Jen za letošních 11 měsíců se u nás prodalo 3077 tohoto úspěšného modelu Hyundai, každý všední den si tedy v průměru odváželo od dealerů Hyundai 14 nových majitelů svou novou i30.
Zájemce o Hyundai i30 pak jistě především zaujme bohatá základní výbava, i v nejnižším stupni výbavy Start obsahuje mimo jiné airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy předních sedadel, okenní airbagy pro přední a zadní sedadla, antiblokovací systém ABS + EBD, progresivní posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizér, centrální zamykání, automatické uzavření vozu při rozjezdu, integrované rádio s CD přehrávačem a (RDS + MP3).
Design karoserie i30 je moderní a elegantní. Příď i30 s velkoplošnými světlomety, prolisy na kapotě a s velkým nasávacím otvorem. Z profilu zaujmou široké přední dveře, stoupající linka oken a boční hrana, která se před zadním kolem prudce zvedá. Při pohledu zezadu zaujmou rozměrné zadní dveře, které umožňují velmi dobrý přístup do zavazadlového prostoru s objemem 340 litrů. Dělená zadní opěradla se dají lehce sklopit, čímž se objem zvětší na 1250 litrů. Hyundai i30 je dlouhý 425 cm, 178 cm široký a vysoký 148 cm. Rozvor je 265 cm.
Interiér vozu přes svou prostornost je útulný. Uvítal jsem velký úhel otevření dveří, do vozu se mi snadno nastupovalo. Při jízdě jsem ocenil tvarované sedadlo s dobrým bočním držením a tříramenný volant s multifunkčními tlačítky, který je seřiditelný jak horizontálně tak vertikálně. Palubní deska obsahuje analogový otáčkoměr a rychloměr. Všechny sdělovače jsou dobře čitelné jak ve dne tak v noci a jsou spolu ovládači rozmístěny podle všech ergonomických zásad. Široké čelní sklo umožňuje velmi dobrý výhled tak jako bohaté boční prosklení a velká vnější zrcátka. Vůz má dostatek odkládacích prostor.
Testovaný Hyundai i30 byl vybavený benzinovým šestnácti ventilovým motorem 1,4 DOHC CVVT, který dosahuje výkon 80 kW (109 k) při 6200 ot/min a nejvyšší točivý moment 137 Nm při 5000 ot/min.
Motor testovaného i30 byl vybaven systémem ISG (Stop&GO), který snižuje spotřebu paliva zejména v popojíždějícím městském provozu, neboť u stojícího vozidla vypíná motor a okamžitě jej spouští, jakmile řidič sešlápne pedál spojky.
Motor ochotně akceleruje a umožnil mně dosahovat vyšších cestovních průměrů i v členitém terénu. K tomu jistě významně přispěl konstrukčně velmi dobře propracovaný podvozek vozu s bohatou technickou a bezpečnostní výbavou, účinné brzdy a vhodně odstupňované rychlosti 5ti stupňové manuální převodovky. Jako dobře provedené hodnotím i odhlučnění motoru i podvozku.
Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,7 sekund, nejvyšší rychlost 187 km a kombinovanou spotřebu 6,1 l na 100 km. Během testu jsem vykázal průměrnou kombinovanou spotřebu 5,5 l na 100 km, jezdil jsem však sám a bez zavazadel.
Cena modelu Hyundai i30 s pětidvéřovou karosérií a benzinovým motorem 1,4 l v nejnižší výbavě Start s pětiletou zárukou bez omezení kilometrů, celoevropskou asistenční službou začíná na 264 900 Kč s DPH, 222 605 Kč bez DPH (uvedené ceny jsou již po snížení o současně poskytovaný bonus 40 000 Kč).
Testovaný model ve výbavě Comfort obsahoval oproti výše uvedené výbavě mimo jiné navíc i podélně nastavitelný volant, přední mlhovky, alarm, automatickou klimatizaci včetně chlazení schránky před spolujezdcem, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tónovaná skla se solárním sklem a ovládání audiosystému tlačítky na volantu. Jeho cena je 339 900 Kč s DPH, 285 630 Kč bez DPH (uvedené ceny jsou již po snížení o současně poskytovaný bonus 35 000 Kč).
Pro informaci uvádím, že Hyundai i30 s manuální pětistupňovou převodovkou je možné zakoupit s benzinovými motory 1,4i CVVT 80 kW (109 k), 1,6i CVVT 93 kW (126 k), 2,0i CVVT 105 kW (143 kW) a naftovými motory 1,6 CRDi VGT 66 kW (90 k) anebo 85 kW (116 k). Naftové motory 1,6 CRDi VGT s výkonem 94 kW (128 k) a 2,0 CRDi VGT 103 kW (140 k) jsou dodávány se šestistupňovou manuální převodovku. Ceny jsou podle zvoleného motoru, převodovky a stupně výbavy (Start, Classic, Classic plus, Comfort, Style a Premium) od 264 900 Kč s DPH (222 605 Kč bez DPH) do 529 900 Kč (445 294 Kč bez DPH).
Uvedené ceny jsou již po snížení o současně poskytovaný bonus 40 000 Kč u i30 s motorem 1,4 a u ostatních o současně poskytovaný bonus ve výši 35 000 Kč. Další zvýhodnění pro kupujícího je možnost zakoupit si sadu 4 zimních pneumatik za cenu jedné
Bohatý seznam příplatkové výbavy pak umožňuje novým majitelům dovybavit si svůj i30 podle svých představ a zájmu ke své spokojenosti.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů