Opel Vivaro: Van, Combi, Tour minibus a vůz Life pro volný čas

Vivaro – inovativní užitkový vůz nové generace, který je k dispozici v mnoha podobách.

Všechny tyto modely, určené pro přepravu osob i nákladu, nabízejí jízdní komfort srovnatelný s moderními osobními vozy.


Vivaro si poradí s nákladem o hmotnosti až 1142 kg, jeho skříň má objem až téměř 8,4 m3 a dokáže komfortně přepravit až devět pasažérů. Za svými zákazníky Vivaro vyjíždí ve dvou délkách rozvoru (3098 mm a 3498 mm), nabízí střechy dvou výšek, v pěti karosářských verzích (Van, combi, podvozek, minibus a model Life pro volný čas) a se čtyřmi různými výkonnými a hospodárnými motory o výkonech 82 k až 135 k (tři turbodiesely „common-rail“, jeden zážehový agregát).


V modelovém roce 2004 se provedení modelové řady Opel Vivaro ještě rozrůstá. V nabídce se objevuje sedmi- či na přání dokonce osmimístný model Vivaro Tour. Luxusně pojatý model pro volný čas Vivaro Life, který byl vyvinut ve spolupráci s firmou Westfalia, má nové flexibilní uspořádání sedadel a v interiéru se objevují další barevné kombinace čalounicích materiálů.


Komfortní Opel Vivaro Tour minibus má bohatou výbavy. Vysokou míru ochrany cestujících při případné havárii zaručuje až osm airbagů (dva velkoobjemové čelní airbagy, dva boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy pro všechny tři řady sedadel), tříbodové bezpečnostní pásy, výškově nastavitelné opěrky hlav u všech sedadel a protiblokovací systém brzd ABS. Z výroby vyjíždějí vozy Opel Vivaro minibus standardně se samostatnými sedadly pro řidiče a jednoho spolujezdce vpředu, dvoumístnou lavicí ve druhé řadě a třímístnou lavicí ve třetí řadě sedadel. Na přání zákazníka může vedle samostatného sedadla řidiče namontována dvoumístná lavice. U Vivara Tour minibus lze stejně jako u Vivara Combi snadno a rychle pouhým otočením několika páček překlopit zadní lavici, čímž se podstatně zvětší nákladový prostor vozu.


Skříňové dodávky Opel Vivaro mají ve standardním provedení v zádi dvoukřídlé dveře, které se otevírají v úhlu až 180 stupňů, a rozměrné posuvné dveře v pravém boku. Podle přání zákazníků se posuvné dveře mohou objevit i v levém boku a vzadu mohou být vzhůru vyklápěcí dveře. Skříňové dodávky Opel Vivaro se dodávají ve dvou délkách lišících se délkou rozvoru – „krátké“ provedení má rozvor dlouhý 3098 mm, „dlouhé“ pak 3498 mm. Také výška vozu závisí na tom, které ze dvou provedení střechy si zákazník zvolí. Maximální celková hmotnost činí 2,7 t nebo 2,9 t.


Ložná plocha dodávky v krátkém provedení (délka x šířka x výška: 4,78 x 1,90 x 1,97 m) má téměř pět metrů čtverečních, její délka pak 2,41 m a vnitřní výška skříně činí 1,38 m. Ještě větší prostor pro náklad samozřejmě nabízí delší provedení (délka: 5,18 m), jehož ložná plocha má obsah téměř šest metrů čtverečních a délka ložné plochy činí 2,8 m.


Jako ideální partner podnikatelů, kteří potřebují převážet velké objemy zboží, se profiluje především skříňová Van Opel Vivaro s delším rozvorem a vysokou střechou. Díky ložné ploše dlouhé 2,8 m, vnitřní výšce skříně 1,92 m a nákladovému prostoru o objemu 8,4 m3 vyhoví tento model i velmi náročným přepravním požadavkům. Skříňové Vivaro s vysokou střechou se díky systému vestavěných zásuvek, polic a schránek dokáže proměnit i v dobře vybavenou pojízdnou dílnu.


Nástavbářské firmy velmi často sahají i po podvozcích modelů Opel Vivaro, na které potom staví nejrozmanitější jedno- či víceúčelové nástavby. Skříňovou dodávku Opel Vivaro s dlouhým rozvorem si zákaznici mohou objednat i se zdvojenou kabinou, která je vybavena třímístnou lavicí za sedadly řidiče a spolujezdce, takže vůz v této konfiguraci nabízí celkem pět pohodlných sedadel. Kabina pro cestující je od nákladového prostoru oddělená pevnou stěnou s okénkem.


Jako skříňové dodávky, také modely Vivaro Combi se dodávají ve dvou délkách rozvoru: 3098 mm, nebo 3498 mm. Zpočátku se tyto modely nabízely pouze s krátkým rozvorem a v provedení o celkové hmotnosti 2,7 tuny. Od podzimu tohoto roku ale nabídku obohatily verze s rozvorem dlouhým 3498 mm o celkové hmotnosti 2,9 tuny.


Vivaro Combi má standardně tři řady sedadel pro celkem devět osob, posuvné dveře v pravém boku a rozměrné dvoukřídlé dveře v zádi. Na přání – pokud zákazník upřednostňuje prostor pro náklad – může být Vivaro Combi vybaveno jen šesti sedadly ve dvou řadách, nebo pouze jednou řadou sedadel pro tři cestující.


Automobilka Opel připravila spolu s renomovaným partnerem – firmou Westfalia – model Vivaro Life, který představuje vstup značky Opel do segmentu multifunkčních velkoprostorových vozů určených především pro volný čas. Díky systému čtyř kolejnic v nákladovém prostoru lze tento vůz rychle přizpůsobit nejrozmanitějším požadavkům, které přináší každodenní život. Vzhledem ke své flexibilitě může Vivaro Life fungovat jako firemní služební vůz i jako prostorný soukromý automobil aktivních osobností se spoustou zájmů. Za samostatnými sedadly řidiče a předního spolujezdce jsou dvě samostatná sedadla ve druhé řadě, která mohou být vybavena uchycením umožňujícím jejich otáčení kolem svislé osy o 360 stupňů a lze je také snadno posouvat dopředu a dozadu. Pro třetí řadu sedadel mohou zákazníci zvolit samostatná sedadla nebo pohodlnou lavici, která se po rozložení změní v prostorné lůžko. Mimořádně praktický je také vyklápěcí stoleček v prostoru mezi druhou a třetí řadou sedadel, který najde uplatnění především při pikniku ve voze nebo v situacích, kdy Vivaro Life slouží jako pojízdná kancelář.


U všech verzí modelové řady Opel Vivaro mohou zákazníci volit ze čtyř čtyřválcových motorů – ve třech případech jde o turbodiesely „common-rail“ o objemech 1,9 l (60 kW/82 k), dále 2,5 l (74 kW/100 k) a další stejného objemu 2,5 l (99 kW/135). Zážehový motor 2,0 16V má výkon 88 kW/120 k. Všechny agregáty vynikají mimořádnou hospodárností, což v kombinaci s devadesátilitrovou nádrží Vivaru zaručuje pozoruhodný akční rádius kolem 1200 km bez nutnosti zastavovat u čerpacích stanic. Provozní náklady Opelu Vivaro snižují i dlouhé servisní intervaly, které jsou předepsané vždy až po ujetí 30 000 km nebo jednou za dva roky.


Turbodiesely 2.5 DTI, 1.9 DTI a zážehový čtyřválec 2.0 16V jsou propojeny se šestistupňovými převodovkami, základní motor 1.9 DI je spojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Všechny modely mají řadicí páku umístěnou v ergonomicky příznivé poloze ve středové konzoli palubní desky, kde je páka nejenom perfektně v dosahu ruky řidiče, ale zároveň neomezuje využitelný vnitřní prostoru kabiny.


Kvality vozů Opel Vivaro dokládá dlouhá řada výborných referencí a mnoho uznávaných ocenění. Opel Vivaro, spolu se sesterským modelem Renault Trafic, vybojoval evropský titul „Van roku 2002“. Ve stejné soutěži slavil Opel úspěch ještě s malou dodávkou Combo, která se umístila na druhém místě hned za Vivarem. Také Combo získalo ve své kategorii nejvyšší počet bodů.


Opel Vivaro byl kromě toho zvolen „Dodávkou roku 2002“ také v Dánsku a Irsku. V Anglii pak Vivaro vybojovalo tituly „Nejlepší nový van“ a první cenu v soutěži „Nejlepší lehká Van“.


Dalším úspěchem Vivara bylo vítězství v „Arktickém testu vanů“. Po vyčerpávajících zkouškách v mimořádně obtížných zimních klimatických podmínkách ve Finsku zvítězilo Vivaro ve své kategorii užitkových vozů celkové hmotnosti 2,8 tuny. Malá Van Opel Combo zvítězila „Arktickém testu vanů“ ve své kategorii užitkových vozů celkové hmotnosti 2,0 t.


Institut automobilových inženýrů ocenil mladistvý design Vivara, který k segmentu lehkých užitkových vozů nasměroval pozornost nových skupin stylověji orientovaných zákazníků.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...