Peugeot 4008 bude veřejnosti poprvé představen na mezinárodním autosalonu v Ženevě 2012 a na světové trhy bude postupně uváděn počínaje již jarem 2012.
Světový trh v rámci segmentu SUV zaznamenává od roku 2005 prudký nárůst. Vozy do terénu, které mají na ruském automobilovém trhu již tradiční převahu, dnes v Rusku tvoří 1/5 trhu s převládajícím podílem kompaktních SUV.
V Číně a západní Evropě dosahuje podíl SUV 10 %, ale požadavky a očekávání zákazníků na těchto trzích jsou odlišná. Čínského zákazníka přitahuje prestižní vzhled těchto vozidel. V Evropě klient požaduje odlišný a všestranný vůz, který je kompaktní a s ekologickými parametry srovnatelnými s klasickými vozy typu hatchback. Peugeot 4008 dokonale odpovídá vývojovým tendencím na těchto trzích. Je to vůz, který má oslovit a získat nové zákazníky a přispět k naplnění mezinárodních ambicí značky Peugeot.
Kompletní řada vozů do terénu
Nový SUV 4X4 doplňuje nabídku vozů Peugeot, které splňují požadavky zákazníků hledajících terénní a všestranně využitelná vozidla. Svou silnou osobností a mezinárodní orientací chce Peugeot 4008 oslovit zákazníky, kteří již vůz podobného charakteru vlastní a současně ty, kteří hledají alternativní nabídku k modelům typu hatchback nebo monospace a chtějí vůz, který je synonymem pro zábavu a aktivní životní styl.
V Evropě se model 4008 zaměřuje především na klienty, pro které je důležitý robustní vzhled automobilu a jeho dynamika, a nabízí jim architekturu uzpůsobenou multifunkčnímu využití a přijatelnou spotřebu paliva. Spolu s modelem 4007, ale také 3008 a jeho novou hybridní verzí 3008 HYbrid4, odpovídá Peugeot 4008 na požadavky různých tržních segmentů.
Odlišný styl
Peugeot 4008, který je společným dílem skupiny PSA Peugeot Citroën a Mitsubishi, měl za úkol přesvědčit výrazným a osobitým charakterem zasazeným do prostředí značky Peugeot. A svůj cíl splnil. Nové stylové trendy Značky jsou citlivě zakomponovány, například otvor sání motoru, který působí dojmem, že je oddělen od ostatních částí karoserie, nebo protáhlý tvar předních světlometů s výrazným světelným rukopisem. Přední světlomety zespodu lemuje lišta denních LED světel a zadní světla vyplňují tři červené otisky drápů.
Vzhled odvážného dobrodruha umocňuje mohutná přední maska s vertikálním mřížováním, ochranný kryt podvozku a vysoko vykrojené chrániče podběhů kol, do kterých jsou zasazena kola velkých rozměrů se stylově propracovanými disky z lehké slitiny. Téměř horizontální křivky a nosná stylová linie karoserie, která probíhá v celé délce vozu až k zadnímu blatníku, kde se svažuje a protíná zadní světlo, modelují robustní boky vozu 4008. Podílejí se tak na jeho celkovém dynamickém vzhledu.
Náročnost modelu vyšší třídy
Díky pozornosti, s jakou se vývojový tým designérů věnoval každému detailu, vyniká vůz 4008 reprezentativní elegancí, která odpovídá jeho postavení.
Exteriér zdobí chromované dekorativní prvky a kvalitu provedení vnitřního prostoru umocňují použité materiály, jako například povrch palubní desky s jemnou texturou nebo černě lakovaná středová konzola. Prosklená panoramatická střecha bohatě osvětluje interiér vozu a postranní LED světla poskytují cestujícím příjemné noční osvětlení. Svým specifickým stylem, robustností a osobitým charakterem se Peugeot 4008 řadí do kompaktních SUV. Výbava a funkce, které nabízí – například bezklíčový přístup a start motoru, hliníková kola 18“, navigační systém s dotykovou obrazovkou nebo zadní kamera, jsou odrazem moderní představy o světě terénních vozidel.
Všestranný a pohodlný vůz SUV
Podvozek modelu 4008 částečně vychází z podvozku modelu 4007. Došlo ovšem ke zkrácení předního a zadního převisu a tím i celkové délky vozu (-30 cm). Velký rozvor i široký rozchod kol zůstaly zachovány, aby cestující na předních i zadních sedadlech měli dostatek prostoru pro pohodlnou a komfortní jízdu i na dlouhé vzdálenosti.
Vzhledem ke svým charakteristikám a vnějším rozměrům – délka 4,34 m, šířka 1,80 m a výška 1,63 m, je Peugeot 4008 mimořádně všestranný vůz. Kompaktní silueta a s ní spojená vynikající ovladatelnost spolu s obyvatelností vnitřního prostoru z něj dělají vůz pro každodenní používání ve městě i mimo něj. Je ideálním vozem na dovolenou, sport a aktivní využití volného času.
U verze s pohonem všech čtyř kol si řidič může vybrat ze tří režimů:
- pohon dvou kol „2WD“
- všech čtyř „4WD“
- pohon všech 4 kol s uzávěrkou diferenciálu „LOCK“
V případě obou režimů s pohonem všech 4 kol – 4WD a LOCK, je rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola řízeno elektronicky. Pohon všech kol v režimu LOCK je stálý s převodem většího točivého momentu na zadní kola.
Verze s tímto typem pohonu budou představovat více než 80 % prodejů modelu 4008. V některých zemích, včetně všech evropských zemí, bude nový SUV značky Peugeot nabízen výhradně s pohonem 4×4.
K dispozici budou pohonné jednotky
Benzin:
- 1.6 85 kW (116 k) / 152 Nm MAN5
- 2.0 113 kW (150 k) / 198 Nm MAN5 nebo CVT
Diesel HDi:
- 1.6 HDi FAP 82 kW (112 k) / 270 – 280 Nm s overboost MAN6
- 1.8 HDi FAP 110 kW (150 k) / 300 Nm MAN6
V Evropě bude Peugeot 4008 v nabídce se dvěma dieselovými motory HDi. V ostatních zemích bude na trh uveden s motory uzpůsobenými místním podmínkám.
Ekologické parametry, kterých vůz 4008 s pohonem 1.6 benzin a diesel HDi dosahuje, patří mezi nejlepší v segmentu. Svůj statut moderního SUV a místo v ulicích našich měst po boku klasických vozů si Peugeot 4008 zaslouží právem.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií