Pech ovládnul letošní Rally Bohemia

Ostrý start letošního českého šampionátu dostala vlivem časově odložených nebo zrušených úvodních podniků do vínku 47. Rally Bohemia, jejíž trať směřovala tradičně do okolí Mladé Boleslavi a severních Čech. 

Václav Pech jun.

Václav Pech jun.

Na rozjezd sezóny v automobilových soutěžích čekali milovníci této motoristické disciplíny dlouhé měsíce. Opatření spojená s koronavirem výrazně zasáhla v tomto roce do celé organizace domácího rally šampionátu. Rally Bohemia tak neplánovaně převzala otěže úvodního podniku a pořadatelé se této role zhostili rozhodně se ctí. Sobotnímu ostrému startu soutěže předcházela páteční divácká show pro omezený počet diváků na Autodromu Sosnové, kdy se však dosažené časy nezapočítávaly do hlavní soutěže. Odpustíme-li pořadatelům poměrně časovou náročnost a složitou logistiku pro týmy spojenou s tímto rally entrée, byla na straně diváků vidět radost a zábava, kterou si po těch měsících čekání určitě zasloužili.

Václav Pech jun.

Jan Kopecký

Jari Huttunen

V sobotu se však už startovalo naostro a byl to Václav Pech s vozem Ford Focus RS WRC ´06, kdo na úvodní městské rychlostní zkoušce v Mladé Boleslavi zvítězil a všem jezdcům tak rukavici. Překvapivě ji však nezvedl Jan Kopecký na továrním voze Škoda Fabia Rally2 evo, který se rozjížděl v domácí soutěži o poznání pomaleji, ale Fin Jari Huttunen. Se svým vozem Hyundai i20 R5 vyhrál v sobotu sice jen dvě zkoušky, ale konsistentním výkonem si zajistil po první etapě průběžně vedení. Jeho výkon na trati byl skutečně obdivuhodný. Jediný, kdo z počátku držel krok byl Pech, ale zrychlovat začal i Kopecký. Právě tito dva dlouholetí rivalové sváděli na trati jedenácti sobotních rychlostních zkoušek těsné souboje, ale stříbrnou pozici po etapě uhájil nakonec Jan Kopecký. Dal tak velkému množství svých fanoušku na trati šanci věřit v tradiční úspěch domácího týmu Škoda Motorsport. Pech se musel spokojit s prozatímní bronzovou příčkou. Vedle zmíněného tria vznikly postupně další dvě skupiny spolu soutěžících jezdců. Uprostřed desítky nejrychlejších bojovali na Fabiích Rally2 evo Filip Mareš, Rakušan Simon Wagner a Petr Semerád. Ovšem nebyli sami, protože o přední pozice měl zájem také Jan Černý, nově sedlající Polo GTI R5 týmu Racing21. Při chuti byl také Miroslav Jakeš s Fabií R5 a stále vzrůstající naděje českého rally Erik Cais na Fiestě R5 MkII. Na hranici top 10 se utvořila další skupina soupeřících jezdců. Poláka Tomasze Kasperczyka doplnil na stejném voze Polo GTI R5 také Vojtěch Štajf, liberecký rodák Štěpan Vojtěch s Peugeotem 206 WRC, Roman Odložilík, Martin Vlček a Věroslav Cvrček Jun.

Filip Mareš

Jan Černý

Servisní zóna

V neděli čekalo celé startovní pole a velké množství diváků na trati zbylých sedm měřených úseků. Hned ráno lehce chyboval vyjetím z tratě Huttunen a propadl se z celkového vedení až na třetí místo, které už do konce soutěže neopustil. Šance se rychle chopil Pech, ale krátce se před něj dostal i Kopecký. Profil tratě, zkušenost Václava Pecha, ale hlavně vyšší výkon a maximální rychlost vozu Focus RS WRC však stály za postupnou dominancí plzeňského jezdce v závěrečné fázi soutěže. O velké drama se na 16.RZ postaral Petr Semerád, který havaroval a vlivem poškození svého vozu o betonový mostek musel ze slibného pátého místa předčasně odstoupit. Přenechal tak svoji pozici Janu Černému, který ale ztrácel na Mareše už 45 vteřin.  Ani nejrychlejší čas Kopeckého v poslední městské rychlostní zkoušce v centru Mladé Boleslavi však nic nezměnil na faktu, že vítězství z Rally Bohemia si možná trochu překvapivě, ale rozhodně po zásluze odvezla posádka Václav Pech Jun. – Petr Uhel na Fordu Focus WRC´06.

Výsledky:

  1. Pech jun. – P. Uhel Ford     Focus RS WRC ´06    
  2. Kopecký – J. Hloušek         Škoda Fabia Rally2 evo           + 6,4 sek.
  3. Huttunen – L. Mikko           Hyundai i20 R5                        +49,8 sek.
  4. Mareš – R. Bucha                Škoda Fabia Rally2 evo           +1:04,7 sek.
  5. Černý – P. Černohorský    Volkswagen Polo GTI R5         +1:54,7 sek.

PŘIPRAVIL: Tomáš Vaněk

 

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...