Synchronizační spojky « Borg Warner » u všech šesti převodových stupňů i u zpětného chodu, s použitím – zejména u prvního a druhého převodového stupně – tří kuželových kroužků, to znamená tří třecích ploch pro usnadnění řazení převodových stupňů i v těch nejnáročnějších podmínkách.
Patentovanou technologii dvou kuličkových mechanismů pro řazení i volbu, která umožňuje snadný, čistý a přesný pohyb v požadované dráze a optimální zajištění zařazeného převodového stupně.
Dalším bodem, který byl zohledněn při vývoji koncepce této nové převodovky, byla její kompaktnost. Ústrojí o hmotnosti 45 kg uložené napříč v prodloužení motoru a jeho vyvažovacího hřídele je stejně kompaktní jako pětistupňová převodovka. Díky tomu ho lze do vozu snadno zabudovat a neomezuje poloměr otáčení.
Nová převodovka je schopna převádět v těch nejnáročnějších podmínkách točivý moment až 270 Nm. Z pohledu odolnosti tedy splňuje standardy spolehlivosti stanovené skupinou PSA Peugeot Citroën pro všechna převodová ústrojí značky. Během svého vývoje prošla převodovka celou řadou zkoušek a zátěžových testů, kdy se inženýři ve zkušebnách snažili simulovat všechny, i ty nejméně pravděpodobné situace, ke kterým by mohlo v průběhu životnosti převodovky dojít.
Peugeot 308, poháněný touto mechanikou a vybavená pneumatikami Michelin Energy Saver 15 a 16’’, vykazuje v kombinovaném provozu velice příznivou spotřebu paliva 4,9 l /100 km a emise CO2, které nepřesahují 129 g/km.
V porovnání s manuální pětistupňovou převodovkou umožňuje 6. stupeň při jízdě v určitých podmínkách (na dálnici) ještě dále optimalizovat spotřebu paliva a zvýšit akustický komfort, které jsou u vozu 308 obecně na velice dobré úrovni
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií