47. Rallye de France – Tour de Corse je 12. soutěž Worldchampionship 2003 s celkovou délkou 973 km a se 16 rychlostními zkouškami v celkové délce 395.7 km.
Dvě následující ze tří zbývajících soutěží letošního šampionátu WRC se pojedou na asfaltovém povrchu a týmu Peugeot nezbývá nic jiného, než podat špičkový výkon, pokud si chce uchovat šanci na získání čtvrtého titulu mistra světa mezi výrobci v řadě. Richard Burns také ví, že bude čelit tvrdé konkurenci ve svém boji o prvenství mezi jezdci.
Minulý vítěz Korsiky i Španělska, Gilles Panizzi, opět povede francouzský tým do těchto dvou soutěží, po boku s Marcusem Grönholmem a Richardem Burnsem.
Peugeot 206 WRC je ověnčen třemi tituly šampióna a vede se mu dobře na všech površích, ale zejména to platí o soutěžích s klasickým, hladkým povrchem. Po druhém místě v San Remu bude celý Peugeot Sport tým usilovat o návrat na špičku pořadí následujících dvou rallye, kde v minulých sezónách tolik zazářil. Loni na Korsice mu patřila všechna tři místa na stupních vítězů, když dva roky předtím to byly stupínky dva nejvyšší. Stejně hrdý může být i na své úspěchy v Katalánsku, kde po dvě minulé sezóny dosáhl rovněž double.
Nakonec i v posledním podniku sezóny, kterým je tradičně Britská rallye, byl vítězem posledních dvou ročníků Peugeot a tak je jasné, že prozatímní druhé místo v hodnocení značek, se ztrátou pouhých čtyř bodů, staví francouzskou značku do dobré pozice pro obhajobu mistrovského titulu. Samozřejmým předpokladem ale je, že v následujících soutěžích se bude dařit i jeho jezdcům.
Poslední Rallye San Remo se vydařila nejlépe Gillesi Panizzimu, kterému se v jejím závěru podařilo postoupit z pátého až na druhé místo a získal tak pro Peugeot zvláště cenné body. Nebylo to ale vítězství jako v posledních třech ročnících, ve které věřil… „Tato rallye byla bezpochyby náročnější, než ty minulé a konkurence byla velmi silná,“ přiznává Panizzi. „Stále ale máme šanci na vítězství mezi automobilkami. Budu pracovat pro tým více, než kdy předtím a všichni musíme táhnout za jeden provaz. Věřím, že na to máme…“ Na Korsice vyhrál Francouz v letech 2000 a 2002 a také už má na svém kontě vítězství ve Španělsku.
Marcus Grönholm je dalším jezdcem, který má dobrý důvod vydat ze sebe na Korsice i v Katalánsku maximum. V Německu byl jediným zástupcem Peugeotu bojujícím o vítězství a v Itálii byl také nejlépe umístěným jezdcem značky, když v poslední rychlostní zkoušce odstoupil. Stále dokazuje, jaká zlepšení tento finský talent dosahuje na asfaltu, ale jeho velká snaha o první vítězství na tomto povrchu mu nepřináší vždy jen užitek, o čemž právě nehoda na poslední rychlostní zkoušce Rallye San Remo svědčí. Třetí místo by pro něj bylo bývalo úspěchem a mohlo vynést další potřebné body jak pro něj, tak pro tým.
Naneštěstí to byl podobný případ jako v Austrálii, kde opustil trať i soutěž z prvního místa a Marcus Grönholm si bude chtít tyto neúspěchy vynahradit a bude jistě mít dostatek motivace pro odvetu a získání dalších bodů. Loni dojel na Korsice na skvělém druhém místě a ve Španělsku čtvrtý, v roce 2001 z obou soutěží odstoupil.
Richard Burns prodloužil v San Remu svou sérii bodovaných pozic a z dosavadních jedenácti soutěží si přivezl body z deseti. Přesto se svým výkonem nemohl být spokojený. „Byl jsem rád, že jsem v cíli a navíc s body, ale nevzpomínám si, kdy naposledy jsem tak málo věřil sobě i autu,“ říkal v cíli. Britská rallye by mu mohla vyhovovat lépe, ale následující dvě soutěže budou rozhodující. Loni byl Richard na Korsice třetí a ve Španělsku druhý a pokud ze sebe vydá to nejlepší, mohl by skončit mezi třemi nejlepšími.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.