Českých vozů Peugeot je v současné době – v říjnu 2010 již více jak 550 000.
Peugeot 107 byl na trh uveden na jaře roku 2005, v prosinci roku 2008 pak prošel faceliftem, který se projevil hlavně designovými úpravami zvyšujícími atraktivitu vnějšího i vnitřního vzhledu.
Vůz přinášející řešení městské mobility si rychle získal své příznivce, zejména v zemích západní Evropy. O zájmu zákazníků svědčí produkce, která již v prvním plném prodejním roce 2006 přesáhla 100 000 vozů. V následujících třech letech pak dále narůstala:
rok | roční produkce | kumulovaná produkce |
2005 | 34 600 | 34 600 |
2006 | 101 700 | 136 300 |
2007 | 104 500 | 240 800 |
2008 | 108 180 | 348 980 |
2009 | 116 070 | 465 050 |
- Modelová řada Peugeot 107 byla vybavena novými motory splňující normu Euro 5. Emise tohoto nejúspornějšího benzinového modelu Peugeot klesly ze 106 na 103 g CO2/km. Tento inovovaný model byl také vystaven v rámci expozice značky Peugeot na pařížském autosalonu, jakožto součást nabídky Blue Lion označující vozy značky Peugeot, které ve svých kategoriích a v rámci jednotlivých druhů pohonu dosahují nejlepších výsledků z hlediska emisí CO2.
- Na český trh přichází dvě nové speciální série nazvané Chic a Charme. Atraktivní limitované edice budou vyráběny výhradně v pětidveřovém provedení, s benzinovou motorizací 1.0, v úrovni výbavy Trendy doplněnou o klimatizaci a 14“ hliníková kola. Bílý exteriér doplňují stylové prvky, jako jsou mlhové světlomety, chromovaná koncovka výfuku či zatmavená zadní skla. S vnějším vzhledem vozu ladí interiér se zdobením v bílé barvě, s otáčkoměrem, hliníkovými prahy dveří a bíle lemovanými koberečky s logem 107. Vůz jako celek působí velice mladistvým a současně elegantním dojmem. Speciální série Chic a Charme budou v prodeji od 1. listopadu 2010 za cenu 229 900 Kč.
Konkrétní jubilejní půlmiliontý vůz bude v provozu nepřehlédnutelný. Byl totiž upraven podle vítězného návrhu soutěže „Navrhněte si svůj český Peugeot 107 a vyhrajte ho!“, která probíhala ve vybraných tiskových médiích od srpna do října letošního roku. O vítězství rozhodovala přízeň fanoušků převážně na facebooku. Klíče od originálního vozu vytvořeného podle vítězného návrhu si jeho tvůrce pan Břetislav Blahut převzal dne 21. října 2010 z rukou generálního ředitele společnosti Peugeot Česká republika Yanna Carnoy.
Yann Carnoy, generální ředitel společnosti Peugeot ČR:
„Spolupráce na vývoji a výrobě malých automobilů mezi PSA Peugeot Citroën a Toyotou byla stvrzena už takřka před 10 lety na základě předpokladu, že poptávka po vozech tohoto segmentu výrazně vzroste. Tato hypotéza se v následujících letech beze zbytku naplnila a stejně prozíravé se ukázalo i rozhodnutí postavit výrobní závod právě v České republice. Dnes je TPCA uznávanou společností s věhlasem přesahujícím hranice ČR. Obchodní úspěch kolínských vozů stvrzuje i půl milionu vyrobených Peugeotů 107, kvalitních a žádaných českých vozů, na které jsme právem hrdi, stejně tak jako na to, že se značka Peugeot řadí mezi české výrobce.“
Bernard Million-Rousseau, výkonný viceprezident TPCA:
„Segment malých vozů v posledních letech vykazuje velký nárůst konkurence. Jsem velmi rád, že i přes silnou konkurenci se nám daří zákazníky zaujmout. Letos vykazuje segment malých vozů mírný pokles prodejů. To se projeví i na objemu výroby v TPCA na konci roku 2010. Očekáváme však, že růst obliby malých vozů, jako je Peugeot 107, bude v Evropě pokračovat. Doufám, že pak budu více vozů z Kolína potkávat i na českých silnicích.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií