Nezávislá autorita potvrzuje mimořádné vlastnosti ochranného konceptu nového Opelu Astra: Na tiskové konferenci v Praze oznámila organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Program), že Opel Astra nové generace získal při čelních a bočních bariérových testech maximální počet pěti hvězdiček. Organizace Euro NCAP proto novou Astru označila za nejbezpečnější sedan kompaktní třídy v kategorii malých rodinných vozů. Astra v programu bariérových testů Euro NCAP získala celkem 34 bodů.
V náročných bariérových zkouškách si velmi dobře vedl i další model značky Opel – nový Opel Tigra TwinTop dosáhl výborného „čtyřhvězdičkového“ ohodnocení. Sesterský švédský Saab 9-3 Cabriolet potom vybojoval v posledním kole respektovaných nárazových zkoušek Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček.
„Jsme velmi potěšeni, že se nám podařilo dosáhnout tak dobrých výsledků, které dokladují efektivitou našich bezpečnostních technologií,“ prohlásil Carl-Peter Forster, president General Motors Europe. „Skvělý výsledek v bariérových testech ovšem dokumentuje jenom jednu část naší intenzivní práce na poli vývoje bezpečnostních technologií. V oblasti pasivní bezpečnosti se soustředíme na dosažení maximální ochrany cestujících při jakémkoli druhu nárazu. Stejně důležité, jako ochranné vlastnosti karoserií našich vozů, jsou i prvky aktivní bezpečnosti, díky kterým lze nehodám předcházet. Mezi ty nejúčinnější prvky aktivní bezpečnosti patří např. adaptivní zavěšení kol IDSPlus nebo adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting).“
Pětidveřová Astra, která prošla bariérovými testy Euro NCAP, je typickým příkladem pečlivé a systematické práce Opelu na poli pasivní i aktivní bezpečnosti. Mimořádně bohatá škála prvků aktivní i pasivní bezpečnosti pětidveřového hatchbacku bude k dispozici i pro připravované kombi Astra Caravan. Komplexní bezpečnostní a ochranný systém SAFETEC nové Astry staví především na velmi tuhé karoserii, do jejíž struktury jsou promyšleně začleněny deformační zóny a nárazové boxy, a na vynikajícím interaktivním podvozku IDS s integrovanými systémy ESPPlus (elektronický stabilizační systém), TCPlus (protiprokluzové zařízení), ABS (protiblokovací systém čtyř kotoučových brzd) s funkcí CBC (modulované brždění v zatáčkách) a integrovaným brzdovým asistentem.
K dalším důležitým prvkům komplexu SAFETEC patří čelní a boční airbagy, chránící oblast hrudníku a pánve, průběžné hlavové airbagy, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy u všech sedadel, kotevní body systému ISOFIX pro upevnění dětských sedaček na zadních krajních sedadlech, pedály s bezpečnostním uložením PRS (Pedal Release System) a výškově a podélně nastavitelný volant s bezpečnostním sloupkem. Na nezapnuté bezpečnostní pásy řidiče a předního spolujezdce upozorňují vizuální a akustické signály.
Program bariérových testů Euro NCAP sestává ze třech nárazových zkoušek: Při čelním nárazu naráží vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry (která simuluje druhý vůz) při 40-procentním překrytí. Při druhé zkoušce vůz naráží bokem do deformovatelné bariéry v rychlosti 50 km/h. Nakonec vůz naráží bokem v rychlosti 29 km/h do pevného sloupu. Díky využití sofistikovaných figurín (tzv. Dummies), mohou specialisté přesně vyhodnocovat silové působení během nárazu na různé části těla.
Partnery programu bariérových testů Euro NCAP jsou Evropská komise, ministerstva dopravy Německa, Holandska a Velké Británie a německý autoklub ADAC.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas