47. Rallye de France – Tour de Corse je 12. soutěž Worldchampionship 2003 s celkovou délkou 973 km a se 16 rychlostními zkouškami v celkové délce 395.7 km.
Dvě následující ze tří zbývajících soutěží letošního šampionátu WRC se pojedou na asfaltovém povrchu a týmu Peugeot nezbývá nic jiného, než podat špičkový výkon, pokud si chce uchovat šanci na získání čtvrtého titulu mistra světa mezi výrobci v řadě. Richard Burns také ví, že bude čelit tvrdé konkurenci ve svém boji o prvenství mezi jezdci.
Minulý vítěz Korsiky i Španělska, Gilles Panizzi, opět povede francouzský tým do těchto dvou soutěží, po boku s Marcusem Grönholmem a Richardem Burnsem.
Peugeot 206 WRC je ověnčen třemi tituly šampióna a vede se mu dobře na všech površích, ale zejména to platí o soutěžích s klasickým, hladkým povrchem. Po druhém místě v San Remu bude celý Peugeot Sport tým usilovat o návrat na špičku pořadí následujících dvou rallye, kde v minulých sezónách tolik zazářil. Loni na Korsice mu patřila všechna tři místa na stupních vítězů, když dva roky předtím to byly stupínky dva nejvyšší. Stejně hrdý může být i na své úspěchy v Katalánsku, kde po dvě minulé sezóny dosáhl rovněž double.
Nakonec i v posledním podniku sezóny, kterým je tradičně Britská rallye, byl vítězem posledních dvou ročníků Peugeot a tak je jasné, že prozatímní druhé místo v hodnocení značek, se ztrátou pouhých čtyř bodů, staví francouzskou značku do dobré pozice pro obhajobu mistrovského titulu. Samozřejmým předpokladem ale je, že v následujících soutěžích se bude dařit i jeho jezdcům.
Poslední Rallye San Remo se vydařila nejlépe Gillesi Panizzimu, kterému se v jejím závěru podařilo postoupit z pátého až na druhé místo a získal tak pro Peugeot zvláště cenné body. Nebylo to ale vítězství jako v posledních třech ročnících, ve které věřil… „Tato rallye byla bezpochyby náročnější, než ty minulé a konkurence byla velmi silná,“ přiznává Panizzi. „Stále ale máme šanci na vítězství mezi automobilkami. Budu pracovat pro tým více, než kdy předtím a všichni musíme táhnout za jeden provaz. Věřím, že na to máme…“ Na Korsice vyhrál Francouz v letech 2000 a 2002 a také už má na svém kontě vítězství ve Španělsku.
Marcus Grönholm je dalším jezdcem, který má dobrý důvod vydat ze sebe na Korsice i v Katalánsku maximum. V Německu byl jediným zástupcem Peugeotu bojujícím o vítězství a v Itálii byl také nejlépe umístěným jezdcem značky, když v poslední rychlostní zkoušce odstoupil. Stále dokazuje, jaká zlepšení tento finský talent dosahuje na asfaltu, ale jeho velká snaha o první vítězství na tomto povrchu mu nepřináší vždy jen užitek, o čemž právě nehoda na poslední rychlostní zkoušce Rallye San Remo svědčí. Třetí místo by pro něj bylo bývalo úspěchem a mohlo vynést další potřebné body jak pro něj, tak pro tým.
Naneštěstí to byl podobný případ jako v Austrálii, kde opustil trať i soutěž z prvního místa a Marcus Grönholm si bude chtít tyto neúspěchy vynahradit a bude jistě mít dostatek motivace pro odvetu a získání dalších bodů. Loni dojel na Korsice na skvělém druhém místě a ve Španělsku čtvrtý, v roce 2001 z obou soutěží odstoupil.
Richard Burns prodloužil v San Remu svou sérii bodovaných pozic a z dosavadních jedenácti soutěží si přivezl body z deseti. Přesto se svým výkonem nemohl být spokojený. „Byl jsem rád, že jsem v cíli a navíc s body, ale nevzpomínám si, kdy naposledy jsem tak málo věřil sobě i autu,“ říkal v cíli. Britská rallye by mu mohla vyhovovat lépe, ale následující dvě soutěže budou rozhodující. Loni byl Richard na Korsice třetí a ve Španělsku druhý a pokud ze sebe vydá to nejlepší, mohl by skončit mezi třemi nejlepšími.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií