Koncept G90 vyniká mimořádně nízkou spotřebou – jeho zážehový dvanáctiventilový tříválec o objemu 973 cm3 a výkonu 44 kW/60 k se v průměru spokojí jenom s 3,88 l benzinu na 100 km jízdy. A příkladná je i čistota spalin – tento agregát totiž vyprodukuje pouze 90 gramů kysličníku uhličitého CO2 (odtud pojmenování „G90“) na jeden kilometr jízdy. To je o zhruba jednu třetinu méně, než limit 140 g CO2 na kilometr, se kterým počítají emisní normy EU, které vstoupí v platnost až v roce 2008.
Tříválcový motor přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky. Ta může pracovat buď v manuálním nebo plně automatickém režimu.
Dynamické parametry konceptu G90 zasluhují uznání: Vůz o hmotnosti 750 kg zrychluje z klidu na 100 km/h za pouhých 14 sekund, pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h zvládá za 18 sekund a jeho nejvyšší rychlost činí 180 km/h.
Konstruktéři Opelu připravili pro koncept G90 i šestnáctiventilový zážehový čtyřválec řady ECOTEC o objemu 1,2 l, jehož výkon 55 kW (75 k) postačí pro dosažení nejvyšší rychlosti 200 km/h.
Za své velmi dobré dynamické parametry vděčí koncept G90 také vynikajícímu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu CD = 0,22.
Tvary 3996 mm dlouhého, 1650 mm širokého a 1477 mm vysokého konceptu G90 zapadají do nové, technicky orientované filozofie designu automobilky Opel, se kterou se už představila Astra nebo Zafira. Studie G90 však naznačuje trendy, které se pravděpodobně objeví v designu budoucích vozů. Příkladem mohou být originální křivky kapoty motoru nebo nové světlomety, které v jeden celek sdružují hlavní světlomety, světla do mlhy a směrová světla sestavená z LED diod.
O pečlivé práci designerů svědčí cela řada detailů, jako jsou například částečně zakrytá zadní kola, splývavé boční panely karoserie nebo dvě aerodynamické obliny na střeše. Díky jim mají v interiéru dost místa pro hlavy všichni čtyři cestující. I přes kompaktní rozměry nabízí koncept G90 také dost místa pro zavazadla: Prostor v zádi má objem 350 litrů, sklopením zadních dělených opěradel se však dá zvětšit až na 980 litrů. Sedadlo předního spolujezdce lze překlopit dopředu, čímž ve voze vznikne ložný prostor umožňujíc převážet předměty dlouhé až 250 cm.
Bohatá bezpečnostní výbava vozu obsahuje předpínače bezpečnostních pásů, čelní a boční airbagy a Opelův patentovaný systém uchycení pedálů PRS, který výrazně snižuje riziko poranění nohou při čelních nárazech a aktivní opěrky hlav na předních sedadlech.
Z každého prvku interiéru konceptu G90 je cítit snaha jeho tvůrců po dosažení efektního a zároveň vysoce funkčního výsledku. Ergonomicky umístěný pětipalcový displej na středovém panelu zobrazuje nejenom zvolenou trasu. Pouze čtyři tlačítka – vždy dvě a dvě po stranách obrazovky – slouží k ovládání audiosystému, telefonu, navigačního systému a elektronické klimatizace. Všechny žádané funkce a činnosti se zobrazují na displeji a mohou být měněny otáčením a stlačováním dvou knoflíků. Kruhové měřicí přístroje připomínají svým tvarem přístroje klasických motocyklů. Pohodu cestování zpříjemňuje také propracované osvětlení interiéru nebo bezprůvanová ventilace, ve které prudí vzduch velkými výdechy pomaleji, než u obvyklých systémů.
Koncept G90 se stal hvězdou zářijového autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, jen o několik týdnů později mu však aplaudovala i japonská metropole Tokio. Na tamním mezinárodním autosalonu byla totiž studie G90 jmenována redakcí renomovaného časopisu Automotive News International „Konceptem roku“. Automotive News International je prestižní měsíčník, přinášející informace z automobilového průmyslu celého světa. Opel G90 získal od redakce Automotive News International zároveň titul „Nejekologičtější vůz roku“.
Odborná porota, složená z prominentních osobností automobilového světa, vybírala z celkem 55 nominovaných prototypů. Mezi hlavní rozhodovací kritéria patřily například otázky možnosti zavedení prototypu do sériové výroby, výrobní náklady, hodnota inovací z pohledu zákazníka, estetické vyznění studií a jejich celková technická úroveň.
převzato z OPEL magazínu zima ´99
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.