Opel představuje novou Vectru a Signum

Špičkový design a technologie.

Automobilka Opel právě odtajnila snímky a informace o nových modelech Vectra a Signum. Obě novinky charakterizuje ještě dynamičtější design, což je patrné především z nově řešených čelních partií obou vozů, rozšířená škála pohonných jednotek, jíž kraluje nový zážehový šestiválec o objemu 2,8 l a výkonu 230 k a řada technologických inovací.

Opel představuje novou Vectru a Signum
Opel představuje novou Vectru a Signum
Opel představuje novou Vectru a Signum


Nové verze populárních modelů Opel střední třídy dostaly také specificky naladěný interaktivní podvozek IDS, přičemž jeho vrcholná verze IDSPlus, doplněná o systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control), je stále unikátem v celé této automobilové třídě. Podvozek IDSPlus je nyní možné získat do většího počtu motorických verzí řady Vectra a Signum.


Dalšími technologickými highlighty obou novinek jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) a bezúdržbové částicové filtry DPF (Diesel Particulate Filter), které jsou standardně zařazeny ke všem vznětovým motorům, včetně nového turbodieselu 1.9 CDTI o výkonu 100 k.


Nové modely Vectra a Signum se budou vyrábět v nejmodernějším závodě automobilky Opel v německém Rüsselsheimu, prodej bude zahájen v září. V ČR a SR bude již od července možné nové modely objednávat, na první zákazníky čekají motivační pobídky v podobě speciální zaváděcí sady, která obsahují buď kožené čalounění sedadel, nebo autorádio s integrovaným mobilním telefonem, popřípadě prodlouženou čtyřletou všeobecnou záruku.


Už krátce po svém uvedení na trh v roce 2002 se Vectra stala nejprodávanějším sedanem střední třídy v Evropě a o její popularitě svědčí i loňský tržní podíl ve svém segmentu 9,2 %. Celkem se až dosud po celém světě prodalo asi 600 000 modelů Vectra třetí generace a tyto modely také zvítězily v celé řadě srovnávacích testů německých a evropských motoristických médií.


Nejvýraznější změnou nových modelů Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je jejich osobitě stylizovaná přední část, která reflektuje posun designerského jazyka automobily Opel k ještě zřetelnější dynamice.


K charakteristickým znakům tohoto designu patří také typické podélné žebro v kapotě motoru, výrazněji tvarované přední nárazníky a především nově řešené světlomety, které nyní zasahují hodně do blatníků a kapoty motoru. Na nových světlometech modelů Vectra a Signum zaujme jejich technicistní řešení, stavící na vizuálním působení cylindrických reflektorů sdružených pod společným krytem z čirého skla. Dominantním prvkem masky chladiče je masivní chromované příčné žebro nesoucí veliký znak automobilky Opel. Černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve a mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými mlhovými světly zdůrazňují šířku nových modelů Vectra a opticky snižují těžiště.


Interiér nových modelů Signum a Vectra více než kdy dříve akcentuje komfort a kvalitu každého detailu. Horní část palubní desky a dveřních výplní je nyní vyvedena v kvalitní imitaci drsné kůže. Celý interiér je světlejší a pocitově vzdušnější. Nově řešený přístrojový štít, zaoblené rohy výdechů ventilace, chromované dekorativní prvky a stříbřitý dekor středového panelu nebo imitace leštěného dřeva zvyšují elegantní image vnitřního prostoru. Všechny verze modelových řad Vectra i Signum budou mít sportovní tříramenné volanty.


Díky inovativní koncepci své karoserie, která kombinuje prostornost modelů kombi se sportovními liniemi vozů kupé, a díky bezkonkurenční flexibilitě, dané systém FlexSpace, si model Signum drží zvláštní místo v celé modelové škále značky Opel. Pro zvýraznění výjimečnosti těchto modelů přizdobili designeři masku středního otvoru pro přívod vzduchu k motoru chromovaným rámečkem ve tvaru písmene „U“ a pochromované jsou také obroučky světlometů do mlhy.


Pro nové modely Vectra a Signum je připravena mimořádně bohatá škála moderních motorů řady ECOTEC. Nabídka obsahuje pět zážehových agregátů (objem 1,6 l až 2,8 l, výkon 100 k až 230 k) a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování „common-rail“ (objem 1,9 l až 3,0 l, výkon 100 k až 184 k), které budou standardně vybavovány částicovými filtry DPF. Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4.


Nejvýkonnější pohonnou jednotkou modelů Vectra a Signum se stává zcela nový hliníkový šestiválec V6 přeplňovaný turbodmychadlem, který disponuje výkonem 230 k. Nejvyšší točivý moment vidlicového šestiválce se systémem proměnného časování ventilů činí 330 Nm při otáčkách 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáček 1500 ot/min má ale řidič k dispozici přes 90 procent nejvyššího točivého momentu.


Vysokému výkonu a mohutnému točivému momentu odpovídá i dynamika: Vectra poháněná motorem 2.8 V6 zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 7,4 s a její rychlost činí asi 250 km/h (předběžné údaje), což je novým rekordem Vectry.


Vrcholným představitelem vznětových motorů je třílitrový šestiválcový turbodiesel 3.0 V6 CDTI, který disponuje výkonem 135 kW/184 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm už při 2000 ot/min. Novinkou je moderní čtyřválec 1.9 CDTI o výkonu 100 k.


Motory jsou propojené pěti či šestistupňovými manuálními a automatickými převodovkami. Kromě motorů 1.6 l a 1.8 l jsou všechny ostatní agregáty standardně propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro modely poháněné motory 2.8 V6 Turbo, 1.9 CDTI/150 k a 3.0 V6 CDTI je k dispozici i šestistupňová automatická převodovka s možností manuální volby rychlostních stupňů „ActiveSelect“.


Vylepšený interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) zaručuje vyšší komfort a lepší jízdní vlastnosti. Nově naladěné přední i zadní zavěšení kol a přesné řízení s elektro-hydraulickým posilovačem zlepšuje směrovou stabilitu jízdy. Na zvýšení cestovního komfortu mají kromě přesného odladění charakteristik závěsů velkou zásluhu také optimalizovaná pouzdra přední i zadní nápravy, kterými jsou komponenty zavěšení uchycené k nosné struktuře karoserie. Pro nové modely Vectra a Signum je k dispozici i interaktivní podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control).


Další technologickou inovací modelů Vectra a Signum jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL, které se spolu s řízením natáčejí do zatáček a jsou vybaveny také statickým světlem pro odbočování. Významným prvkem je rovněž klimatizované, ortopedicky atestované sedalo řidiče „MultiContour“. Novinkami ve škále nadstandardního příslušenství jsou dále systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), který zabraňuje nebezpečného rozkývání přívěsu, systém rychlého vyhřívání Quickheat nebo konzole pro mobilní telefon se systémem bezdrátového přenosu dat Bluetooth a s hlasovým ovládáním.


Modely Vectra vynikají prostorným interiérem, Vectra Caravan má objem prostoru pro zavazadla až 1850 litrů. Kombi Vectra Caravan nabízí kromě toho řadu praktických prvků, jako je například systém FlexOrganizer umožňující plně využít objemu zavazadelníku, dálkové elektrické ovládání zadních dveří nebo výklopné tažné zařízení.


Opel Signum má stejný rozvor (283 cm) jako Vectra Caravan, což je o 13 cm více než činí rozvor sedanů. Stačí přitom jenom několik snadných úkonů a pětimístný model Signum se mění na čtyřmístný vůz nabízející extrémní komfort pro cestující na zadních sedadlech, který lze srovnávat pouze s komfortem reprezentativních limuzín. Obě krajní sedadla je možné posunout o 13 cm dozadu, takže vzadu sedící pasažéři mají zcela mimořádný prostor pro nohy. Po překlopení zadních sedadel se v zádi vozu vytváří nákladový prostor o velikosti 1410 l se zcela rovnou podlahou. Obdivuhodná flexibilita, velký vnitřní prostor, vyspělé technologie a unikátní koncepce zaručují modelům Opel Signum výjimečné postavení v celé střední automobilové třídě.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...