Na první pohled mě zaujala pětidveřová nová Astra svým elegantním dynamickým designem. Prostornému interiéru vévodí ergonomicky řešená palubní deska s ciferníky přístrojů s matně chromovanými rámečky a sportovní litinové pedály. Astra se chlubí také mimořádně velkým zavazadlovým prostorem. Astra nabízí 380 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se prostor pro zavazadla zvětší až na 1300 litrů. Dokonalé využití obestavěného prostoru a dlouhý rozvor jsou klíčovými momenty, kterým nová Astra vděčí za svoji prostornost. Svými vnějšími rozměry (délka: 425 cm, šířka: 175 cm, výška: 146 cm, rozvor: 261 cm) se nová Astra řadí k větším modelům své třídy.
Kompaktní čtyřválec 2.0 Turbo řady ECOTEC vyniká vysokým výkonem a mohutným točivým momentem: 250 Nm dosahuje motor již při 1950 ot/min. Mimořádně dynamická Astra s motorem 2.0 Turbo s výkonem 125 kW zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,9 s a dosahuje maximální rychlost 217 km/h.
Motor 2,0 T přeplňovaný turbodmychadlem ochotně a plynule akceleroval již od 1600 ot/min až do 6000 ot/min. Šestistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná a kladně ovlivňuje spotřebu benzinu. Po stisknutí tlačítka Sport na přístrojové desce jsem zaregistroval ještě ostřejší akceleraci a tvrdší pérování. Interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC dokáže optimálně přizpůsobit vlastnosti zavěšení kol aktuální jízdní situaci i povrchu vozovky. Konstrukce sníženého sportovního podvozku se systémem ABS a stabilizačním systém ESP mně umožňovala projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí bez nadměrného naklánění a s pocitem bezpečí. Přes tvrdší sportovní pérování, je jízda ve voze pohodlná. Výkonný motor i podvozek jsou dobře odhlučněny.
Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřeby 9,3 l/100 km. Musím však zdůraznit, že jsem zkoušel akceleraci, brzdy a během testu jsem dosahoval vysokých průměrných rychlostí.
Základní cena modelu Astra 2.0 Turbo/125 kW v provedení Sport byla stanovena na 685 900 Kč (včetně DPH). Do standardní výbavy patří mimo jiné čelní a boční velkoobjemové airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kola z lehkých slitin a rádio s CD přehrávačem včetně 6 reproduktorů.
Pro vaši informaci připomínám, že pro pohon předních kol nových modelů Astra je určeno pět zážehových a čtyři vznětové motory o objemech od 1,4 l až po 2,0 l, jejichž výkonová škála sahá od 59 kW do 147 kW (od 80 k do 200 k). S nejvýkonnějším motorem nová Astra dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekund a na plný plyn jede 232 km/h. Všechny motory řady ECOTEC mají čtyřventilovou techniku rozvodu a plní emisní limity normy Euro 4, která vstoupí v platnost až v roce 2005. Zážehové motory TWINPORT a turbodiesely „common-rail“ jsou ekologické a vynikají nízkou spotřebou paliva. Mimořádný řidičský zážitek poskytuje nejen testovaný přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 125 kW/170 k, ale i jeho výkonnější verze s výkonem 147 kW/200 k a i turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 110 kW/150 k.
Kromě šestistupňových manuálních převodovek pro uvedené nejvýkonnější motory jsou v nabídce řady Astra pětistupňové manuální převodovky, automatická převodovka a přepracovaná automatizovaná manuální převodovka Easytronic, která řadí, jak jsem se při zkušebních jízdách přesvědčil, plynule a s minimální prodlevou. Za příplatek se dodává i ovládání převodovky Easytronic na volantu, takže řidič Astry může řadit podobně jako piloti monopostů formule jedna. Převodovka Easytronic má nyní standardně i tzv. sportovní režim a zařízení pro rozjezdy do kopce HSA (Hill Start Assist), které zabraňuje nechtěnému couvnutí vozu při rozjezdu do svahu. Zařízení HSA se dodává i do modelů s manuálními převodovkami.
Astra je nabízena v pěti různých výbavách – Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport a Elegance. K dispozici je navíc několik sad výbav a celá řada na míru šitého příslušenství a doplňků. Zákazníci mohou volit např. kožené čalounění, adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) spřažené s řízením, bi-xenonové světlomety s automatickou regulací sklonu světleného paprsku a samočinným čištěním, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System), elektronickou klimatizační jednotku se senzorem kvality ovzduší a automatickou recirkulací nebo zařízení Quickheat, které zabraňuje zamlžování a namrzání skel a urychluje prohřátí interiéru na požadovanou teplotu.
Ceny nové pětidveřové Astry jsou podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy od 445 900 Kč do 710 900 Kč včetně DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas