Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce

Reprezentační, elegantní a dynamický design, prostorný interiér a výborné jízdní vlastnosti – to jsou mé závěry z testování tohoto vozu.

Dieselový čtyřválcový motor 2,0 HDI s 16 ventily s filtrem pevných částic (FAP) mě překvapil svým výkonem i nízkou spotřebou.

Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce
Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce
Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce

Jeho maximální výkon 103 kW (140 k) při 4000 ot/min. a točivý moment 320 Nm již při 2 000 ot/min mně umožňoval s tímto modelem svižnou jízdu přesto, že jeho hmotnost s řidičem je 1580 kg a při plném obsazení vozu a se zavazadly až 2080 kg.

Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce
Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce
Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce
Peugeot 407 sedan s dieselovým motorem 2,0 HDI v testu redakce

Vysoká hodnota točivého momentu a jeho mimořádně příznivý průběh mně umožňovaly bezproblémové a bezpečné předjíždění, protože již od 1700 ot/min vykazuje motor velmi dobré zrychlení. K tomu přispívá i vhodně odstupňované šestistupňová plynule řadící automatická převodovka a i skutečnost, že motor Peugeotu je vybaven systémem „Overboost“, který při přidání plynu zvyšuje přechodně točivý moment z 320 na 340 Nm. Velmi dobré konstrukční vlastnosti podvozku, který je vybaven účinným variabilním posilovačem řízení, elektronickým stabilizačním systémem ESP, brzdovým systémem ABS + ASR + elektronickým rozdělovačem brzdných sil + podporou brždění v kritických situacích, mně umožňovaly bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině: podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.

     Výrobce udává u motoru 2,0 HDI kombinovanou průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Přestože jsem se snažil dosáhnou vyšších průměrných rychlostí a prováděl jsem i zkoušky brzd a akcelerace, vykázal jsem během testu kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, tedy o 0,4 l nižší než uvádí výrobce. Jezdil jsem však většinou pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Maximální rychlost udává výrobce 208 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 sekund.

Reprezentační, elegantní a dynamický design, prostornost interiéru a komfortní vybavení jsou silnou stránkou Peugeotu 407. Prostorný interiér sedanu umožňuje cestujícím jízdu i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Sdělovače i ovládače rozmístěné podle všech ergonomických zásad neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě. Délka sedanu je 469 cm, šířka 181 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 2725 mm. Zavazadlový prostor má objem 407 litrů.

Vybavení Peugeotu 407 je v nejnižší výbavě Confort Pack v základní ceně obsažené velmi bohaté: mimo již výše uvedené obsahuje airbagy řidiče a spolujezdce, dvojité boční airbagy vpředu a hlavové airbagy vpředu i vzadu, palubní počítač, multifunkční displej, elektrické ovládání předních bočních oken, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tónovaná skla, přední mlhové světlomety, automatickou klimatizaci, audiosystém s přehrávačem CD + MP3 s 6ti reproduktory a další prvky výbavy u tak komfortní výbavy běžné.

Ve vyšších stupních výbavy – Premium a Premium Pack je výbava rozšířena o řadu dalších položek. Samozřejmě je možné doplnit výbavu mnoha dalšími položkami podle zájmu kupujícího.

Základní cena Peugeotu 407 s motorem 2,0 HDI s šestistupňovou převodovkou je ve stupni výbavy Premium 765 900 Kč, ve stupni výbavy Premium Pack 829 900 Kč a s automatickou šestistupňovou převodovkou 879 900 Kč.

Pro informaci čtenářů připomínám, že Peugeot 407 je dodáván v návaznosti podle zvolené verze sedan nebo SW s benzinovými čtyřválcovými motory 1,8 l (92 kW), 2,0 l (103 kW), 2,2 l (120 kW), a dieselovými motory 1,6 HDI (80 kW), 2,0 HDI (100 kW) a 2,2 HDI (125 kW). U některých motorů je možné volit vedle šestistupňové manuální převodovky i převodovku šestistupňovou automatickou.

Podle zvoleného motoru lze volit ze stupňů výbavy Confort Pack, Premium a Premium Pack. Ceny Peugeotu 407 jsou podle zvolené verze, motoru, převodovky a stupně výbavy od 615 000 do 1 018 000 Kč.

I přes bohatou základní bezpečnostní a jízdní výbavu lze podle požadavku kupujícího doplnit výbavu za příplatek o řadu položek a doplňků.

Peugeot 407 byl ztvárněn se stejným záměrem, jaký se značce podařilo prosadit již u modelů 206 a 307, které se v historii značky zapsaly jako jednoznačné obchodní úspěchy a staly se ve svých třídách na automobilovém trhu velmi žádanými modely. Peugeot 407 se i u nás stal oblíbeným modelem, v roce 2008 dosáhl jeho prodej u nás celkem 427 kusů, z toho bylo 330 s dieselovými motory, za 1. čtvrtletí letošního roku se podalo 73 kusů, z toho 63 s dieselovými motory.

Ve své třídě se umísťuje v prodeji u nás Peugeot 407 mezi 34 modely na devátém místě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...