Na první pohled se tento nejprodávanější evropský vůz střední třídy odlišuje chromovanou maskou chladiče, pozměněnými nárazníky, bočními ochrannými lištami a novými jednodílnými hlavními světlomety s čirým krycím sklem. Také zavěšení kol prodělalo řadu změn k lepšímu a řízení je nyní citlivější a přesnější, což se odrazilo v ještě jistějším chování vozu i v extrémních situacích.
Stejně jako dosud bude Vectra vybavena pohonem předních kol a objeví se ve třech karosářských verzích: jako klasický čtyřdvéřový sedan, pětidveřový hatchback a prostorné kombi Caravan. Motoráři automobilky Opel si vzali do práce i agregáty nové Vectry a podařilo se jim dále snížit jejich spotřebu. Například vynikající zážehový čtyřválec 1.8 16V o výkonu 85 kW (115 k) se nyní spokojí v průměru jenom se 7,41 benzinu na 100 km jízdy, zatímco jeho předchůdce si řekl o 8,2 1/100 kin. Také modernizovaný zážehový motor 1.6 16V o výkonu 74 kW (100 k) demonstruje nikdy nekončící cestu automobilky za ještě úspornějšími motory: jestliže spotřeba minulé verze tohoto čtyřválce činila 7,8 l/100 km, nyní je to už jenom 7,2 1/100 km. Zážehový motor 2.0 16V dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, díky který tím tento dvoulitr získal doslova sametový chod. Všechny agregáty nové Vectry s rezervou plní emisní limity D3, vidlicový šestiválec 2.5 V6 vyhovuje dokonce nejpřísnější evropské normě D4.
Komfort řízení i jízdy povýšilo i použití pětistupňové převodovky s ovládáním lanovody, které omezuje přenos vibrací z poháněcího systému do interiéru vozu. Tento systém se nejprve objeví ve Vectrách s šestiválcovým motorem 2.5 V6 a v průběhu roku 1999 se dostane i do dalších verzí.
Vitálním motorům odpovídá i nové odladění zavěšení kol a přesnější řízení. Díky patnáctipalcovým kolům, širším stabilizátorům a novým vinutým pružinám a tlumičům je Vectra skutečným suverénem silnic, o jehož bezpečné krocení se stará výkonnější brzdový systém.
Bezpečnost byla vždy oblastí, které Opel věnuje výraznou pozornost. Všechny Vectry mají nyní standardně přední airbagy (boční za příplatek s výjimkou verze CDX, která je jimi vybavena standardně), předpínače předních bezpečnostních pásů, boční výztuhy, čtyřkanálový protiblokovací systém brzd ABS a patentovaný systém PRS (Pedal Release System), který v okamžiku čelního nárazu uvolní pedály z jejich zavěšení, což chrání nohy řidiče před poraněním. Novinkou, která se objeví na podzim roku 1999, bude aktivní systém ochrany hlav. Tento technicky poměrně jednoduchý systém, zabudovaný do opěradel předních sedadel, posouvá v případě nárazu opěrky hlav o něco kupředu. Díky tomu dojde dříve a účinněji k zachycení hlav pasažérů, což výrazně snižuje riziko vážného poranění. Za příplatek se do vozů budou dodávat dětské sedačky Opel-Fix, které poskytují nejvyšší míru ochrany dětem do dvanácti let věku.
Nové hlavní světlomety, osazené halogenovou žárovkou H7, mají o pětinu vyšší svítivost, což se také odráží ve vyšší bezpečnosti jízdy. Na podzim roku 1999 se i u Vecter objeví ještě výkonnější xenonové světlomety se systémem dynamického ustavování, který zabraňuje oslnění protijedoucích řidičů např. při prudké akceleraci. Všechny Vectry mají také standardně namontované třetí brzdové světlo u horního okraje zadního okna, díky kterému mohou vzadu jedoucí řidiči rychleji a bezpečněji reagovat na situaci. Charakteristicky tvarovaná zpětná zrcátka Vectry jsou o něco větší. To zlepšuje přehled řidiče o situaci kolem vozu, zrcátka je možné vybavit i zařízením pro sklápění, které usnadňuje parkování v těsných prostorách.
Uvnitř modernizovaných Vecter se objevuje nové čalounění, ladící se třemi základními odstíny interiéru: Černým, šedým a béžovým. Béžový interiér je charakteristický svým atraktivním dvojtónovým laděním palubní desky, jejíž vrchní část je v elegantní černi. Výrazným stylistickým prvkem nových modelů jsou i chromované kliky dveřních zámků. Nové tvarování opěradel předních sedadel přineslo cestujícím vzadu více prostoru pro nohy.
Na palubě Vecter se v roce 1999 objeví i nejmodernější komunikační systémy. Například poslední verze přístroje Philips CCRT 700 spojuje v jednom kompaktním celku mobilní telefon GSM a vysoce kvalitní autorádio. Všechny hlavní funkce lze přitom ovládat přímo z volantu. Zabudovaný mikrofon a reproduktor činí obsluhu přístroje Philips CCRT 700 nejenom velmi komfortní, ale i bezpečnou, protože řidič se stále může plně věnovat situaci na silnici a nemusí vůbec sundavat ruce z volantu. Audiosystém CCRT 700 zahrnuje celkem šest reproduktorů a multifunkční anténu, která slouží jak autorádiu, tak i mobilnímu telefonu a navigačnímu systému GPS (GIobal Positioning System). Navigaci GPS dokonale doplňuje asistenční systém Opel OnStar, který bude uveden do provozu v příštím roce, nejprve v Německu a ve Velké Británii. Systém OnStar spojí pouhým stiskem tlačítka řidiče se servisním centrem, kde speciálně vyškolení pracovníci během okamžiku pomohou řidiči v nesnázích, varují jej před zácpami a hned navrhnou objízdné trasy, zamluví mu stůl v dobré restauraci či pokoj v hotelu atp. Satelitní navigační systém Carin ve Vectře ukazuje, jaký pokrok udělaly moderní navigační systémy v průběhu posledních let. Ovládání navigace Carin pomocí multifunkčního tlačítka je velmi snadné pro řidiče i pro jeho spolujezdce. Systém navádí řidiče jak vizuálně pomocí displeje z tekutých krystalů, tak akusticky, slovními pokyny.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.