Peugeot 607 s motorem HDI v testu redakce

Nový luxusní Peugeot 607 byl uveden na náš trh v listopadu 2000. O nebývalém zájmu o tento vůz svědčí nejen to, že v den zahájení prodeje bylo na tento model 144 objednávek, ale i skutečnost, že na jeho dodání se v současné době musí dva měsíce čekat.

Peugeot 607 s motorem HDI v testu redakce

Nový Peugeot 607, který je určen pro velmi náročné klienty, na mě zapůsobil svým elegantním designem, který přes svou mohutnost působí dynamičtěji a zároveň potlačuje zbytečnou okázalost. Pohled na tento vůz vzbudil ve mně pocit pohodlí a bezpečnosti a současně mě připomněl tradiční spolehlivost vozů značky Peugeot.

Po usednutí za volant Peugeotu 607 se mi potvrdila oprávněnost zařazení tohoto vozu mezi osobní vozy nejvyšší luxusní třídy a tomu odpovídajícímu vnitřnímu rozměrnému prostoru s pohodlnými sedadly a luxusnímu vybavení pro příjemné cestování všech pěti cestujících.


Peugeot 607 s motorem HDI v testu redakce

Sedadlo řidiče všestranně seřiditelné a seřiditelná poloha volantu ve dvou rovinách mě umožnilo zaujmout polohu pro řízení vozidla nejvhodnější. Anatomicky velmi dobře tvarované sedadlo s výborným bočním držením významně přispělo k mému pocitu bezpečnosti i při rychlém projíždění zatáček. Elegantní palubní deska a umístění sdělovačů a ovládačů podle všech ergonomických zásad neodvádělo nadměrně mou pozornost od sledování provozu a tak mě umožňovalo bezpečnou jízdu. K bezpečnému a pohodlnému vedení vozidla i na dlouhé vzdálenosti bez únavy přispívá nová konstrukce podvozku a jeho pérování s tlumiči s ventily, účinný posilovač řízení, podtlakový posilovač brzd se zvýšeným posilovacím účinkem podle rychlosti sešlápnutí brzdové pedálu, protiblokovací brzdový systém (ABS), elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), protiprokluzový systém (ASR) a systém kontroly stability (ESP), dále tempomat, který přesně dodržoval mnou zadanou rychlost. Z řady dalších technických pokrokových prvků tohoto vozu je z hlediska bezpečnosti významný systém zabezpečující v případě prudkého brždění automatické zapnutí výstražných světel a tím zabezpečení okamžité a včasné informace řidičům jedoucím za vozidlem, dále systém zabezpečující signalizaci při úbytku tlaku v pneumatikách. K bezpečné jízdě v noci přispívá účinné osvětlení, u tlumených světel na přání s výbojkami, které zabezpečují podstatně hodnotu světelného toku a současně snížení elektrického příkonu o 40 % a dokonce trojnásobnou životnost. Rozsvícení světel při stmívání nebo při vjezdu do tunelu je automatické. Vůz je vybaven automatickými stěrači, které reagují na první kapku deště a mění svou rychlost podle intenzity deště. Zvukový systém zabezpečuje automaticky hlasitost reprodukce v závislosti na hladině hluku motoru vzhledem k jeho otáčkám a rychlosti vozu. Stejně reguluje i hlasitost zvuku při telefonování mobilem umístěným v handsfree sadě. Parkovací asistent upozorní řidiče při couvání, že se blíží k překážce. Světla vozu zhasínají po zamčení vozu až s časovou prodlevou, aby řidič mohl bezpečně v noci odejít do domu. Při zavírání vozu se automaticky sklopí postranní vnější zrcátka a praktické je, že stisknutím tlačítka na dálkovém ovládači se do úplně otevřené polohy zvedne víko zavazadlového prostoru a nemusíme tak pokládat zavazadlo na zem..

Peugeot 607 s motorem HDI v testu redakce

Testovaný Peugeot 607 s předním náhonem měl pětirychlostní manuálně řazenou převodovku a čtyřválcový šestnáctiventilový úsporný motor přeplňovaný turbodmychadlem 2,2 HDI s přímým vstřikováním typu Common Rail s elektrickým vysokotlakým vstřikovacím čerpadlem Bosch. Motor je třeba žhavit pouze pokud teplota je pod nulou, ale i pak je nažhavení otázkou doslova jedné až třech vteřin. Motor je velmi dobře odhlučněn tak jako podvozek – hladina hluku v interiéru vozu je velmi nízká, téměř nerozeznatelná od benzinových motorů. Přestože má vůz pohotovostní hmotnost 1550 kg, pokládám výkon motoru 2,2 HDI jako plně dostačující pro dosažení vysokých jízdních průměrů a umožňující dobré zrychlení a bezpečné předjíždění. Výrobce udává nejvyšší výkon 136 k (98 kW) při 4 000 ot/min a maximální točivý moment 314 Nm již při 2 000 ot /min. Omezovač otáček působí od 5 000 ot/min. Na třetí rychlost vůz prudce akceleruje až do rychlosti 130 km/h. Maximální rychlost 205 km/h udávanou výrobcem Peugeot na zkušebních válcích značně překračuje: až na 225 km/h. Zrychlení udává výrobce z 0 na 100 km za 10,6 sekund Vzhledem k příznivé křivce hodnot točivého momentu vůz nevyžaduje časté řazení. Na pátou rychlost jsem na úseku dálnice z Prahy do Brna při využití tempomatu, který přesně udržoval stálou mnou zadanou rychlost 130 km/h, prakticky nemusel řadit s výjimkou překážek provozu. A při této rychlosti měl motor pouze 2 700 ot/min. Motor je velmi úsporný: kombinovanou spotřebu jsem docílil 6,6 litru/100 km. Většinou jsem však jezdil obsazen pouze dvěma osobami a bez zavazadel. S vedením vozu jsem byl velmi spokojen, v zatáčkách se chová i při rychlém projíždění neutrálně a přesně sleduje stopu. Ovládání vozu je pohodlné a z jízdy jsem měl opravdový požitek.

Peugeot 607 s motorem HDI v testu redakce

Výbava Peugeota 607 v základní ceně obsažená je opravdu bohatá: mimo již výše uvedenou výbavu obsahuje airbagy řidiče i spolujezdce, boční a hlavové airbagy, elektronický imobilizér, , hliníková kola, mlhové světlomety, ostřikovače světlometů, elektrické ovládání oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná vnější zrcátka, centrální zamykání se superzamykáním, automatickou klimatizaci zvlášť pro pravou a levou stranu interiéru vozu, palubní počitač, výhřívaná přední i zadní sedadla, rádio s kazetovým přehrávačem s ovládáním u volantu a 8 reproduktory.

Peugeot 607 s motorem 2,2 HDI může být i vybaven i automatickou převodovkou, kterou lze i manuálně ovládat.


Cena Peugeota s motorem 2,2 HDI s mechanickou převodovkou je 1 070 000 Kč, s automatickou převodovkou o 70 000 Kč vyšší. (V bohatší výbavě 607Pack je cena o 110 000 Kč vyšší.)


Peugeot může být vybaven též benzinovými motory: čtyřválcovým 2,2 nebo šestiválcovým motorem 3,0. S benzinovým motorem 2,2 (160 k – 116 kW) je cena 1 030 000 Kč a se šestiválcovým 3,0 (210 k – 152 kW) 1 190 000 Kč. Oba benzinové motory mají 4 ventily na každý válec, to ovlivňuje nejen jejich výkon a točivý moment, ale i celkový chod motoru, jeho akceleraci a i spotřebu. U obou benzinových motorů je nutné vyzdvihnout proměnné časování ventilů a sekvenční vstřikování.


U Peugeotu 607 s benzinovým motorem 2,2 udává výrobce maximální rychlost s manuální převodovkou 220 km a kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km, s automatickou převodovkou rychlost 213 km a spotřebu 9,5 l/100 km. S motorem 3,0 s manuální převodovkou nejvyšší rychlost 240 km a spotřebu 9,8 l/100 km, s automatickou převodovkou nejvyšší rychlost 232 km a spotřebu 10,2 l/100 km.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...