Opel Insignia OPC: „Ostrá“ premiéra 7. května na autosalonu v Barceloně

Výkon 239 kW/325 k, točivý moment 400 Nm, zrychlení 0-100 km/h za 6 sekund, speciálně vyvinutý mechatronický podvozek s pohonem všech kol.

První vozy u dealerů již na podzim tohoto roku.

Opel Insignia OPC: „Ostrá“ premiéra 7. května na autosalonu v Barceloně
Opel Insignia OPC: „Ostrá“ premiéra 7. května na autosalonu v Barceloně
Opel Insignia OPC: „Ostrá“ premiéra 7. května na autosalonu v Barceloně

Srdcem výkonné Insignie OPC je přeplňovaný zážehový motor 2.8 V6 Turbo. Tento agregát disponuje výkonem 239 kW/325 k. Na nárůstu výkonu má velký podíl speciálně upravený výfukový systém s výrazně nižším protitlakem. A protože i správný zvuk má velký vliv na přijetí výkonného motoru u zákazníků, vzali si nový motor 2.8 V6 Turbo/325 k do práce i odborníci na akustiku, kteří se s podporou nově řešeného středového a koncového tlumiče postarali o patřičný „sound“ silného agregátu.

Motor Opelu Insignia OPC je propojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Točivý moment až 400 Nm je k dispozici už ve velmi nízkých otáčkách, takže Insignia OPC dokáže zrychlit u 0 na 100 km/h během pouhých šesti sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Také vynikající podvozek Insignie byl pro použití v modelu Insignia OPC náležitě upraven – světlá výška byla v porovnání s modelem Insignia Sport s pohonem všech kol Adaptive 4×4 snížena o 10 mm. Nově vyvinutý mechatronický podvozek dostal také novou přední nápravu. Vpředu má Insignia OPC stále kombinované vzpěry McPherson, ovšem specialistů centra Opel Performance Center připravili evoluční konstrukci nazvanou „HiPerStrut“ (zkratka High Performance Strut). Výhodou je lepší odezva řízení a redukovaný přenos silových momentů od kol do volantu.

Nová Insignia OPC má také adaptivní podvozek FlexRide, který se dokáže přizpůsobovat nejenom aktuální jízdní situaci, ale i jízdnímu stylu řidiče. Zatímco u „běžných“ modelů Opel Insignia nabízí podvozek FlexRide vedle standardního naladění také komfortní a sportovní volbu, podvozek Insignie OPC jednoznačně upřednostňuje vyznavače sportovní dynamické jízdy. Řidiči modelů Insignia OPC může volit ze třech různých sportovních režimů: Vedle standardního komfortního naladění má řidič k dispozici režim Sport a ultimativní režim OPC, který umožní optimální využití vysokého výkonového potenciálu Insignie OPC.

Vůbec poprvé se u modelu Opel řady OPC objevuje standardně pohon všech kol Adaptive 4×4 s elektronicky řízeným zadním diferenciálem s omezenou svorností eLSD. Řídicí jednotka pohonu všech kol Adaptive 4×4 prošla rekalibrací, tak, aby přednos výkonu a točivého momentu k jednotlivým kolům odpovídal sportovní filozofii OPC. Vzhledem k vysokým výkonům nového modelu Insignia OPC byl adekvátně posílen i brzdový systém – vpředu má Insignia OPC kotoučové brzdy Brembo s ventilovanými disky o průměru 355 mm.

„Osobně jsem se podílel na vývoji modelu Insignia OPC a skvěle jsem si užil především program testování na nejnáročnějším okruhu světa – na legendární Severní smyčce okruhu Nürburgring,“ říká Hans Demant, ředitel automobilky Adam Opel GmbH. „Našim cílem bylo být lepší než nejlepší rivalové!“

Výrazný vzhled jasně demonstruje dynamické ambice

Z exteriéru špičkového modelu Insignia OPC je zřetelně cítit inspirace studie GTC Concept, která sklízela ovace na světových autosalonech v roce 2007. Insignia OPC ovšem stále zůstává typickým představitelem své modelové řady, jejíž designová filozofie kombinuje sochařské umění s příznačnou německou precizností.

Nejvýkonnější představitel řady Insignia má osobitou „tvář“ s dvojicí výrazných vertikálních otvorů pro přívod vzduchu k motoru a brzdám, originální je i zadní nárazník s dvojicí integrovaných výfukových koncovek. Standardem jsou litá kola 19“ s pneumatikami rozměru 245/40, na přání se dodávají kovaná kola 20“ s pneumatikami rozměru 255/35.

Dynamický image Insignie OPC rozvíjí i styling jejího interiéru. Dominantním prvkem jsou sportovní sedadla Recaro, dole zkosený sportovní volant nebo specifická hlavice řadicí páky. Zcela originální je i grafika palubních přístrojů.

„Insignia OPC předznamenává novou éru modelů Opel OPC – půjde stále o výrazně sportovní výkonné modely, budou však technicky vyspělejší a ještě ambicióznější než dříve,“ říká Alain Visser, vicepresident GM Europe.

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...