Opel výrazně inovuje svůj velmi úspěšný model Insignia

Nový naftový motor CDTI BiTurbo se spotřebou 4,9 l na 100 km, nové asistenční radarové systémy, další technické inovace a nové prvky výbavy.

Opel výrazně inovuje svůj velmi úspěšný model Insignia

Nový naftový motor:

– dynamický a zároveň vysoce účinný úsporný čtyřválec o objemu 2,0 litru CDTI BiTurbo dosahuje výkonu 143 kW a jeho nejvyšší točivý moment činí 400 Nm! Spotřeba přitom činí jen 4,9 l nafty na 100 kilometrů a emise CO2 pouze 129 g/km.

Technickou lahůdkou nového motoru s přímým vstřikováním paliva do válců „common rail“ je sekvenční dvojstupňový systém přeplňování. Tato technologie se až dosud používala jen v automobilech vyšších cenových tříd – nyní ji Opel v duchu své dlouhodobé strategie zpřístupňuje nejširšímu okruhu zákazníků. Nový motor je možné kombinovat s pohonem předních nebo všech kol (AWD). Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo je k dispozici se všemi třemi verzemi karoserie, cena špičkově vybavené Insignie Cosmo 2.0 CDTI BiTurbo začíná na 769 900 Kč.

Od nového roku 2012 se v modelové řadě Insignia objeví i další technické inovace: Každý model s pohonem všech kol AWD bude možné objednat s podvozkem SuperSport, jehož hlavní součástí je modifikovaná přední náprava HiPerStrut ze špičkové vysoce výkonné verze Insignia OPC. Přední náprava HiPerStrut výrazně umocňuje jízdní dynamiku. Dalšími novinkami v nabídce jsou nové asistenční systémy na bázi radaru, které zvyšují aktivní bezpečnost modelu Insignia.

„Inteligentní“ technologie BiTurbo zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva

Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo byl navržený tak, aby vynikal agilitou, spontánními reakcemi a plynulým nárůstem výkonu při zrychlování. Insignia BiTurbo akceleruje z klidu na 100 km/h během za 8,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 230 km/h. Přes tyto vynikající dynamické vlastnosti zůstávají spotřeba paliva i emise CO2 mimořádně nízké. Všechny verze s manuální převodovkou jsou standardně vybavené systémem Start/Stop, díky čemuž je Opel Insignia CDTI 2.0 BiTurbo také jedním z nejúspornějších automobilů střední třídy.

„Obdobného výkonu a točivého momentu dosahují obvykle šestiválcové motory o objemu kolem tří litrů. Díky technologii BiTurbo dosahuje náš motor z menšího objemu obdobného výkonu při spotřebě i emisích nižších až o 30 procent,“ říká Volker Scharf, šéfkonstruktér modelového řady Insignia. „Jde o velmi dobrý příklad úspěšného downsizingu u značky Opel.“

Sekvenční přeplňování eliminuje opožděnou reakci motoru

Opel výrazně inovuje svůj velmi úspěšný model Insignia
Opel výrazně inovuje svůj velmi úspěšný model Insignia
Opel výrazně inovuje svůj velmi úspěšný model Insignia

Inovativní systém přeplňování BiTurbo využívá dvě různě velká turbodmychadla, která pracují buď samostatně, nebo společně. Malé turbodmychadlo se rychle roztáčí do vysokých obrátek i v oblasti nízkých otáček motoru. Tak je zaručen prudký nárůst přeplňovacího tlaku, díky čemuž motor velmi spontánně reaguje na změny polohy pedálu plynu bez typického opoždění (tzv. „turbo lag“). Už při otáčkách 1500 ot/min je k dispozici točivý moment 350 Nm.

V oblasti středních otáček pracují obě turbodmychadla společně, přičemž velké turbodmychadlo zabezpečuje první stupeň stlačení nasávaného vzduchu a malé turbodmychadlo následně zvyšuje přeplňovací tlak na definitivní úroveň. Elektronicky ovládaný obtokový ventil přepouští část výfukových plynů do velkého turbodmychadla, což podporuje energickou akceleraci vozu.

Ve vysokých otáčkách (od přibližně 3000 ot/min) proudí celý objem výfukových plynů přímo na turbínu velkého turbodmychadla, čímž je docíleno vysokého výkonu motoru v nejvyšších otáčkách.

Konstruktéři motoru 2.0 CDTI BiTurbo chtěli docílit především rychlého nárůstu plnicího tlaku v oblasti nízkých otáček a zkrácení reakčního času motoru na změny polohy pedálu plynu v oblasti středních otáček. Důležitým prvkem přeplňovací soustavy je malý mezichladič stlačeného vzduchu, přes který proudí vzduch od malého turbodmychadla, když pracuje samostatně v oblasti nízkých otáček motoru. Malý mezichladič voda/vzduch je součástí inovativní koncepce dvojitého chlazení stlačeného vzduchu („twin cooler system“), které Opel použil jako první automobilový výrobce. Zchlazený vzduch rychleji plní spalovací prostory motoru, čímž se zvyšuje objemová účinnost přeplňování. V oblasti středních otáček motoru se do okruhu přeplňování postupně zapojuje větší turbodmychadlo. Tehdy stlačený vzduch proudí přes větší klasický mezichladič stlačeného vzduchu (výměník vzduch/vzduch).

Opel optimalizoval účinnost motoru také s pomocí své inovativní technologie Cleantech, která kontroluje proces spalování směsi přes uzavřený elektronický regulační okruh. Senzory tlaku, integrované ve žhavicích svíčkách, proměřují tlak individuálně v každém spalovacím prostoru 130 000-krát za minutu, díky čemuž motor vždy pracuje v optimální oblasti maximálního výkonu a současně minimální spotřeby paliva a emisí CO2.

Třetí generace systému přímého vstřikování nafty do válců „common rail“, pracující s tlaky až 2000 barů, využívá extrémně přesné piezoelektrické vstřikovače, umožňující až 8 vstřiků během jediného pracovního cyklu. Tím se dosahuje velmi přesné regulace během spalování směsi s minimálním hlukem a emisemi.

Zavedením nového špičkového motoru 2.0 CDTI BiTurbo se nabídka vznětových agregátů v modelové řadě Opel Insignia rozšířila na čtyři turbodiesely s přímým vstřikováním paliva do válců „common rail“, které pokrývají výkonové spektrum od 81 kW do 143 kW.

Bezkonkurenční nabídka ve střední třídě

Nové prvky výbavy, které budou zavedeny začátkem roku 2012, přidávají vlajkové lodi značky Opel výrazné kvality a prémiové technologie. Nový motor 2.0 CDTI BiTurbo je k dispozici pro všechny verze karoserie modelu Insignia – tedy pro pětidveřový hatchback, čtyřdveřovou limuzínu i pětidveřové kombi Sports Tourer. Zákazníci mohou volit 6-stupňovou manuální nebo automatickou převodovku v kombinaci s pohonem předních nebo všech kol (s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem u zadní nápravy).

Jízdní dynamiku lze dále umocnit příplatkovým adaptivním podvozkem FlexRide

Další velkou inovací všech verzí Insignia s pohonem všech kol je na přání dodávaný podvozek SuperSport. Tato technologie, která byla původně vyhražena jen pro špičkový vysoce výkonný sportovní model Insignia OPC (Opel Performance Center), je nyní k dispozici mnohem širší skupině zákazníků. Komplet SuperSport obsahuje mechatronický podvozek FlexRide s elektronicky regulovanými adaptivními tlumiči, vysoce výkonné brzdy Brembo a speciální přední nápravu HiPerStrut (High Performance Strut) z modelu Insignia OPC o výkonu 239 kW (325 k).

Nové asistenční radarové systémy zvyšují bezpečnost

Díky novému radarovému systému, umístěnému za maskou chladiče, se výrazně zvýšila i aktivní bezpečnost. Zájemci o model Insignia si nyní mohou objednat adaptivní tempomat Adaptive Cruise Control (ACC). Nový systém (na bázi radaru) udržuje automaticky navolenou rychlost při zohlednění nastaveného bezpečnostního odstupu od vozidla jdoucího vpředu. Radarový systém umožňuje i některé další funkce: Following Distance Indication (FDI) vizuálně informuje řidiče o vzdálenosti od vozidla jedoucího vpředu. Systém Forward Collision Alert (FCA) zase vizuálním a akustickým signálem upozorňuje řidiče na bezprostřední nebezpečí kolize s vpředu jedoucím vozem, funkce Collision Imminent Braking (CIB) zase automaticky zpomalí vůz, pokud by hrozilo riziko kolize.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...