Design Hondy HRV je elegantní a osobitý a svou individualitou si získal mnohé příznivce, jak ostatně dokazovaly prodeje u nás zejména po jeho uvedení na náš trh.



V týdnu, v kterém jsme měli vůz zapůjčený k testování, bylo počasí velmi vhodné pro vyzkoušení systému, který při prokluzu předních kol na kluzkém povrchu samočinně aktivuje pohon i zadních kol. K aktivaci pohonu zadních kol při prokluzu předních kol ať již na zledovatělém anebo blátivém terénu dochází automaticky a bez prodlevy. Kluzký – zledovatělý povrch bych pravděpodobně bez tohoto pohonu všech čtyř kol nebyl zvládnul, a když, tak s velkými obtížemi a rozhodně s podstatně větší mírou bezpečnostního rizika.


Šestnácti ventilový benzinový motor 1,6 litru má výkon 77 kW, který dosahuje při 6200 ot/min a nejvyšší točivý moment 135 Nm dosahuje při 3400 ot/min. Motor neprodleně po mém požadavku ochotně akceleroval. Při běžném provozu a normální cestovní jízdě jsem využíval otáčky od 2000 do 3500. V této oblasti je motor také nejhospodárnější. Při absolvování našeho obvyklého testovacího okruhu po silnicích, městě i dálnici jsem se snažil především „lehkou“ nohou, ale i včasným řazením jak nahoru tak i dolů, docílit co nejmenší spotřebu. Docílená spotřeba 7,4 l/100 km bylo mou odměnou. Za celý týdenní test včetně jízd po zledovatělých silnicích a v mírném terénu včetně zkoušek brzd atd. jsem dosáhl kombinovanou spotřebu 8,8 l/100 km. Tuto spotřebu pokládám za úměrnou vzhledem k jízdám spíše ve sportovním stylu a testovacím zkouškám.Výrobce udává kombinovanou spotřebu 8,6 l/100 km. Výkon motoru pokládám za zcela dostatečný pro tento čtyřsedadlový vůz, který je především určen pro jízdy s rodinou na víkendy, dovolenou a kratší denní pojížďky. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny od interiéru vozidla a jízda ve voze je příjemná i s ohledem na velmi dobré pérování vozu i na horších silnicích.
Při jízdách Hondou HRV jsem ocenil vyšší posez, dobře tvarovaná sedadla, ergonomicky řešenou palubní desku s vhodně umístěnými ovládači, účinný posilovač řízení i účinné brzdy s ABS+EBD i přesné držení stopy při rychlém projíždění zatáček. A již uváděný automaticky přiřaditelný pohon zadních kol. Do těžšího terénu jistě tento vůz určen není. Jeho světlá výška je při plném obsazení jen cca 14 cm.
Současná druhá generace Hondy HRV je vozem rozhodně prostorným pro cestující vpředu i vzadu a navíc ještě i s poměrně, vzhledem k velikosti vozu i dostatečným prostorem pro zavazadla – 285 litrů. Ten se zvětší po sklopení zadních sedadel na 603 litrů při využití po úroveň spodního okraje oken. Délka Hondy HRV je 411 cm, šířka 170 cm a výška 158 cm. Rozvor náprav je 245 cm.
Za zmínku stojí i poměrně bohatá výbava Hondy HRV již v základní ceně obsažená: ABS+EBD, airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelný volant i sedadlo řidiče, vyhřívaná přední sedadla, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna i vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, imobilizér a další.
Cena Hondy HRV rozhodně není nízká – 599 000 Kč – i když je nutné vzít úvahu poměrně bohatou výbavu, přiřaditelný pohon zadních kol a poměrně velký prostor interiéru..
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií