Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce

Testovaný pětisedadlový model Hondy s benzinovým motorem 1,8 o výkonu 103 kW měl šestistupňovou manuální převodovku.

Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce

První můj dojem: Honda Civic s elegantním sportovním designem karoserie jakoby mě vybízela: nastup, sedni si za volant a vyzkoušej si mě.

Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce

Elegantní originálně řešená palubní deska je uspořádaná podle všech egonomických zásad. Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. Za volantem jsem se cítil jako pilot v letadle! Během testu jsem si to uvědomoval stále znovu a znovu. Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné jak ve dne, tak v noci. Při sledování ukazatele rychlosti neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Vpravo a vlevo od ukazatele rychlosti je podle počtu svíticích teček patrno jak hospodárně nebo nehospodárně právě jedete! V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.

Dobře anatomicky tvarované pohodlné sedadlo (s výborným bočním držením) spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem ve dvou osách mně umožnilo zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. Při řízení během testu jsem velmi kladně ocenil vybavení bezpečnostními a dalšími prvky, které mně umožnily nejen bezpečnou jízdu s dosahováním vyšších cestovních průměru, ale i jízdu bez nadměrné únavy a zdůrazňuji i s vyšším řidičským požitkem. Z prvků uvádím alespoň některé z nich: systémy ABS, EBD a VSA, posilovač brzd, elektrický posilovač řízení, multifunkční display, automatické zapínání světel, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, přední stěrače s dešťovým senzorem, stěrač zadního skla, tempomat, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná vyhřívaná zrcátka, autorádio s automatickým nastavením hlasitosti podle rychlosti vozu s CD a s MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu a šesti reproduktory …

Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce
Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce

>

Byl jsem překvapen prostorným interiérem a i zavazadlovým prostorem s objemem 415 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 1 352 litrů.

Pětidveřová Honda Civic GT v testu redakce

Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motor 1,8 litru se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů i-VTEC má maximální výkon 103 kW (140 k) při 6 300 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 174 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 2 000 ot/min ochotně akceleruje, mě umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni šestirychlostní manuální převodovky sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla dpbře propracovaného konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS a EBD a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic GT jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s výborným držením stopy a s pocitem jistoty a bezpečí.

Výrobce udává maximální rychlost 205 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 8,9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,3 l/100 km, což je o 0,4 l méně něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sám a bez zavazadel, sportovním ale hospodárným způsobem jízdy. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.

Honda 1,8 GT má opravdu bohaté vybavení obsažené v základní ceně: mimo shora již uvedené přední airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy po celé délce kabiny, chlazenou přihrádku v přístrojovém panelu, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, vyhřívaná sedadla, sportovní hliníkové pedály, 17 palcové disky kol z lehkých slitin, zadní parkovací senzory, elegantní dvojitý výfuk atd.

Cena testované Hondy Civic GT s motorem 1,8 l a bohatou výše uvedenou výbavou je 489 000 Kč včetně DPH. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tato cena obsahuje řadu prvků výbavy, které u většiny jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy.

Honda Civic je 425 cm dlouhá, široká včetně zrcátek 205 cm a vysoká 146 cm. Rozvor náprav je 262 cm.

A ještě záruky: 3 roky/100 000 km, na lak 3 roky, na prorezivění karoserie 12 let, na korozi výfukového systému 5 let, na korozi podvozku 10 let. Uvedené délky záruky také něco vypovídají!

Hondu Civic v pětidveřovém provedení lze zakoupit s benzinovým motorem 1,8 l ve výbavách Comfort, Sport, Executive anebo GT s šestistupňovou manuální převodovkou v současných cenách od 439 000 Kč do 519 000 Kč. Za příplatek 30 000 Kč lze zvolit i pětistupňovou automatickou převodovku, ale pouze ve výbavách Comfort, Sport a Executive.

Dále je možné zvolit benzinový motor 1,4 l ve výbavě Comfort s šestistupňovou manuální převodovkou za 399 00 Kč. s automatizovanou šestistupňovou převodovkou za 429 000 Kč.

Pokud si vyberete naftový motor 2,2 l s šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavách Comfort, Sport a Executive jsou ceny stanoveny od 509 000 Kč do 589 000 Kč.

V současné době probíhá do 31.12.2010 akce na vozy modelového roku 2010, při které dostane kupující k vybraným výbavám zdarma zimní gumy, střešní nosič a prodlouženou záruku na pět let. Anebo může zvolit bonus ve výši 20 000 Kč a prodlouženou záruku na pět let.

Pro vaši informaci připomínám, že Hondu Civic je možné zakoupit i ve třídveřovém sportovním provedení pod označením TYPE S a nejvýkonnější verzi pod označením TYPE R s benzinovým motorem 2,0 l se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,6 sekund a maximální rychlostí 235 km/hod.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...