Dieselový čtyřválcový motor 2,0 HDI s 16 ventily s filtrem pevných částic (FAP) mě překvapil svým výkonem i nízkou spotřebou.
Jeho maximální výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min. a točivý moment 320 Nm již při 2 000 ot/min mně umožňoval s tímto modelem svižnou jízdu přesto, že jeho hmotnost s řidičem je 1580 kg a při plném obsazení vozu a se zavazadly až 2080 kg.
Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění, protože již od 1700 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. K tomu přispívá i vhodně odstupňované šestistupňová plynule řadící automatická převodovka a i skutečnost, že motor Peugeotu je vybaven systémem „Overboost“, který při přidání plynu zvyšuje přechodně točivý moment z 320 na 340 Nm. Velmi dobré konstrukční vlastnosti podvozku, který je vybaven účinným variabilním posilovačem řízení, elektronickým stabilizačním systémem ESP, brzdovým systémem ABS + ASR + elektronickým rozdělovačem brzdných sil + podporou brždění v kritických situacích, mně umožňovaly bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině: podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.
Výrobce udává u motoru 2,0 HDI kombinovanou průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Přestože jsem se snažil dosáhnou vyšších průměrných rychlostí a prováděl jsem i zkoušky brzd a akcelerace, vykázal jsem během testu kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, tedy o 0,4 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však většinou pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Maximální rychlost udává výrobce 208 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 sekund.
Reprezentační, elegantní a dynamický design, prostornost interiéru a komfortní vybavení jsou silnou stránkou Peugeotu 407. Prostorný interiér sedanu umožňuje cestujícím jízdu i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Sdělovače i ovládače rozmístěné podle všech ergonomických zásad neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě. Délka sedanu je 469 cm, šířka 181 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 2725 mm. Zavazadlový prostor má objem 407 litrů.
Vybavení Peugeotu 407 je v nejnižší výbavě Confort Pack v základní ceně obsažené velmi bohaté: mimo již výše uvedené obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy vpředu a hlavové airbagy vpředu i vzadu, palubní počítač, multifunkční displej, elektrické ovládání předních bočních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, přední mlhové světlomety, automatickou klimatizaci, audiosystém s přehrávačem CD + MP3 s 6ti reproduktory a další prvky výbavy u tak komfortní výbavy běžné.
Ve vyšších stupních výbavy – Premium a Premium Pack je výbava rozšířena o řadu dalších položek. Samozřejmě je možné doplnit výbavu mnoha dalšími položkami podle zájmu kupujícího.
Základní cena Peugeotu 407 s motorem 2,0 HDI s šestistupňovou převodovkou je ve stupni výbavy Premium 765 900 Kč, ve stupni výbavy Premium Pack 829 900 Kč a s automatickou šestistupňovou převodovkou 879 900 Kč.
Pro informaci čtenářů připomínám, že Peugeot 407 je dodáván v návaznosti podle zvolené verze sedan nebo SW s benzinovými čtyřválcovými motory 1,8 l (92 kW), 2,0 l (103 kW), 2,2 l (120 kW), a dieselovými motory 1,6 HDI (80 kW), 2,0 HDI (100 kW) a 2,2 HDI (125 kW). U některých motorů je možné volit vedle šestistupňové manuální převodovky i převodovku šestistupňovou automatickou.
Podle zvoleného motoru lze volit ze stupňů výbavy Confort Pack, Premium a Premium Pack. Ceny Peugeotu 407 jsou podle zvolené verze, motoru, převodovky a stupně výbavy od 615 000 do 1 018 000 Kč.
I přes bohatou základní bezpečnostní a jízdní výbavu lze podle požadavku kupujícího doplnit výbavu za příplatek o řadu položek a doplňků.
Peugeot 407 byl ztvárněn se stejným záměrem, jaký se značce podařilo prosadit již u modelů 206 a 307, které se v historii značky zapsaly jako jednoznačné obchodní úspěchy a staly se ve svých třídách na automobilovém trhu velmi žádanými modely. Peugeot 407 se i u nás stal oblíbeným modelem, v roce 2008 dosáhl jeho prodej u nás celkem 427 kusů, z toho bylo 330 s dieselovými motory, za 1. čtvrtletí letošního roku se podalo 73 kusů, z toho 63 s dieselovými motory.
Ve své třídě se umísťuje v prodeji u nás Peugeot 407 mezi 34 modely na devátém místě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií