Opel Vectra 99: Více bezpečnosti, vitality a hodnoty

Už na jaře roku 1999 se na trhu objeví stylisticky omlazená Vectra s mnoha technickými vylepšeními na konstrukci podvozku a modernizovanými motory s nižší spotřebou až o 10%.

Opel Vectra 99: Více bezpečnosti, vitality a hodnoty

Na první pohled se tento nejprodávanější evropský vůz střední třídy odlišuje chromovanou maskou chladiče, pozměněnými nárazníky, bočními ochrannými lištami a novými jednodílnými hlavními světlomety s čirým krycím sklem. Také zavěšení kol prodělalo řadu změn k lepšímu a řízení je nyní citlivější a přesnější, což se odrazilo v ještě jistějším chování vozu i v extrémních situacích.

Stejně jako dosud bude Vectra vybavena pohonem předních kol a objeví se ve třech karosářských verzích: jako klasický čtyřdvéřový sedan, pětidveřový hatchback a prostorné kombi Caravan. Motoráři automobilky Opel si vzali do práce i agregáty nové Vectry a podařilo se jim dále snížit jejich spotřebu. Například vynikající zážehový čtyřválec 1.8 16V o výkonu 85 kW (115 k) se nyní spokojí v průměru jenom se 7,41 benzinu na 100 km jízdy, zatímco jeho předchůdce si řekl o 8,2 1/100 kin. Také modernizovaný zážehový motor 1.6 16V o výkonu 74 kW (100 k) demonstruje nikdy nekončící cestu automobilky za ještě úspornějšími motory: jestliže spotřeba minulé verze tohoto čtyřválce činila 7,8 l/100 km, nyní je to už jenom 7,2 1/100 km. Zážehový motor 2.0 16V dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, díky který tím tento dvoulitr získal doslova sametový chod. Všechny agregáty nové Vectry s rezervou plní emisní limity D3, vidlicový šestiválec 2.5 V6 vyhovuje dokonce nejpřísnější evropské normě D4.


Komfort řízení i jízdy povýšilo i použití pětistupňové převodovky s ovládáním lanovody, které omezuje přenos vibrací z poháněcího systému do interiéru vozu. Tento systém se nejprve objeví ve Vectrách s šestiválcovým motorem 2.5 V6 a v průběhu roku 1999 se dostane i do dalších verzí.


Vitálním motorům odpovídá i nové odladění zavěšení kol a přesnější řízení. Díky patnáctipalcovým kolům, širším stabilizátorům a novým vinutým pružinám a tlumičům je Vectra skutečným suverénem silnic, o jehož bezpečné krocení se stará výkonnější brzdový systém.


Bezpečnost byla vždy oblastí, které Opel věnuje výraznou pozornost. Všechny Vectry mají nyní standardně přední airbagy (boční za příplatek s výjimkou verze CDX, která je jimi vybavena standardně), předpínače předních bezpečnostních pásů, boční výztuhy, čtyřkanálový protiblokovací systém brzd ABS a patentovaný systém PRS (Pedal Release System), který v okamžiku čelního nárazu uvolní pedály z jejich zavěšení, což chrání nohy řidiče před poraněním. Novinkou, která se objeví na podzim roku 1999, bude aktivní systém ochrany hlav. Tento technicky poměrně jednoduchý systém, zabudovaný do opěradel předních sedadel, posouvá v případě nárazu opěrky hlav o něco kupředu. Díky tomu dojde dříve a účinněji k zachycení hlav pasažérů, což výrazně snižuje riziko vážného poranění. Za příplatek se do vozů budou dodávat dětské sedačky Opel-Fix, které poskytují nejvyšší míru ochrany dětem do dvanácti let věku.


Nové hlavní světlomety, osazené halogenovou žárovkou H7, mají o pětinu vyšší svítivost, což se také odráží ve vyšší bezpečnosti jízdy. Na podzim roku 1999 se i u Vecter objeví ještě výkonnější xenonové světlomety se systémem dynamického ustavování, který zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů např. při prudké akceleraci. Všechny Vectry mají také standardně namontované třetí brzdové světlo u horního okraje zadního okna, díky kterému mohou vzadu jedoucí řidiči rychleji a bezpečněji reagovat na situaci. Charakteristicky tvarovaná zpětná zrcátka Vectry jsou o něco větší. To zlepšuje přehled řidiče o situaci kolem vozu, zrcátka je možné vybavit i zařízením pro sklápění, které usnadňuje parkování v těsných prostorách.


Opel Vectra 99: Více bezpečnosti, vitality a hodnoty

Uvnitř modernizovaných Vecter se objevuje nové čalounění, ladící se třemi základními odstíny interiéru: Černým, šedým a béžovým. Béžový interiér je charakteristický svým atraktivním dvojtónovým laděním palubní desky, jejíž vrchní část je v elegantní černi. Výrazným stylistickým prvkem nových modelů jsou i chromované kliky dveřních zámků. Nové tvarování opěradel předních sedadel přineslo cestujícím vzadu více prostoru pro nohy.

Na palubě Vecter se v roce 1999 objeví i nejmodernější komunikační systémy. Například poslední verze přístroje Philips CCRT 700 spojuje v jednom kompaktním celku mobilní telefon GSM a vysoce kvalitní autorádio. Všechny hlavní funkce lze přitom ovládat přímo z volantu. Zabudovaný mikrofon a reproduktor činí obsluhu přístroje Philips CCRT 700 nejenom velmi komfortní, ale i bezpečnou, protože řidič se stále může plně věnovat situaci na silnici a nemusí vůbec sundavat ruce z volantu. Audiosystém CCRT 700 zahrnuje celkem šest reproduktorů a multifunkční anténu, která slouží jak autorádiu, tak i mobilnímu telefonu a navigačnímu systému GPS (GIobal Positioning System). Navigaci GPS dokonale doplňuje asistenční systém Opel OnStar, který bude uveden do provozu v příštím roce, nejprve v Německu a ve Velké Británii. Systém OnStar spojí pouhým stiskem tlačítka řidiče se servisním centrem, kde speciálně vyškolení pracovníci během okamžiku pomohou řidiči v nesnázích, varují jej před zácpami a hned navrhnou objízdné trasy, zamluví mu stůl v dobré restauraci či pokoj v hotelu atp. Satelitní navigační systém Carin ve Vectře ukazuje, jaký pokrok udělaly moderní navigační systémy v průběhu posledních let. Ovládání navigace Carin pomocí multifunkčního tlačítka je velmi snadné pro řidiče i pro jeho spolujezdce. Systém navádí řidiče jak vizuálně pomocí displeje z tekutých krystalů, tak akusticky, slovními pokyny.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...