Opel Omega 3.0 V6: Lahůdkové svezení

V loňském roce představil Opel modernizovanou Omegu, „vlajkovou loď“ vyšší střední třídy. Dnes vám nabízíme pohled na špičkové provedení Sport.

Nový Opel Omega zaujme na první pohled především velice elegantním designem karosérie, jejíž přední kapota se vyznačuje prolisy ve tvaru V a čelní stěna pak xenonovými světlomety ukrytými pod čirým sklem. Vývoj vozu, zaměřený převážně na změnu či novou konstrukci zhruba tří tisíc dílů a komponentů (z celkových 8 tisíc) přišel Opel na 300 miliónů marek. A to už se musí přeci na jízdě projevit.


Opel Omega 3.0 V6: Lahůdkové svezení

A skutečně, Opel Omega 3.0 V6 Sport nám nabídl opravdu nevšední zážitek, ať již jde o jízdní vlastnosti nebo pohodlné cestování. Zadní kola poháněl třílitrový zážehový vidlicový šestiválec Ecotec o výkonu 155 kW (211 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 270 N.m při 3400 ot./min. S ním a pětistupňovou převodovkou dokáže Omega zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,5 s a dosáhnout „maximálky“ 243 km/h.

Opel Omega 3.0 V6: Lahůdkové svezení

Takové síle musí pochopitelně odpovídat brzdová soustava s bohatě dimenzovanými kotouči, vpředu s vnitřním chlazením a protismykovým systémem ABS doplněným o nově vyvinutý brzdový asistent „Quick Power“. Jeho senzory sledují a vyhodnocují intenzitu a rychlost, s jakou řidič sešlapuje pedál brzdy. Během 150 milisekund rozezná okamžik, kdy řidič potřebuje naplno brzdit. Zvýšením tlaku v systému na 69 barů (dříve 34 b) se zkrátí např. brzdná dráha o jeden metr z rychlosti 100 km/h. Asistent tak přispívá k lepšímu pocitu při ovládání vozu jak při „panickém“ brzdění, tak v každodenním provozu. Ovšem nikdy, ani při jízdě s takto vybaveným vozem, nespoléhejte na zázraky techniky a myslete na bezpečnou jízdu.

Vedle šestiválce 3.0 lze pod kapotou nalézt také inovovaný zážehový čtyřválec 2.2 (106 kW/144 k) a šestiválec 2.5 (125 kW/170 k), turbodiesel 2.5 (96 kW/130 k) a nově ještě špičkový zážehový osmiválec 5.7 o výkonu 220 kW/300 k a točivém momentu 450 N.m.


Nový Opel Omega, jehož rozvor měří 2730 mm, nabízí při vnějších rozměrech 4898 x 1776 x 1455 mm (o 113 mm překonává v délce svého předchůdce) dostatek pohodlí pěti osobám a ještě zavazadlový prostor o objemu 530 l. Za velice zdařilé řešení považujeme do svislé polohy vyklápějící se víko a také svisle ze levým podběhem uložené rezervní kolo, takže v případě defektu není nutno vyndávat všechna zavazadla.


Opel Omega 3.0 V6: Lahůdkové svezení

V příjemně tvarovaných kožených sedadlech, která má Omega Sport, jsme necítili únavu ani po několika stovkách kilometrů nepřetržité jízdy. To je dáno i tím, že přední jsou elektricky seřiditelná všemi směry, v zimě si lze zapnout i jejich vyhřívání. Bezpečnost zvyšují dva čelní a dva boční airbagy a také aktivní opěrky hlavy (vpředu). V případě nárazu zezadu se posouvají o několik centimetrů směrem dopředu a nahoru, čímž se hlava rychleji zachytí a sníží se nebezpečí zranění krčních obratlů. Aktivní opěrky patří do sériové výbavy, stejně jako vyspělá samočinná klimatizační jednotka, která nezávisle reguluje teplotu na straně řidiče a spolujezdce. Do jejího obvodu jsou navíc zařazeny senzory kvality nasávaného vzduchu a čidlo intenzity (a také směru) dopadajících slunečních paprsků. Přednosti klimatizace jsme ocenili právě v extrémně horkém jaru a pokud bude dnů s teplotami kolem třicítky i u nás přibývat, potom se klimatizace stane běžnou výbavou. V příjemném prostředí a zavřených oknech se řídí mnohem lépe než s potem na čela a otevřenými všemi okny. Řídící software klimatizační jednotky sleduje a nastavuje přes 200 parametrů a dokonce vnější podmínky (teplotu vzduchu, intenzitu záření) monitoruje ještě dvě hodiny po zaparkování. Zmiňovat se o bohaté základní výbavě modelů Omega by bylo asi „nošením dříví do lesa“, zahrnuje prakticky vše nač si vzpomenete. Součástí luxusnějších výbav Elegance, Sport a Executive je pak např. audiosystém s přehrávačem kazet a CD měničem, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, metalíza apod.

Skvělé jízdní vlastnosti Omegy s pohonem zadních kol vylepšuje modernizované zavěšení kol DSA. Změny na přední nápravě se týkaly optimalizace nastavení tlumičů, změn v geometrii zavěšení a přepracovaného řízení. V rychlých zatáčkách se chová vůz neutrálně.


I přes třílitrový objem jsme dokázali jezdit pod deset litrů, za svižnější jízdu si musíte pochopitelně připlatit (11 až 12 litrů), ale na to vzhledem k ceně vozu 1 154 900,- Kč za verzi Sport (Elegance 1 234 900,- Kč) ani nikdo nehledí. Opel Omega 3.0 V6 Sport je přímo předurčen k rychlejší jízdě.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...