Na mezinárodním autosalonu v Ženevě Opel představí ve světové premiéře Merivu druhé generace, mimořádně přizpůsobivý monocab, který zaujme především flexibilitou svého interiéru a inovativními protisměrnými dveřmi FlexDoors. Na stánku Opelu má své čestné místo Opel Ampera, elektromobil, který do Ženevy dorazil po ose v běžném provozu, aby tak prokázal svoji akceschopnost při každodenním využívání. Skutečným magnetem stánku automobilky Opel je určitě atraktivní studie velkého kupé Flextreme GT/E, která dokládá využitelnost technologie elektrického pohonu Opelu Ampera i v modelech odlišných koncepcí. Nechybí ani modernizovaná Corsa, která si do roku 2010 přiváží vylepšený podvozek i motory, díky čemuž je ještě vitálnější a hospodárnější než dříve…
Nový Opel Meriva druhé generace
Poté, co Opel v roce 1999 prošlapal svým sedmimístným modelem Zafira cestu kompaktním MPV modelům, vyjel v roce 2003 malý a dostupný monocab Meriva. I druhá generace Merivy dostála své pověsti průkopníka nových trendů, a to především díky protisměrně se otvírajícím dveřím FlexDoors, které výrazně usnadňují nastupování do vozu i vystupování ven. Jde o první využité této koncepce u velkosériově vyráběného vozu.
A dobře známý a vysoce ceněný systém posuvných zadních sedadel FlexSpace byl u Merivy druhé generace dále rozpracován a je nyní ještě lépe a intuitivněji ovladatelný. Krajní zadní sedadla lze jediným pohybem posunout o něco ke středu vozu a zároveň dozadu, takže dvojice pasažérů vzadu si může užívat prostorového komfortu limuzín vyšších tříd.
Flexibilní středová konzole FlexRail nabízí spoustu úložných míst a schránek. Dalším unikátním prvkem je integrovaný záďový nosič jízdních kol FlexFix, který je zcela ukrytý v zadním nárazníku a vysouvá se jako zásuvka pouze když je to potřeba.
V souladu s dlouhodobou filozofií automobilky Opel, která přináší nejvyspělejší technologie za dostupnou cenu i do modelů nižších tříd, mohou zájemci o nový Opel Meriva svůj vůz vybavit např. adaptivními halogenovými světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaným volantem, panoramatickým střešním oknem, zařízením pro usnadnění rozjezdů do kopců HSA (Hill Start Assist) nebo sedadly s certifikátem německé komory lékařů a specialistů na ergonomii AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.), kterým se v této automobilové třídě nemůže pochlubit žádný jiný automobil.
Nový Opel Meriva se bude nabízet s motory o výkonech od 55 kW do 103 kW (75 k až 140 k) přičemž všechny agregáty plní emisní limity normy Euro 5.
Na českém trhu se nový Opel Meriva objeví již začátkem července.
Atraktivní koncept Opel Flextreme GT/E
– potvrzuje pozici značky Opel jako lídra ve vývoji a zavádění „zelených“ technologií a zároveň i jako producenta vzrušujících a hospodárných vozů expresivního designu – a to vše s důrazem na příslovečnou německou kvalitu. Celkem 4,7 m dlouhý koncept Flextreme GT/E ilustruje, jak lze technologii elektromobilu s prodlouženým dojezdem E-REV (Extended-Range Electric Vehicle), připravenou pro kompaktní elektromobil Opel Ampera, adaptovat i do poměrně velkého vozu střední třídy.
Design studie Flextreme GT/E je nejenom atraktivní, ale také mimořádně funkční – koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD činí jen cD = 0,22, což se odrazilo v maximální rychlosti až 200 km/h i nízké energetické náročnosti a tedy i velkém dojezdu. Asi nejosobitějším stylistickým prvkem boků konceptu Flextreme GT/E je unikátní C-sloupek karoserie. Jeho inovativní design umožnil protažení vyklenutého skla daleko dozadu pod střešní linii, čímž se zvýraznily splývavé boky karoserie.
Přístup do interiéru vylepšují protisměrně otvírající se dveře, vyvinuté z konceptu dveří FlexDoors nové generace Opelu Meriva. V zájmu „čistoty“ exteriérového designu dveře nového konceptu nemají tradiční kliky – ty jsou nahrazeny senzory. Po přiložení ruky na čidla se odjistí zámky dveří. Pro snížení turbulencí vzduchu chybí také vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části A-sloupků.
Malá čelní plocha konceptu, výška pouhých 1308 mm a plochá podlaha přispívají ke snadnému obtékání karoserie vzduchem. Aerodynamiku vozu optimalizuji ještě řada dalších prvků, např. litá kola rozměru 21“ jsou poměrně úzká, což spolu se speciálními pneumatikami rozměru 195/45 snižuje jejich valivý odpor.
Studie Flextreme GT/E
– naznačuje potenciál aktivního ovlivňování aerodynamiky v závislosti na okamžitých jízdních podmínkách – po překročení rychlosti 50 km/h se ze zadních boků karoserie vysunou speciální 35 cm dlouhé vertikální spojlery, které usměrňují obtékání zadních partií karoserie a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu.
K pohonu studie Flextreme GT/E slouží systém E-REV, poprvé uvedený v modelu Opel Ampera. Koncept Flextreme GT/E dokládá přizpůsobivost a využitelnost technologie E-REV i ve vozech střední třídy. I přes mohutnější vnější rozměry a maximální rychlost více než 200 km/h je koncept Flextreme GT/E projektován tak, aby měl obdobné jízdní parametry jako Opel Ampera: Při pohonu čistě na elektřinu s využitím energie uložené v akumulátorech ujede vůz až 60 km (přičemž neprodukuje vůbec žádný CO2), celkový akční rádius pak činí více než 500 km. Průměrná spotřeba paliva je vypočtena na 1,6 l/100 km, přičemž emise CO2 činí méně než 40 g/km.
Ve srovnání s konvenčními elektromobily ovšem koncept Flextreme GT/E nezastaví vybité akumulátory – malý zážehový motor, pohánějící generátor, se v případě potřeby postará o dobíjení akumulátorů. V tomto režimu se akční rádius prodlužuje na více než 500 km – potom je nutné buď akumulátory dobít ze sítě, nebo dotankovat benzin pro palubní generátor.
O pohon studie Flextreme GT/E se stará elektromotor, disponující mohutným točivým momentem 370 Nm. Především díky jemu by studie měla dokázat zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 9 sekund.
Opel Ampera
Úspěšnou dálkovou jízdou z „domovského“ Rüsselsheimu do Ženevy se Opel opět o něco přiblížil k vytyčenému cíli: Uvést elektromobil Ampera do sériové výroby ještě před koncem roku 2011.
Na rozdíl od podobně koncipovaných vozů jiných značek jsou kola modelu Ampera poháněny výhradně elektřinou – tu trakčnímu elektromotoru o výkonu 111 kW dodává po prvních zhruba 60 km sada li-ion akumulátorů o kapacitě 16 kWh. Po vyčerpání akumulátorů se spustí „palubní“ elektrický generátor, poháněný malým zážehovým motorem. Generátor pak dodává elektrický proud trakčnímu elektromotoru. Celkový akční rádius činí více než 500 km.
Protože podle dlouhodobých průzkumů asi 80 % řidičů neujede denně více než 60 kilometrů – a tuto vzdálenost Ampera dokáže překonat v ryze elektrickém a tedy „bezemisním“ režimu, jde určitě o jeden z nejekologičtějších vozů světa. K dobíjení akumulátorů je možné využít běžnou domovní síť.
Trakční elektromotor elektromobilu Opel Ampera disponuje prakticky od nulových otáček mohutným točivým momentem 370 Nm, díky čemuž Ampera dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 9 sekund a její maximální rychlost činí 161 km/h.
Modernizovaný Opel Corsa
Do roku 2010 vstupuje omlazená Corsa – výkonnější, hospodárnější motory a díky změnám na podvozku slibující ještě více radosti z jízdy a řízení. Konstruktéři automobilky Opel se zaměřili především na pohonné jednotky, takže spotřeba motorů Corsy poklesla až o 13 %, důkladně přepracovaný je i podvozek a nově naladěné je také řízení.
Corsa je velmi populárním modelem v celé Evropě a připisuje si 30 % ze všech prodejů automobilky Opel. Kromě svého sportovního šarmu a skvělých jízdních vlastností totiž svým majitelům přináší i vysokou kvalitu – známá a respektovaná německá expertní agentura DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) ve své pravidelné zprávě „Defect Report 2010“ vyhodnotila Corsu jako nejlepší model s nejnižším počtem poruch (2,4 %) ze všech testovaných vozů.
Škála motorů nové Corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW/65 k a vrcholí přeplňovanou šestnáctistovkou 1.6 Turbo o výkonu 141 kW/192 k modelu Corsa OPC. Zájemci o vznětové agregáty mohou vybírat z řady motorů o objemech 1,3 l a 1,7 l, jejichž výkony sahají od 55 kW/75 k až po 96 kW/130 k, přičemž všechny se svou spotřebou srovnají pod limit 5 l/100 km. Ekologickým přeborníkem je Corsa ecoFLEX 1.3 l CDTI, jejíž emise CO2 činí jen 98 g/km (3-dveřová verze), resp. 99 g/km (5-dveřový model).
Nejpopulárnější zážehové motory (1.0 l, 1.2 l a 1.4 l s manuálními či automatizovanými převodovkami Easytronic) mají spotřebu mezi 5,0 až 5,5 l/100 km a jejich emise CO2 se pohybují od 117 do 129 g/km (verze s manuálními převodovkami). Corsa 1.0 s průměrnou spotřebou jen 5,0 l/100 km a emisemi CO2 117 g/km je „nejčistším“ ze všech základních zážehových motorů v této třídě. Motor o objemu 1,4 l je k dispozici ve dvou výkonových verzích: 64 kW/87 k a 74 kW/100 k, přičemž pro silnější verzi se nabízí i automatická převodovka. Motory 1,2 l a 1,4 l mají systém variabilního časování sacích i výfukových ventilů, který zlepšuje jejich parametry.
Řady vylepšení se dočkal i motor 1.3 CDTI, díky kterému má Corsa ecoFLEX výjimečně nízké emise CO2 (98 g/km ve 3-dveřové verzi, 99 g/km v 5-dveřové verzi). Corsa ecoFLEX je nejenom „nejčistším“ modelem značky Opel, ale chlubí se i výkonem zvýšeným o 27 % a o 10 % nižší spotřebou. Částicový filtr DPF a indikátor optimálního momentu pro přeřazení jsou součástí standardní výbavy.
Vrcholem řady vznětových motorů je čtyřválec 1.7 CDTI s výkonem zvýšeným na 96 kW/130 k, jehož točivý moment vzrostl až na 300 Nm, přičemž emise CO2 klesly na 118 g/km a spotřeba činí jen 4,5 l/100km.
Konstruktéři automobilky Opel důkladně přepracovali i podvozek nové Corsy a její řízení. Díky tomu Corsa nyní nabízí komfortnější cestování, přesnější řízení a vyšší stabilitu jízdy, aniž by se vytrácela ceněná agilita modelů Opel Corsa.
Tlumiče, pružiny, stabilizátory, zadní závěsy kol, elektrický posilovač řízení modelů Corsa Essentia, Enjoy a Cosmo – to vše bylo důkladně optimalizováno.
Verze Corsa Sport, GSi a ecoFLEX dostaly ještě výrazněji upravenou zadní nápravu a nejvýkonnější verze Corsa OPC mají zcela specifické řízení.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů