Sekvenční přeplňování dvěma turbodmychadly, výkon 154 kW / 210 k s mohutným točivým momentem se spotřebou pouze 6,9 l na 100 km.
Opel rozjel výrobu svého nového špičkového turbodieselu
– a zároveň modelu Insignia Country Tourer koncem léta první vznětový motor 2.0 BiTurbo, který je optimální pohonnou jednotkou pro model Insignia Country Tourer i pro další verze řady Insignia. Insignii nové generace se špičkovým turbodieselem 2.0 BiTurbo bude možné objednat ještě letos, a to ve všech třech verzích:
- Grand Sport
- Sports Tourer
- Country Tourer
Univerzální kombi Insignia Country Tourer
– oslovuje především zákazníky, kteří hledají Novielegantní a praktický automobil se stylingem off-road vozu. Nově konstruovaný vznětový čtyřválec BiTurbo dává z objemu 2,0 l výkon 154 kW / 210 k při otáčkách 4000 min-1 a především díky sekvenčnímu dvoustupňovému přeplňování dvojicí turbodmychadel vyniká mohutným točivým momentem až 480 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba modelu Opel Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle aktuální metodiky NEDC činí:
- město 8,7 l/100 km
- mimo město 5,7 l/100 km
- kombinace 6,9 l/100 km
Kombinované emise jsou CO2 183 g/km. Insignia BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 233 km/h.
Tak mohutný točivý moment se musí dokonale přenášet na silnici
– proto se špičkový vznětový motor BiTurbo vždy kombinuje s jemně řadicí 8-stupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol s funkcí vektorování točivého momentu. Kromě samotného vysokého výkonu patří k přednostem nového motoru se systémem přímého vstřikování paliva common-rail také příznivá výkonová charakteristika a kultivovaný chod, čímž překonává dosavadní velmi populární vznětový motor o objemu 2,0 l s jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k. Spotřeba paliva Insignia Grand Sport 2.0 CDTI 125 kW s pohonem předních kol podle metodiky NEDC činí:
- město 6,7 l/100 km
- mimo město 4,3 l/100 km
- kombinace 5,2 l/100 km
Kombinované emise CO2 jsou 136 g/km.
Novo vyvinutý čtyřválec 2.0 BiTurbo je prvním motorem automobilky Opel
– který už plní přísnější emisní normu Euro 6.2, která budou muset plnit všechny nové automobily od podzimu 2018. Kromě aktuálně platné metodiky spotřeby NEDC (New European Drive Cycle) Opel uvádí i hodnoty spotřeby i podle připravované celosvětové metodiky WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure), která vstoupí v platnost letos na podzim. Hodnoty spotřeby paliva a emisí pro model Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle metodiky WLTP činí: 6,2-12,2[1] l/100 km, kombinovaná spotřeba 7,5-8,0 l/100 km, kombinované emise CO2 196-209 g/km – jsou tedy výrazně realističtější než údaje podle dosavadní oficiální metodiky NEDC. Spotřeba modelu Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo podle NEDC činí: Město 8,7 l/100 km, mimo město 5,7 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, kombinované emise CO2 183 g/km. Hodnoty podle WLTP zohledňují i rozdílný styl jízdy, což zákazníkům umožňuje lépe odhadnout vlastní spotřebu paliva[2].
Stejně jako dosavadní turbodiesel 2.0 CDTI přeplňovaný jedním turbodmychadlem o výkonu 125 kW / 170 k, také nový špičkový turbodiesel BiTurbo využívá vysoce efektivní systém čištění výfukových plynů pomocí selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). V tomto případě se do výfukového potrubí před speciální katalyzátor vstřikuje činidlo AdBlue, které je de facto roztokem močoviny a vody v přesně definovaném poměru. Látka obsahující amoniak (NH3) při vysokých teplotách reaguje v katalyzátoru SCR s oxidy dusíku (NOx), přičemž vzniká neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O). Filtr tuhých částic DPF (Diesel Particulate Filter), který je nyní umístěný v bezprostřední blízkosti motoru, se po studeném startu motoru rychle zahřeje a účinně zachycuje částečky sazí ve výfukových plynech i při nižších teplotách výfukových plynů, což je charakteristické např. při pomalé jízdě.
Nový špičkový vznětový motor 2.0 BiTurbo
– je přeplňovaný dvojicí sekvenčně zapojených turbodmychadel. Nasávaný vzduch nejprve prochází skrz první turbodmychadlo, které ho stlačí, a potom vstupuje do druhého turbodmychadla. To je vybavené systémem variabilní geometrie lopatek rozváděcího kola turbíny VGT (Variable Geometry Turbine), což zvyšuje točivý motor v nízkých otáčkách a výkon ve vysokých otáčkách motoru. Vysoce stlačený vzduch se nejprve ochlazuje v kapalinovém chladiči a potom vstupuje do válců. Nafta se přímo do válců vstřikuje přes 7-otvorové dýzy pod tlakem až 2000 barů, přičemž během jednoho pracovního cyklu dokáže systém common-rail uskutečnit až 10 vstřiků. Přeplňovací tlak regulují v závislosti na otáčkách a zatížení motoru celkem tři elektricky ovládané obtokové ventily a elektricky nastavitelné lopatky rozváděcího kola turbodmychadla VGT.
Kromě vysoké účinnosti, výkonu a točivého momentu
– byly při vývoji nového motoru 2.0 BiTurbo prioritami konstruktérů také kultura běhu a nízká hlučnost. Proto byl použit odlévaný ocelový klikový hřídel, dva vyvažovací hřídele, vyztužený setrvačník a dvojdílná olejová vana – to vše snižuje typické vibrace vznětového motoru na naprosté minimum. Chladicí systém je vybaven elektrickým čerpadlem kapaliny, které se zapíná jen když je třeba.
Síla dvou turbodmychadel: BiTurbo pro modely Astra, Insignia, Vivaro i Movano
Motor 2.0 BiTurbo CDTI o výkonu 143 kW / 195 k s nejvyšším točivým momentem 400 Nm debutoval už v roce 2012 v první generaci modelu Insignia. Potom jej Opel montoval i do modelů Astra, Cascada, Astra GTC a Zafira Tourer. Nastupující motor BiTurbo o výkonu 154 kW / 210 k s točivým momentem 480 Nm pro modelovou řadu Insignia perfektně doplňuje řadu aktuálních vznětových motorů Opel s dvoustupňovým přeplňováním dvojící turbodmychadel.
Astra, evropské „Auto roku 2016“, je
– k dispozici jako hatchback i kombi Sports Tourer s motorem 1.6 BiTurbo o výkonu 118 kW / 160 k. Tento čtyřválec disponuje nejvyšším točivým momentem 350 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Spotřeba Astry hatchback 1.6 BiTurbo podle metodiky NEDC činí: Město 5,0 l/100 km, mimo město 3,4 l/100 km, kombinace 4,0 l/100 km, kombinované emise CO2 106 g/km. Nejdynamičtější naftová Astra 1.6 BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 220 km/h.
Dvoustupňové přeplňování dvojicí turbodmychadel
– je základem vysokého výkonu a příznivé spotřeby i v případě lehkých užitkových modelů Opel. Pro Opel Vivaro jsou k dispozici dva vznětové motory 1.6 BiTurbo. Základní verze má výkon 92 kW / 125 k a dosahuje nejvyššího točivého momentu 320 Nm, spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 92 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,4 l/100 km, mimo město 5,1 l/100 km, kombinace 5,6 l/100 km, kombinované emise CO2 145 g/km. Silnější verze se chlubí výkonem 107 kW / 145 k a disponuje točivým momentem až 340 Nm. Spotřeba modelu Vivaro Combi L1 1.6 BiTurbo 107 kW podle metodiky NEDC činí: Město 6,6 l/100 km, mimo město 5,4 l/100 km, kombinace 5,9 l/100 km, kombinované emise CO2 152 g/km.
Výkony motorů BiTurbo pro Opel Vivaro
– mírně převyšují větší čtyřválce o objemu 2,3 l montované do větší modelové řady Opel Movano. I ty jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích: Základní s výkonem 107 kW / 145 k a točivým momentem 350 Nm, spotřeba modelu Movano Combi 2.3 BiTurbo 107 kW podle normy NEDC činí: město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,1 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km. Silnější verze má výkon 125 kW / 170 k a shodný točivý moment 350 Nm, spotřeba skříňové dodávky Movano L1 2.3 BiTurbo 125 kW podle normy NEDC činí: Město 7,4 l/100 km, mimo město 5,8 l/100 km, kombinace 6,3 l/100 km, kombinované emise CO2 165 g/km.
Kompletní nabídka: Vznětové motory pro modely Opel Insignia nové generace
V tabulce dole je přehled vznětových motorů, které jsou aktuálně k dispozici pro modely Opel Insignia nové generace. Uvedené hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 platí pro limuzínu Insignia Grand Sport.
Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel – Výkon 81 kW (110 k)
Toč. moment 300 Nm
Město 4,9
Mimo město 3,8
Kombinace 4,2
Kombinace 110
Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel ECOTEC – Výkon 81 kW (110 k)
Toč. moment 300 Nm
Město 4,6
Mimo město 3,6
Kombinace 4,0
Kombinace 105
Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 1.6 Diesel – Výkon 100 kW (136 k)
Toč. moment 320 Nm
Město 5,2
Mimo město 4,0
Kombinace 4,5
Kombinace 118
Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 2,0 Diesel – Výkon 125 kW (136 k)
Toč. moment 400 Nm
Město 6,7
Mimo město 4,3
Kombinace 5,2
Kombinace 136
Normovaná spotřeba paliva[3] (l/100 km)
Emise CO2 [4] (g/km)
Motor 2,0 BiTurbo – Výkon 154 kW (210 k)
Toč. moment 480 Nm
Město 8,7
Mimo město 5,7
Kombinace 6,9
Kombinace 183
Poznámky:
[1] V uvedeném rozpětí nižší hodnota představuje nejnižší hodnotu ze čtyř fází jízdního cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejnižší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Vyšší hodnota představuje nejvyšší hodnotu ze čtyř fází cyklu WLTP verze příslušného modelu s nejvyšší spotřebou paliva při příslušné kombinaci motoru/převodovky. Hodnoty uvedené tímto způsobem dávají dobrý přehled a indikaci spotřeby paliva, kterou může řidič očekávat v běžném každodenním provozu.
[2] Uvedené hodnoty podle cyklu WLTP. Hodnoty se zjišťují ve standardizovaném jízdním cyklu na dynamometru. Reálnou spotřebu paliva ovlivňuje způsob jízdy, situace v provozu a další faktory.
[3] Všechny hodnoty spotřeby paliva platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základní model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.
[4] Všechny hodnoty emisí CO2 platí pro motorovou naftu podle normy NEDC. Hodnoty se vztahují na základný model pro EU se standardním vybavením. Hodnoty byly zjišťovány podle normy 2007/715/ES při zohlednění pohotovostní hmotnosti vozidla.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas