O Patriku Semlbauerovi je známé, že se mu daří na technických a těžkých tratích, nebo při počasí, kdy „padají trakaře“ – v takových podmínkách totiž rozhoduje především řidičské umění a smazává se výkonový rozdíl mezi jeho monopostem a třeba čistokrevnou formulí 2 nebo 3, který může činit sto i více koní. Tak tomu bylo například při třech úvodních podnicích, když na brněnském okruhu dvakrát porazil vysoce favorizovaného Jiřího Mičánka se špičkovou „ef-dvojkou“ Martini Mk 45, která má o 150 k větší výkon než Semlbauerův Opel Lotus se 180 k.
„Abych ho mohl porážet i za normálních podmínek, potřeboval bych buď srovnatelnou techniku s jeho formulí 2, nebo by techničtí komisaři museli povolili přestavět Opel Lotus do kategorie volných formulí. V zahraničí se to běžně praktikuje, u nás to nejde. Můj monopost je ročník 93, ale asi tři roky s ním nikdo nejezdil. Pro letošek jsme postavili nový podvozek, což se hned projevilo na rychlejších časech.“
Patrik rád vzpomíná na maďarský Pécs, kde zvítězil nad domácí hvězdou Lászlo Szászem, startujícím se Dallarou F3. Maďarské vítězství bylo sladké, ale jenom Patrik věděl, že všechno mohlo dopadnou úplně jinak: „Ve dvěstědeseti se mi zasekl plyn, právě v okamžiku, kdy jsem chtěl brzdit. Byla ve mě opravdu malá dušička, ale možná i proto jsem nakonec byl rychlejší“.
Třetí pohár se teprve zabydluje ve sbírce trofejí, ale mladý talent už musí myslet na příští sezonu. Zatím ale není nic jistého. Důvodem jsou – jak jinak – peníze: „Mám vlastně jenom tři možnosti: Ta první je nejhorší – pokud peníze neseženeme, tak asi skončím. V opačném případně bych se mohl pokusit uspět v poprvé vypsané Evropském poháru formulových vozů, který by se měl konat v rámci některých závodů ME. A mám i nabídku na šampionát automobilů GT, ale to je také otázkou peněz. V „zóně“ už prakticky nemůžu ničeho víc dosáhnout, a tak bych se asi radši umísťoval v Evropě kolem pátého místa, než znovu vyhrál zónu. Stávající naše auto na špičku mít nebude a pořídit si nové, je zase jen a jen otázka peněz.“
-jl-
převzato z OPEL magazínu zima ´99
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.