Opel Insignia – nejlepší a teď i nejchytřejší Opel všech dob

Když se před 5 lety začal Opel Insignia poprvé prodávat, reklamní slogan hlásal, že se jedná o nejlepší auto s bleskem ve znaku. Teď se Opel chlubí znovu a tvrdí: Insignia je nejchytřejší auto, které jsme kdy vyrobili. No ještě aby mi tak kecalo do řízení …. někdy stačí „chytrý“ spolujezdec.

10344787174_4f58690889_o

Vlajková loď Rüsselsheimské automobilky prošla výraznou modernizací. Některé změny jsou viditelné na první pohled. Nová je například přední maska. Vozy vybavené tempomatem s funkcí automatického udržování vzdálenosti mají masku plastovou. Rozdílná a podle mě i vzhledově povedenější jsou jak přední, standartně bi-halogenová, světla, tak i zadní, které hlavně v noci mají výrazný „světelný podpis“ automobilky Opel.

Přepracován byl také podvozek – až 60% dílů bylo vylepšeno a vyladěno k ještě lepším jízdním vlastnostem. A když už jsme u toho, pojďme si říct, jak nová Insignia jezdí, protože to u mnohých, díky Bohu, stále rozhoduje (a ne barva nebo spotřeba)

Jako první jsme ke krátkému svezení měli k dispozici novinku – Insignii Country Tourer (na fotkách v bílé barvě). Oplastovaná verze s pohonem 4×4 byla, i přes svou hmotnost hodně přesahující půldruhé tuny, docela svižná a mrštná. Jasně, žádný kolibřík a lehkonožka to není, ale na velký rodinný kombík (a ještě zvýšený o 20 mm) to bylo příjemné svezení a za volantem rozhodně „nadváhu“ necítíte. Svou zásluhu na tom určitě měli i adaptivní tlumiče, které jsou u verze Country Tourer standartní.

10344778704_08e88dab72_o

10344789005_1263f96602_o

10344789395_24a0671a16_o

10344982553_bb6899eef6_o

Pokud budete chtít vůz s turbodieslovým motorem, musí vám stačit čtyřválcový dvoulitr. Opel ho nabízí ve výkonových variantách od 120 do 195 koní. Mimochodem zmíněný 2.0 CDTI má původ ve starém dobrém italském JTD.

Motor 2.0 CDTI 2.0 CDTI
(ecoFlex)
2.0 CDTI 2.0 CDTI
(ecoFlex)
Převodovka 6M 6M 6M 6M / 6A
Zdvihový objem [cm3] 1956 1956 1956 1956
Počet válců/ventilů 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 81/4000 88/4000 96/4000 103/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 300/1750 300/1750 350/1750 350/1750
Max. rychlost [km/h] 190 195 205 205
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 11,9 11,1 10,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,4 3,7 5,3 3,7
Motor 2.0 CDTI 2.0 CDTI 4×4 2.0 CDTI BiTurbo 2.0 CDTI BiTurbo 4×4
Převodovka 6M / 6A 6M / 6A 6M / 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1956 1956 1956 1956
Počet válců/ventilů 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 120/4000 120/4000 143/4000 143/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 350/1750 350/1750 400/1750 400/1750
Max. rychlost [km/h] 220 / aut. 210 215 / aut. 210 230 / aut. 229 225
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,5 / aut. 11,2 10,2 / aut. 10,5 8,7 / aut. 8,8 9,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,3 / aut. 5,3 5,3 / aut. 6,2 4,7 / aut 5,6 6,2

Ale zvolit si můžete i z pestré palety benzínových pohonných jednotek. Od čtrnáctistovky po dva-osmičku. K dalšímu krátkému svezení jsem si vybral zbrusu novu 1.6 Turbo SIDI o výkonu 125 kw (170 koní) v krásné červené barvě. A musím říct, že tento motor mě zaujal daleko víc, než předchozí turbodiesel. Motor má v širokém spektru otáček dostatek síly. Maximální hodnota točivého momentu je totiž k dispozici už od 1650 ot./min.

Motor 1.8 EcoTec 1.4 Turbo 1.6 Turbo SIDI 2.0 Turbo 4×4 2.8 V6 Turbo EcoTec 4×4
Převodovka 6M 6M 6M / 6A 6M / 6A 6M / 6A
Zdvihový objem [cm3] 1796 1364 1598 1998 2792
Počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16 4/16 6/24
Největší výkon [kW/min-1] 103/6300 103/4900 125/6000 184/5300 238/5250
Největší toč. mom. [N.m/min-1] 175/3800 200/1850-4000 260/1650-3200 400/2500 435/5250
Max. rychlost [km/h] 207 205 215 / aut. 205 242 / aut. 240 270
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 10,9 9,8 / aut. 10,4 7,5 / aut. 8,4 6,0
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,2 5,3 6,1 / aut. 6,6 8,0 / aut. 8,3 10,6

Už teď se těším na test, kdy se s novou Insignií seznámíme důkladněji. Ale nejen nové motory jsou zbraní tohoto auta. Jak jsem zmínil v úvodu, Opel tvrdí, že se jedná o nejchytřejší vůz, který kdy vyrobil. Proč? Je to díky systému Itellilink. Jedná se o nový multimediální systém, který se ovládá přes 8″ dotykovou obrazovku. Bude pracovat s jakýmkoliv „chytrým“ mobilním telefonem, protože v sobě má své vlastní aplikace a z telefonu si bere v případě potřeby jen internetové připojení. To znamená, že ať máte android, iOS nebo Windows Phone, tak se v žádném případě nemusíte bát konektivity. Opel naíc chystá pro svůj systém Intellilink vlastní „appstore“ tedy obchod s aplikacemi, které si můžete do Insignie nahrát. Zadávat údaje třeba navigačnímu systému můžete třemi způsoby. Pomocí dotykové obrazovky, hlasu a nebo také díky „touchpadu“ který znáte z notebooku. Opel má totiž pod řadící pákou dotykovou plochu, díky které se můžete pohybovat po obrazovce multimediálního systému jako byste ovládali notebook, ale u Insignie má ještě jedno vylepšení. Například zadávání názvu měst nebo jiných povelů můžete provádět psaním jednotlivých písmen. Systém totiž umí rozpoznat vámi napsané písmena.

Jak moc dobře to funguje zjistíme až v praxi. Jak jsem říkal, těším se na test, protože s klidným svědomím můžu říct, že po krátkém svezení si myslím, že tohle opravdu byl nejlepší a nejchytřejší Opel, který jsem kdy řídil.

f     P1070253 P1070252 P1070251 P1070247 P1070248 P1070249 P1070250 P1070246 P1070245 P1070244 P1070243 P1070239 P1070240 P1070242 P1070238 P1070237 P1070236 P1070235 P1070234 P1070233 P1070232 P1070231 P1070227 P1070228 P1070229 P1070230 P1070226 P1070225

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...