Peugeot 206 tentokráte s výkonným a úsporným motorem HDI

Za prvních devět měsíců letošního roku převzalo v ČR 2 580 zákazníků oblíbený model Peugeot 206, který se tak podle počtu prodaných vozů ve třídě malých osobních automobilů umístil v dovážených vozech na 2. místě.

Peugeot 206 tentokráte s výkonným a úsporným motorem HDI

Peugeot 206 je v současné době dodáván s benzinovými motory obsahu 1,1 l, 1,4 l, 1,6 l a 2,0 l a naftovými motory 1,9D a 2,0HDI. Největší zájem mají kupující o 206 s motorem 1,4 litru s výkonem 75 k (55 kW), jehož základní cena je v pětidveřové verzi výbavy XR 339 900 Kč, ve vyšší výbavě XT pak 367 900 Kč. Ve stejné vyšší výbavě avšak s motorem 2,0 HDI jsem 5ti dveřovou verzi v základní ceně 436 000 Kč přebíral ke krátkodobému testu s očekáváním jaké jízdní vlastnosti bude mít tento vůz s moderním výkonným a při tom nejúspornějším motorem HDI.

Eleganci Peugeotu 206 není třeba připomínat, líbivý osobitý design karoserie známe všichni – vždyť od zahájení jeho prodeje v říjnu roku 1998 jezdí po našich silnicích dnes již téměř 6 000 Peugeotů 206 tří i pětidveřových vybavených různými motory.


Peugeot 206 tentokráte s výkonným a úsporným motorem HDI

Nový motor HDI využívá technologii přímého vstřiku paliva pod vysokým tlakem až 135 MPa v přímé závislosti na otáčkách a zatížení motoru. Motor HDI má výrazně lepší jízdní vlastnosti oproti dřívějším naftovým motorům s nepřímým vstřikováním. Systém přímého vstřiku paliva umožňuje přípravu směsi ve správném poměru a její velmi jemné rozprášení. Tím je snížena spotřeba paliva, podstatně snížen hluk i vibrace motoru, který dociluje vyšší točivý moment a podstatně jsou též sníženy emise ve výfukových plynech. Výrobce udává maximální výkon čtyřválcového motoru 2,0 HDI 90 k (66 kW) při 4 000 ot/min. Maximální točivý moment 205 Nm dosahuje motor již při 2 000 ot/min.

Peugeot 206 tentokráte s výkonným a úsporným motorem HDI

Jízda s Peugeotem 206 s tímto novým motorem je velmi příjemná. Po krátkém ohřátí motoru jsem ocenil nízkou hladinu hluku motoru pronikající díky dobrému odhlučnění do vnitřního prostoru karoserie. Výkon motoru HDI s vysokou hodnotou točivého momentu spolu s nízkou hmotností vozu (1 070 kg) mně umožňovaly již při 2 000 ot/min rychlou akceleraci bez nutnosti řazení nižších rychlostí. Při testování vozu jsem docílil průměrnou spotřebu 5,1 litru na 100 km. Musím ale uvést, že jsem ujel téměř polovinu kilometrů ve městě a mimo město jsem se snažil jezdit svižně: na dálnici maximální povolenou rychlostí a na ostatních silnicích spíše sportovním stylem, který tento motor umožňuje. K příjemné a bezpečné jízdě s tímto vozem přispívá konstrukce podvozku, která mně umožňovala nejen rychlé projíždění i prudkých zatáček, ale i rychlejší jízdu na horších silnicích, kde vůz dobře drží stopu a nepřenáší nadměrné vibrace do interiéru vozu.

Peugeot 206 tentokráte s výkonným a úsporným motorem HDI

K bezpečnému pocitu při jízdě přispívá široká výbava vozu s motorem HDI již v základní výbavě, zejména účinný posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední okna a zpětná vnější zrcátka včetně jejich vyhřívání. Testovaný Peugeot 206 s motorem HDI byl navíc vybaven systémem ABS (+24 000 Kč), metalickým lakem (+9 500 Kč) a radiem Peugeot 2030 s šesti reproduktory včetně ovládání u volantu s kompletním displejem (13 000 Kč). Celková cena testovaného modelu Peugeota 206 s motorem HDI včetně dodatečné výbavy na přání byla 482 500 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...