Už pošesté rozhodovali motorističtí novináři ze zemí střední a východní Evropy o vítězi každoroční ankety AUTOBEST 2007.
Celkem 13 reprezentantů nejdůležitějších publicistů letos určilo za vítěze této nejvýznamnější ankety svého druhu v daném regionu nový Opel Corsa! Corsa tak za sebou nechala silné konkurenty: Fiat Grande Punto, Peugeot 207, Škoda Roomster a Hyundai Accent.
„Vítězství v tak důležité anketě je pro nás velmi cenné, protože se vztahuje k velmi rychle rostoucím a sílícím trhům,“ říká Alain Visser, výkonný ředitel automobilky Opel odpovědný za evropský marketing. „Na trzích zemí střední a východní Evropy se už prodalo více než 21 000 nových modelů Corsa.“
V regionu střední a východní Evropy je registrováno asi 4,2 milionů automobilů (přičemž asi 150 000 z nich jsou modely Opel) a prodeje automobilů každoročně rostou. Jenom například v Rusku nebo Rumunsku Opel od ledna do listopadu zdvojnásobil prodeje v porovnání se stejným obdobím roku 2005, na Ukrajině prodeje vzrostly o pozoruhodných 117 procent…
„Byla to velmi tvrdá soutěž plná silných konkurentů. Nové Corse se podařilo zvítězit díky vynikajícímu poměru „value for money”, tedy hodnotám, které za vynaložené peníze přináší. Corsa ale byla výborná i při hodnocení dalších kritérii, která určují pořadí v anketě AUTOBEST,” komentuje výsledek letošní ankety AUTOBEST její předseda Dan Vardie. „Nová Corsa v porovnání s předchozí generací představuje zásadní změnu. Je to model konstruovaný podle zcela nové filozofie – a to se vyplatilo.“
Porota při rozhodování o udělení letošní ceny AUTOBEST zvažovala 13 kritérií. Každému z těchto kritérií přísluší určitý počet bodů, který odráží jeho různou důležitost při závěrečném hlasování o každém automobilu. Nejdůležitější je cena, resp. „value for money“, reprezentovaná 60 dostupnými body z celkového počtu 240 bodů, které se rozdělí mezi finalisty. Každý z dalších údajů citlivých pro daný region jako jsou distribuční síť, dostupnost servisů a náhradních dílů, spotřeba a versatilita a přizpůsobivost a objem zavazadlového prostoru je zastoupen 20 body. Celkově všem těmto kriteriím, specifickým pro zákazníky z regionu, náleží více jak polovina celkového počtu bodů. Dalšími kritérii jsou nové technologie, ovládání, dynamika, příznivé působení na životní prostředí. O stále významnějším vlivu designu svědčí i jeho ohodnocení maximálně 30 body.
Složení jury ankety AUTOBEST reprezentuje téměř všechny rychle rostoucí trhy zemí střední a východní Evropy. Organizace AUTOBEST je jedinou mezinárodní nezávislou porotou, která se zaměřuje volbu nejlepšího nákupu pro hlavní skupinu zákazníků. Letos členové poroty ankety AUTOBEST reprezentovali třináct zemí střední a východní Evropy, což představuje potenciální trh s více než 250 miliony obyvatel. Každý ze členů poroty je vynikajícím a ve své zemi renomovaným motoristickým novinářem. AUTOBEST je druhou největší nezávislou motoristickou porotou v Evropě.
Slavnostní udílení cen AUTOBEST 2007 se bude konat začátkem února roku 2007 v Polsku.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas