Peugeot Sport zůstává až do dnešního pátku na Korsice a pokračuje v programu testovacích jízd s cílem vyladit co nejlépe seřízení pro závody na asfaltu.
Test je součástí naplánovaného programu v délce 6 000 km, který vůz absolvuje před první oficiální účastí v Ulster Rally.
Celá řada testů
Peugeot 208 R2 vzbuzoval během Korsické rally značnou pozornost veřejnosti, pilotů, týmů i organizátorů rally. Celý týden nový Peugeot 208 R2 přesvědčoval o své spolehlivosti a výkonnosti, i přes horko, které závod provázelo. Rallye posloužila jako možnost vyzkoušet si vůz v závodní konfiguraci a ten se v rukou zkušených jezdců Stéphana Sarrazina a Benjamina Veillase projevil zcela bezchybně.
Testovací tým Peugeot Sport
– pokračuje celý týden v oblasti jižní Bastie v testovacích jízdách, během kterých hodlá vyzkoušet různá nastavení. Na pětidenní program, který odstartoval v pondělí, dohlíží manager projektu 208 R2 Yann Goraguer. Pro vůz je to druhá zkouška na asfaltu. První absolvoval před několika týdny ve francouzském regionu Var. Testovací jízdy byly svěřeny vítězi soutěže Volant 207 z roku 2011 Germainu Bonnefisovi. Yann Goraguer vysvětlil volbu místa pro testovací jízdy takto: „Hlavním cílem tohoto testu je pracovat na seřízení vozu v podmínkách strmých a velmi klikatých tratí, které se objevují u velkého počtu evropských závodů.“
Před týmy Peugeot Sport stojí intenzivní program testovacích jízd, který za 3 týdny pokračuje ve francouzském pohoří Vosges.
Názory pilotů
Na vývoji a přípravě vozu 208 R2 na šotolině i asfaltu se podílela celá řada pilotů včetně vítězů WRC Academy 2011Craig Breena a Stéphana Sarrazina. Ti se střídali za volantem s dalšími piloty rallye, aby tak společně pokryli celou škálu stylů řízení a úrovně zkušeností.
Craig Breen k tomu uvedl: „Vůz 208 R2 si stojí skvěle. Jsem schopný ho porovnat se vším, co v kategorii R2 existuje. Je silný a nesmírně stabilní. Řídí se lehce, člověk se cítí za volantem v pohodě a v potřebném tempu. Skoro zapomenete, že je to auto s předním pohonem.“
Stéphane Sarrazine: „Řízení je naprosto přesné, auto rychle reaguje, 1.6l motor se rychle dostane do otáček, takže to můžete rozjet. Je to vyvážený závodní vůz. Se sekvenční převodovkou se rychlosti řadí samy, což je pohodlné. Silné jsou i brzdy. Je to super auto, které je jedna radost řídit.“.
Prodej
Verze vozu 208 R2 pro šotolinu i asfalt bude k dispozici ve formě sady dílů za jednotnou cenu 37 500 € bez DPH. Cena zahrnuje smontovaný motor a technický průkaz. Bude možné si i zakoupit kompletní automobil 208 R2 ve verzi pro šotolinu, či asfalt za cenu 57 500 € bez DPH i s registrací Peugeot Sport.
V nabídce budou rovněž dvě sady umožňující přestavět asfaltovou verzi na šotolinovou a naopak.
Dodání: listopad 2012 před Peugeot Sport Racing Shop.
Přehled přípravy vozu
Červenec | Homologace |
17. – 18. srpna | Ulster Rally: asfalt |
Říjen-listopad | Rally na šotolině i asfaltu (Itálie, Francie, Španělsko) |
Listopad | Prodej |
V rámci přípravy se 23. – 25. listopadu 2012 zúčastní Peugeot 208 R2 Rallye Var (asfalt).
Technické údaje:
Motor | |
Typ: | EP6C (specifické písty, ojnice, vačkové hřídele) |
Obsah válců: | 1 598 cm3 |
Vrtání/zdvih: | 77 mm x 85,8 mm |
Maximální výkon: | 185 k / 7800 ot/min |
Max. točivý moment: | 19 m/daN / 6300 ot/min |
Výkon na litr: | 116 k |
Palivová nádrž: | 60 l |
Vstřikování paliva: | nepřímé (Magneti Marelli) |
Škrticí klapka: | jednoduchá poháněná motorem |
Rozvod: | 2 vačkové hřídele v hlavě válců |
poháněné | řetězem s variabilním řízením ventilů sání a výfuku |
Převodovka | pětistupňová sekvenční s mechanickým ovládáním |
Diferenciál: | samosvorný s předem stavitelnou účinností |
Spojka: | jednokotoučová keramicko-kovová (O 184 mm) |
ovládání | hydraulické |
Brzdy / Řízení | |
Přední brzdy: | kotoučové plovoucí vzduchem chlazené |
– asfalt: | O 310 x 30 mm |
– šotolina: | O 285 x 26 mm |
– třmen | čtyřpístový s radiálním uchycením |
Zadní brzdy: | nechlazené kotouče O 290×8 mm |
– třmen | dvoupístový s radiálním uchycením |
Ruční brzda: | hydraulické ovládání |
Posilovač řízení: | hydraulický |
Nápravový systém | |
Přední zavěšení: | pseudo McPherson, specifická trojúhelníková ramena s čepy |
přední vzájemně vyměnitelné torzní stabilizátory | s kluznými ložisky (3 stupně tuhosti na výběr) |
specifická vzpěra z hliníkové slitiny | seřízení odklonu na straně čepu |
Zadní zavěšení: | zesílený nosník ve tvaru H upravený pro vyměnitelný torzní stabilizátor (3 stupně tuhosti na výběr) |
Podvozek | skelet zesílený vícebodově svařovaným obloukem (norma FIA) |
Struktura: | zvláštní ocelový kryt |
Hmotnost: | minimální dle normy FIA: 1 030 kg nezatížený, 1180 kg s podsádkou |
Přední/zadní rozdělení: | 64 % / 36 % |
Rozměry | |
Délka / šířka: | 3 962 mm / 1 739 mm |
Rozvor: | 2 538 mm |
Přední/zadní rozchod: | 1 475 mm / 1 470 mm |
Kola / pneumatiky: | |
– asfalt | 6,5x 16 / pneumatiky Michelin, 17/60-16 |
– šotolina | 6×15 / pneumatiky Michelin/16/64-15 |
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií