Fronteru druhé generace, která se nabízí ve dvou tradičních verzích – kratší třídveřové Sport a delší pětidveřové – charakterizuje klasická rámová konstrukce, u které je karoserie usazena na tuhém robustním rámu. Toto řešení ji propůjčuje skvělé jízdní vlastnosti na silnicích i v terénu. Rámová konstrukce také umožňuje tahat za vozem mohutné přívěsy – za pětidveřovou Fronteru lze zapojit přívěsy o hmotnosti až 2800 kg, kratší Frontera Sport si poradí s přívěsy o hmotnosti až 2400 kg.
Delší rozvor třídveřové Frontery Sport se odrazil v komfortnějším řízení, vůz má lepší jízdní vlastnosti jak na silnicích, tak v terénu a výrazně se zvětšil i prostor interiéru. Frontera Sport nabízí prostor pro náklad o základním objemu 321 litrů. Po sklopení zadních sedadel se tento objem zvětší až na 1137 litrů. Pětidveřová verze nabízí v základním uspořádání 518 litrů prostoru pro zavazadla, při sklopených zadních sedačkách pak až 1790 litrů.
Nová Frontera je poháněna výhradně moderními agregáty s vyspělou čtyřventilovou technikou. Základním motorem je zážehový motor 2.2 16V o výkonu 100 kW (136 k), se kterým Frontera zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,6 s, nejvyšší rychlost činí 175 km/h a kombinovaná spotřeba 11,4 l/100 km.
Po všech stránkách velmi příjemným agregátem je přeplňovaný vznětový motor řady ECOTEC s přímým vstřikem 2.2 DTI 16V. Nejvyšší výkon tohoto turbodieselu 85 kW (115 k) postačí Fronteře ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 15 sekun, maximální rychlost je 168 km/h a kombinovaná spotřeba činí jenom 9,2 l nafty na 100 km jízdy.
Králem mezi motory pro Fronteru je zážehový šestiválec 3.2 V6, který se dodává do nejlépe vybavených pětidveřových modelů Frontera LTD. Jeho výkon 151 kW (205 k), maximální rychlost 192 km/h a zrychlení 0-100 km/h bezpečně pod deset sekund uspokojí i nejnáročnější zákazníky.
Technickou lahůdkou všech Fronter je systém, který umožňuje řazení pohonu dvou nebo všech kol pouhým stiskem tlačítka, a to při jízdě rychlostí až do 100 km/h.
Frontera je do terénu dobře vybavená: Světlá výška u třídveřových verzí Sport činí 216 mm, u delších pětidveřových verzí pak 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru. Pětidveřové verze snášejí boční náklon až 46 stupňů, třídveřové jen o maličko méně – 45,7 stupňů, což jsou hodnoty, které si jen málokterý řidič troufne vyzkoušet v praxi. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.
Promyšlená konstrukce Frontery ochrání posádku i v případě havárie. Vedle tradičních tyčových výztuh v bocích karoserie má Frontera také zesílené zámky a závěsy dveří. Do všech vozů se standardně dodává dvojice čelních velkoobjemových airbagů a pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů.
Rozjetou Fronteru krotí čtveřice kotoučových brzd s vnitřním chlazením. Vznětové verze vybavené samočinnou převodovkou a luxusní modely LTD 3.2 V6 mají standardně namontovaný protiblokovací systém brzd ABS. Na přání je možné systémem ABS vybavit i všechny ostatní verze.
Svojí bohatou výbavou Frontera dokazuje, že ani v terénním voze nemusí posádka strádat nedostatkem komfortu. Všechny vozy jsou vybavené např. dálkově ovládaným centrálním zamykáním, informačním displejem, tónovanými skly, děleným zadním opěradlem či střešními ližinami. Kromě pětidveřových modelů v základní výbavě mají všechny Frontery standardně také mj. diferenciál se zvýšenou svorností, výškově nastavitelný volant potažený kůží a výškově stavitelné sedadlo řidiče nebo šestnáctipalcová kola s ráfky z lehkých slitin.
převzato z OPEL magazínu léto ´99
vychází zpravidla čtvrtletně a je k dispozici u dealerů OPEL
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.