Nový Opel Omega zaujme na první pohled především velice elegantním designem karosérie, jejíž přední kapota se vyznačuje prolisy ve tvaru V a čelní stěna pak xenonovými světlomety ukrytými pod čirým sklem. Vývoj vozu, zaměřený převážně na změnu či novou konstrukci zhruba tří tisíc dílů a komponentů (z celkových 8 tisíc) přišel Opel na 300 miliónů marek. A to už se musí přeci na jízdě projevit.
A skutečně, Opel Omega 3.0 V6 Sport nám nabídl opravdu nevšední zážitek, ať již jde o jízdní vlastnosti nebo pohodlné cestování. Zadní kola poháněl třílitrový zážehový vidlicový šestiválec Ecotec o výkonu 155 kW (211 k) při 6000 otáčkách za minutu a točivém momentu 270 N.m při 3400 ot./min. S ním a pětistupňovou převodovkou dokáže Omega zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,5 s a dosáhnout „maximálky“ 243 km/h.
Takové síle musí pochopitelně odpovídat brzdová soustava s bohatě dimenzovanými kotouči, vpředu s vnitřním chlazením a protismykovým systémem ABS doplněným o nově vyvinutý brzdový asistent „Quick Power“. Jeho senzory sledují a vyhodnocují intenzitu a rychlost, s jakou řidič sešlapuje pedál brzdy. Během 150 milisekund rozezná okamžik, kdy řidič potřebuje naplno brzdit. Zvýšením tlaku v systému na 69 barů (dříve 34 b) se zkrátí např. brzdná dráha o jeden metr z rychlosti 100 km/h. Asistent tak přispívá k lepšímu pocitu při ovládání vozu jak při „panickém“ brzdění, tak v každodenním provozu. Ovšem nikdy, ani při jízdě s takto vybaveným vozem, nespoléhejte na zázraky techniky a myslete na bezpečnou jízdu.
Vedle šestiválce 3.0 lze pod kapotou nalézt také inovovaný zážehový čtyřválec 2.2 (106 kW/144 k) a šestiválec 2.5 (125 kW/170 k), turbodiesel 2.5 (96 kW/130 k) a nově ještě špičkový zážehový osmiválec 5.7 o výkonu 220 kW/300 k a točivém momentu 450 N.m.
Nový Opel Omega, jehož rozvor měří 2730 mm, nabízí při vnějších rozměrech 4898 x 1776 x 1455 mm (o 113 mm překonává v délce svého předchůdce) dostatek pohodlí pěti osobám a ještě zavazadlový prostor o objemu 530 l. Za velice zdařilé řešení považujeme do svislé polohy vyklápějící se víko a také svisle ze levým podběhem uložené rezervní kolo, takže v případě defektu není nutno vyndávat všechna zavazadla.
V příjemně tvarovaných kožených sedadlech, která má Omega Sport, jsme necítili únavu ani po několika stovkách kilometrů nepřetržité jízdy. To je dáno i tím, že přední jsou elektricky seřiditelná všemi směry, v zimě si lze zapnout i jejich vyhřívání. Bezpečnost zvyšují dva čelní a dva boční airbagy a také aktivní opěrky hlavy (vpředu). V případě nárazu zezadu se posouvají o několik centimetrů směrem dopředu a nahoru, čímž se hlava rychleji zachytí a sníží se nebezpečí zranění krčních obratlů. Aktivní opěrky patří do sériové výbavy, stejně jako vyspělá samočinná klimatizační jednotka, která nezávisle reguluje teplotu na straně řidiče a spolujezdce. Do jejího obvodu jsou navíc zařazeny senzory kvality nasávaného vzduchu a čidlo intenzity (a také směru) dopadajících slunečních paprsků. Přednosti klimatizace jsme ocenili právě v extrémně horkém jaru a pokud bude dnů s teplotami kolem třicítky i u nás přibývat, potom se klimatizace stane běžnou výbavou. V příjemném prostředí a zavřených oknech se řídí mnohem lépe než s potem na čela a otevřenými všemi okny. Řídící software klimatizační jednotky sleduje a nastavuje přes 200 parametrů a dokonce vnější podmínky (teplotu vzduchu, intenzitu záření) monitoruje ještě dvě hodiny po zaparkování. Zmiňovat se o bohaté základní výbavě modelů Omega by bylo asi „nošením dříví do lesa“, zahrnuje prakticky vše nač si vzpomenete. Součástí luxusnějších výbav Elegance, Sport a Executive je pak např. audiosystém s přehrávačem kazet a CD měničem, elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, metalíza apod.
Skvělé jízdní vlastnosti Omegy s pohonem zadních kol vylepšuje modernizované zavěšení kol DSA. Změny na přední nápravě se týkaly optimalizace nastavení tlumičů, změn v geometrii zavěšení a přepracovaného řízení. V rychlých zatáčkách se chová vůz neutrálně.
I přes třílitrový objem jsme dokázali jezdit pod deset litrů, za svižnější jízdu si musíte pochopitelně připlatit (11 až 12 litrů), ale na to vzhledem k ceně vozu 1 154 900,- Kč za verzi Sport (Elegance 1 234 900,- Kč) ani nikdo nehledí. Opel Omega 3.0 V6 Sport je přímo předurčen k rychlejší jízdě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas