Osmimístný nový Ford Transit Kombi v testu redakce

Z mnoha variant modelu Ford Transit jsem tentokrát testoval Ford Transit Kombi pro 8 osob se středně vysokou střechou s naftovým motorem 2,4 TDi.

Osmimístný nový Ford Transit Kombi v testu redakce

Již při přebírání vozu k testu mně zaujala jeho prostornost, která umožňuje pro všechny cestující pohodlné nastupování i do druhé a třetí řady sedadel bočními 125 cm širokými posuvnými dveřmi. Za třetí řadou sedadel je skutečně velký prostor pro zavazadla a další náklad. Jeho délka je 220 cm a šířka 175 cm, mezi podběhy je šířka 139 cm – zadní dvoukřídlové dveře otevíratelné do 180 stupňů jsou 154 cm široké a 157 cm vysoké. Zadní řada sedadel lze za několik vteřin sklopit, čímž se délka nákladního prostoru zvětší na 255 cm. Zrovna tak lze poslední řadu z vozu velmi jednoduše vyjmout, ale je nutno počítat s hmotností této řady sedadel, která je 88 kg, pak se délka nákladového prostoru zvětší na 304 cm. Při obsazení osmi osobami lze do Transitu ještě naložit náklad do 600 kg. Celková maximální hmotnost vozu pak je 3 290 kg.

Přes svou velikost působí Transit Kombi elegantně zejména při pohledu zpředu, ale i z boku, protože okna mimo oken řidiče a spolujezdce jsou tónovaná. Pohodlné přední sedadlo řidiče je nastavitelné v 9ti směrech a sedadlo spolujezdce v 8mi směrech. Ani po ujetí 500 km jsem nepociťoval nadměrnou únavu. K této skutečnosti jistě přispěla i ergonomicky řešená palubní deska, na které jsou sdělovače velmi dobře čitelné a ovládače jsou umístěny v dosahu řidiče. Posilovač řízení je účinný a řazení rychlostí je lehké. Brzdy ani po delším brždění nevykazovaly snížení účinnosti. Mou nižší únavu z řízení jistě ovlivnil i zvýšený posaz řidiče a tím velmi dobrý přehled na dopravní situaci s možností včasného reagování na ní. Musím vyzdvihnout konstrukci a provedení obou vnějších bočních zpětných zrcátek, které dovolují velmi dobře sledovat silnici za sebou. Zejména pak jsem je ocenil jak při couvání tak i při zaparkovávání tohoto vozu 565 cm dlouhého na menší prostor. V interiéru vozu je celá řada přihrádek včetně přihrádky na mobilní telefon, nápoje, doklady atd. Hlučnost motoru je zejména při studeném motoru větší, ovšem proti předchozímu provedení Transitů je rozhodně nižší.

Osmimístný nový Ford Transit Kombi v testu redakce


Osmimístný nový Ford Transit Kombi v testu redakce

Testovaný Transit Kombi s rozvorem náprav 375 cm se dodává s nejvýkonnějším naftovým motorem Transitu a to 2,4 TDi s výkonem 120 k (88 kW) při 4000 ot/min. Nejvyšší točivý moment 240 Nm dosahuje tento motor již při 2300 ot/min. Podle mého názoru výkon tohoto motoru plně dostačuje i pro plně obsazený a naložený vůz. Poměrně překvapen jsem byl s nízkou spotřebou tohoto motoru. S vozem jsem celkem ujel 1010 km při převážném obsazení čtyřmi osobami, z toho cca 200 km ve městě. Celkem jsem spotřeboval 83 litrů, což odpovídá průměrné spotřebě 8,2 litrů na 100 km. A to jsem vůz nijak nešetřil, na dálnici jsem jezdil, pokud nebylo omezení, stálou rychlostí 130 km/hod. Myslím, že právě tato rychlost motoru nejlépe vyhovovala – i jeho hlučnost se mi zdála nižší.

Osmimístný nový Ford Transit Kombi v testu redakce

Základní cena Transitu kombi je 881 000 Kč, testovaného modelu s osmi sedadly 928 000 Kč. V základní ceně je obsaženo mimo jiné: airbag řidiče, tónovaná skla od 2. řady sedadel, vyhřívané zadní okno, imobilizér, třetí brzdové světlo, zařízení pro start za studena do – 15 stupňů C. Výbava na přání obsahuje řadu položek – od klimatizace až po zadní dveře otevíratelné do 270 stupňů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...