První můj dojem při pohledu na Peugeot 308 byl, že jeho zaoblená aerodynamická kompaktní karoserie je nejen elegantní a líbivá, ale i pevná a bezpečná. Zejména přední část vozu – zkosená kapota motoru s dlouhými světlomety a na něj téměř se stejným sklonem navazující přední rozměrné sklo dodávají vzhledu vozu spolu se širokým nárazníkem výrazně dynamický charakter.
Interiér vozu mě zaujal svou prostorností a zejména s dostatkem místa i nad hlavami cestujících. Všechny sdělovače i ovládače mají vymezeno místo podle všech ergonomických zásad, neodvádějí proto nadměrně pozornost řidiče od sledování provozní situace. Přední sedadla anatomicky tvarovaná mají velmi dobré boční držení a při jízdě mě dodávala i při projíždění prudkých zatáček vyššími rychlostmi pocit jistoty a bezpečí. Zadní sedadla poskytují dostatek místa pro cestování třech osob. Jistě každý nový majitel Peugeotu 308 přivítá mnoho praktických odkládacích prostor. Zavazadlový prostor o objemu 442 litrů se po sklopení zadních sedadel zvětší na 1398 litrů.
Benzinový motor testovaného Peugeotu 308 1,6 l THP s 16 ventily dosahuje maximální výkon 110 kW (150 k) při 5 800 ot/min. Důsledkem vysoké hodnoty točivého momentu 240 Nm dosahované již při 1400 ot/min je schopnost motoru zrychlovat i při nižších otáčkách. Musím konstatovat, že po celou dobu testování jsem nepociťoval potřebu výkonnějšího motoru ani při svižnější jízdě. Pokud jsem potřeboval opravdu předjet na krátkém úseku po podřazení motor akceleroval ochotně a ihned bez prodlevy po přidání plynu a předjetí jsem uskutečnil rychle a bezpečně. Pokládám tento benzinový motor z výkonové řady motorů pro Peugeot 308 za plně dostačující pro tento vůz pro bezpečnou a i rychlou jízdu. Kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 7,1 litru na 100 km. Během testu jsem dosáhl spotřebu o 0,4 l nižší a to jsem jezdil svižně, zkoušel brzdy atd., jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce udává nejvyšší rychlost s tímto motorem 213 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy.
Konstrukce podvozku mě umožňovala spolu s přesným řízením, účinnými brzdami s ABS s rozdělovačem brzdných sil REF rychlé bezpečné projíždění zatáček. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny – v interiéru je nízká hladina hluku. Variabilní posilovač řízení dovoluje snadné zaparkování bez námahy a při vyšší rychlosti stoupajícím odporem velmi dobré vedení vozu.
Základní výbava testovaného vozu, který byla ve stupni výbavy Premium byla opravdu rozsáhlá. Obsahovala mimo jiné palubní počítač, manuální klimatizaci, airbagy řidiče a spolujezdce, přední boční airbagy, systém kontroly stability ESP + ASR, aktivní přední opěrky hlavy, kožený volant výškově a osově nastavitelný, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce. Základní výbava obsahuje i elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, elektrické ovládání zadních oken s elektrickou bezpečnostní dětskou pojistkou, elektricky ovládaná přední vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhové světlomety, úchyty ISOFIX k upevnění dětských sedaček na zadních bočních sedaček a na předním sedadle spolujezdce, rádio s CD s MP3 s ovládáním pod volantem, hliníková kola 16 palců atd.
Cena testovaného Peugeota 308 v pětidveřovém provedení s benzinovým motorem 1,6 THP ve výbavě Premium je včetně DPH 552 900 Kč. Třídveřové provedení je o 15 000 Kč levnější. Příplatková výbava obsahuje další řadu položek pro vybavení vozu podle požadavku zákazníka.
Pro informaci čtenářů uvádím, že Peugeot 308 lze zakoupit s benzinovými motory 1,4 16V s maximálním výkonem 70 kW (95 k), 1,6 16V s maximálním výkonem 88 kW, 110 kW anebo 128 kW, a též s naftovými úspornými motory 1,6 HDI nebo 2,0 HDI, které dosahují maximální výkon od 66 kW do 100 kW. Provedení vozu je s ohledem na zvolený motor třídveřové anebo pětidveřové s manuální anebo s automatickou převodovkou a ve stupních výbavy Confort, Confort Pack, Premium, Premium Pack a GT. Ceny se pohybují podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy od 394 900 do 718 900 Kč včetně DPH.
Peugeot 308 je dlouhý 428 cm, široký bez zpětných vnějších zrcátek 182 cm a vysoký 152 cm. Rozvor je 261 cm.
Upozorňuji, že probíhají různé akce se slevami a dalšími výhodami pro zákazníky, proto doporučuji informovat se u dealerů značky Peugeot.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií