Modelový rok 2001 odstartoval Opel s největší ofenzívou motorů v dějinách firmy. Motory automobilů Opel patřily vždy svými výkonovými a provozními parametry k nejlepším, ovšem i to nejlepší lze ještě zdokonalit. Cílem bylo vybavit všechny osobní vozy roku 2001 motory se sníženými emisemi výfukových plynů i nižší spotřebou, ale současně jejich výkon a točivý moment zvýšit. Po rozsáhlé modernizaci patří agregáty Ecotec k nejúspornějším a nejefektivnějším pohonným jednotkám své třídy. Kromě toho moderní zážehový hliníkový čtyřválec 2.2 16V, který dosud poháněl Astru Coupé a Speedster, vstoupil nyní do modelů Astra, Zafira, Vectra. Čtyřválec 2.2 16V o výkonu 108 kW/147 k střídá 2.0 16V, přičemž 90 procent maximálního točivého momentu 203 N.m je teď k dispozici při 1900 otáčkách, což se výrazně projevuje na dynamičtější jízdě. Na 100 km spotřebuje 8,4 l. Za kultivovaný chod vděčí dvěma protiběžným vyvažovacím hřídelům.
Nový je rovněž zážehový šestiválec 2.6 V6 pro vozy Opel Vectra a Omega, pro které je výkon vyladěn na 125 kW/170 k (toč. moment 250 N.m), resp. 132 kW/180 k. U Oplu Omega se samočinnou převodovkou se napřesrok objeví ještě šestiválec 3.2 o výkonu 160 kW/217 k. Škálu „benzínových“ pohonných jednotek završuje přeplňovaný čtyřválec o výkonu 140 kW/103 k určený pro Opel Astra Coupé.
Pod kapotou modelů Zafira, Astra a Vectra, ale i Omega se nyní objevují modernizované a podstatně výkonnější vznětové motory s přímým vstřikem, jako např. 2.2 DTI, první vznětový agregát Opel s turbodmychadlem VTG s proměnnou geometrií lopatek. Inovované radiální pístové vstřikovací čerpadlo dodává palivo do vstřikovačů pod tlakem až 1800 barů. Tím motor mnohem rychleji reaguje na pohyb plynového pedálu v jakémkoli režimu otáček.
Turbodiesel 2.2 DTI je pro Opel Vectra naladěn na výkon 92 kW/125 k a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 270 N.m už při 1500 otáčkách za minutu. My jsme si mohli vlastnosti motoru vyzkoušet ve voze Opel Vectra Caravan a musíme přiznat, že nás velice překvapil. A to nejen dynamikou a perfektním „zátahem“, ale i velice kultivovaným a tichým během motoru, a to i při vyšších otáčkách.
Takřka všechny dosavadní a samozřejmě i nové agregáty splňují přísné emisní normy Euro 4.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů