světelný podpis nového SUV Peugeot 3008, ostře oddělený modrý a černý odstín karoserie odkazující na hybridní benzínový motor 500 k a na původní barvu vozu L45.
Koncepční závodní vůz vzdávající hold vítězstvím Peugeot v Indianopolis
Peugeot L500 R HYbrid vzdává hold vozu L45 a úspěchům značky v USA: Peugeot vyhrál třikrát závod 500 mil Indianapolis na druhé nejstarší závodní trati na světě. Model L45 (jako 4,5 litru) byl nástupcem vozu L76, který v roce 1912 vyvinul tým odvážných mladých jezdců, přezdívaných „Šarlatáni“ (francouzsky „Charlatans“). Od roku 1919 vyrobili řadu vozů, které poznamenaly novou éru v koncepci závodních motorů. L76 byl první automobil na světě, který zkombinoval čtyřválcový motor se 4 ventily na válec a 2 vačkovými hřídeli v hlavě, což z něj udělalo první moderní závodní vůz, který byl schopen vyvinout rychlost 190 km/hod!
Za volantem prvních závodních vozů Peugeot – L76, L57 a L3 L45
– zaznamenali „Šarlatáni“ úspěch na okruzích a závodech po celém světě. Jezdci Georges Boillot, Jules Goux a Paola Zuccarelli a inženýr Ernest Henry jsou i dnes synonymem pro inovace a odvahu. Tato americká epocha znamenala začátek seznamu vynikajících vítězství týmu Peugeot Sport v USA, na němž figurují i Ari Vatanen a Robby Unser, kteří vyhráli legendární závod Pikes Peak s vozem Peugeot 405 T16 (1988 a 1989), a Sébastien Loeb, který v tomto 20kilometrovém závodu na vrchol vytvořil v roce 2013 rekord v čase 8:13,878 za volantem vozu Peugeot 208 T16 Pikes Peak. Tento vítězný duch pro značku Peugeot typický a díky němu týmy vyrážejí dobývat vítězství, jako je tomu v případě Stéphana Peterhansela, který v letošním roce stál za velkým úspěchem značky Peugeot na Dakaru, kde navázal na čtyři po sobě jdoucí vítězství značky Peugeot z let 1987–1990.
Matthias Hossann, manažer pro koncepční vozy a inovativní design značky Peugeot vysvětlil:
„S vozem Peugeot L500 R HYbrid jsme chtěli vzdát hold krásnému dobrodružství, které značka Peugeot představovala na začátku století. S podporou tohoto ducha výkonnosti a inovací jsme chtěli nabídnout výraznou, elegantní a technologickou vizi budoucnost automobilového sportu by Peugeot,“
PEUGEOT
Stimulující řízení na vysoké úrovni, elegantní design, nekompromisní kvalita – to vše jsou vlastnosti ztělesňující závazek značky vůči zákazníkům, které přispívají k emocím, jež každý vůz Peugeot probouzí.
Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená v 160 zemích světa, v roce 2015 stouply celosvětové prodeje jejích vozů o 4,6 % na 1 710 000 kusů. Peugeot v sobě spojuje hledání dokonalosti, perfektní vzhled a intenzivní emoce a usiluje o to, být špičkovou globální značkou.
Výrobu automobilů značka zahájila v roce 1889 a tento rok své úspěchy obohatila o vítězství vozu 2008 DKR na Dakarské rallye.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií