I nadále bude Opel při avizované restrukturalizaci pokračovat v konzultacích se reprezentanty zaměstnaneckých svazů.
„Plně si uvědomujeme důsledky tohoto záměru na zaměstnance závodu v Antverpách a jejich rodiny – a chápeme jejich složitou situaci,“ říká generální ředitel automobilky Opel Nick Reilly. „Spousta zaměstnanců byla továrně v Antverpách věrná po celé generace. A záměr na uzavření závodu se nepřijímal lehce. Bohužel jde o důsledek současně ekonomické situace. Museli jsme přijmout toto rozhodnutí, bez něhož bychom nemohli zajistit přeměnu Opelu v efektivní a vitální firmu.“
Globální ekonomická krize se velmi výrazně podepsala na celém automobilovém průmyslu. Předpokládá se, že na západoevropském trhu se v roce 2010 prodá o 1,5 milionu automobilů méně než v roce 2009 – to bude dokonce o 4 miliony prodaných vozů míně než ve špičkovém roce 2007. A odborníci nepředpokládají rychlý návrat na původní prodeje – pokud se vůbec dá s návratem k číslům roku 2007 někdy počítat…
Důsledkem této situace je přebytek výrobních kapacit, což se samozřejmě týká i automobilky Opel. V zájmu zajištění dlouhodobé životaschopnosti firmy musí Opel snížit své výrobní kapacity asi o 20 %.
S přihlédnutím k aktuálnímu rozložení výrobních kapacit v Evropě, naplánovaným modelům a finanční efektivitě je záměr uzavřít závod Opelu v Antverpách logickým rozhodnutím. Pokud bude tento záměr potvrzen, zastaví se výroba v Antverpách během několika měsíců.
Předpokládá se, že komplexní restrukturalizační plán automobilky Opel se více či méně dotkne všech produkčních lokalit automobilky a bude se snižovat stavy pracovníků, redukovat výrobní kapacity a velký tlak bude vyvíjen na snižování výrobních nákladů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů