Peugeot Boxer minibus s novým motorem v testu redakce

Testovaný devítimístný mikrobus s předním náhonem měl nový motor 2,8HDI, který podstatně zlepšil jízdní vlastnosti vozu a snížením hluku a vibrací zpříjemnil cestování jak řidiči tak ostatním cestujícím.

Nový motor 2,8HDI má systém Common Rail – palivo je vstřikováno do spalovacího prostoru jednotlivých válců vysokotlakým čerpadlem, čímž je zajištěno velmi jemné rozprášení paliva a tím docílena i menší spotřeba o cca 10 % a současně snížen obsah emisí ve výfukových plynech.


Peugeot Boxer minibus s novým motorem v testu redakce

Nový vznětový motor má podle údajů výrobce nejvyšší výkon 127 k (94 kW) při 3 600 ot/min a nejvyšší točivý moment 300 Nm dosahuje již při 1 800 ot/min. Byl jsem mile překvapen akcelerací tohoto vozu: motor ihned a ochotně reagoval na můj požadavek zrychlení a to jak při nízkých tak i při vyšších otáčkách. Při rychlosti 130 km/hod na dálnici při zařazené páté rychlosti měl motor necelé 3000 ot/min a lehce bez podřazení zdolával i stoupání. Významná je i nízká spotřeba tohoto minibusu – kombinovanou spotřebu během testu jsem naměřil pod 9 l/100 km. Nízká spotřeba tak rozměrného vozu byla jistě ovlivněna skutečností, že při testování jsem jezdil sám nebo s jedním spolujezdcem a bez zavazadel. Na druhé straně jsem jezdil svižně, zkoušel akceleraci, brzdy atd. – to jistě spotřebu spíše zvýšilo. I při testování jsem se však snažil jezdit hospodárně – s lehkou nohou na plynu. Brzdový systém s předními kotoučovými a zadními bubnovými je účinný a ani po delším brždění neztrácí na účinnosti. ABS je možné zakoupit za příplatek. K lehkému ovládání vozu přispívá i účinný posilovač řízení.

Peugeot Boxer minibus s novým motorem v testu redakce

U Peugeota Boxer jsem ocenil celkové uspořádání pracoviště řidiče: podle všech ergonomických zásad rozmístění sdělovačů i ovládačů. Na umístění krátké řadící páky na palubní desce v těsné blízkosti volantu jsem si prakticky ihned zvykl. Díky jejímu umístění je pro všechny tři na předních sedadel dost místa. Anatomická sedadla mají velmi dobré boční vedení, sedadlo řidiče je i výškově nastavitelné. Zvláště kladně hodnotím výborný přehled z vozu vzhledem k vyššímu posazu řidiče a velké ploše zejména předního skla. Stejně kladně hodnotím nová elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, která mají dvě nezávislé plochy a přehled dozadu je tak zejména při zaparkovávání velmi dobrý. Celkově lze srovnat řízení Boxera s řízením osobního vozu.

Prostoru pro všech devět cestujících je opravdu dostatek. Pohodlná sedadla zabraňují únavě i při delších cestách. Nastupování do vozu i na zadní sedadla je bezproblémové. I na zavazadla zbylo dostatek místa: objem zavazadlového prostoru je 1 900 litrů a samozřejmě se dá výrazně zvětšit vyjmutím zadních sedadel. Nakládání zavazadel vzhledem k nízkému prahu zavazadlového prostoru je snadné.


Přes svou velikost je Peugeot Boxer v provedení minibus elegantním vozem svým střízlivým a líbivým designem.


Peugeot Boxer minibus s novým motorem v testu redakce

Základní cena testovaného minibusu s motorem 2,8HDI je včetně DPH 794 900 Kč. V základní ceně je mimo jiné obsaženo i třetí brzdové světlo, tónovaná skla a imobilizér. V dodatkové výbavě lze na přání zakoupit airbag řidiče (19 000 Kč), ABS (77 600 Kč), dvojitou klimatizaci (75 000 Kč), dále vyhřívané sedadlo řidiče (4 200 Kč), nezávislé přídavné topení (48 900 Kč), rádio Peugeot (14 100 Kč) a metalický lak (22 600 Kč).

Stejný model vozu můžete zakoupit o 50 000 Kč levněji s motorem 1,9TD, který má výkon 92 k (68 kW). Základní výbavu má i tento model ve stejném rozsahu jako s motorem 2,8HDI.


Pro podnikatele připomínám, že Peugeot Boxer lze zakoupit pro přepravu nákladů v provedení Furgon v provedení krátký, střední a dlouhý s objemem nákladového prostoru 7,5 m2 až 12 m2. Dále je možné zakoupit Boxer v provedení valník, případně šasí pro přestavbu. U všech uvedených modelech lze zvolit i pětimístnou nebo šestimístnou verzi provedení. Furgon bez DPH stojí od 475 328 Kč (krátký) do 733 525 Kč (dlouhý), cena valníku je 647 459 Kč. I u těchto modelů lze zakoupit za příplatek dodatečné výbavy na přání.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...