Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce

     Motor s výkonem 125 kW se šestistupňovou převodovkou spolu se sportovním podvozkem mně poskytl příjemný řidičský zážitek.

Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce
Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce
Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce

Na první pohled mě zaujala pětidveřová nová Astra svým elegantním dynamickým designem. Prostornému interiéru vévodí ergonomicky řešená palubní deska s ciferníky přístrojů s matně chromovanými rámečky a sportovní litinové pedály. Astra se chlubí také mimořádně velkým zavazadlovým prostorem. Astra nabízí 380 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení zadních sedadel se prostor pro zavazadla zvětší až na 1300 litrů. Dokonalé využití obestavěného prostoru a dlouhý rozvor jsou klíčovými momenty, kterým nová Astra vděčí za svoji prostornost. Svými vnějšími rozměry (délka: 425 cm, šířka: 175 cm, výška: 146 cm, rozvor: 261 cm) se nová Astra řadí k větším modelům své třídy.

Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce
Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce
Opel Astra s výkonným benzinovým motorem 2,0 Turbo v testu redakce

Kompaktní čtyřválec 2.0 Turbo řady ECOTEC vyniká vysokým výkonem a mohutným točivým momentem: 250 Nm dosahuje motor  již při 1950 ot/min. Mimořádně dynamická Astra s motorem 2.0 Turbo s výkonem 125 kW zrychluje z klidu na 100 km/h během 8,9 s a dosahuje maximální rychlost 217 km/h.

Motor 2,0 T přeplňovaný turbodmychadlem ochotně a plynule akceleroval již od 1600 ot/min až do 6000 ot/min. Šestistupňová převodovka je vhodně odstupňovaná a kladně ovlivňuje spotřebu benzinu. Po stisknutí tlačítka Sport na přístrojové desce jsem zaregistroval ještě ostřejší akceleraci a tvrdší pérování. Interaktivní podvozek IDSPlus se systémem průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC dokáže optimálně přizpůsobit vlastnosti zavěšení kol aktuální jízdní situaci i povrchu vozovky. Konstrukce sníženého sportovního podvozku se systémem ABS a stabilizačním systém ESP mně umožňovala projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí bez nadměrného naklánění a s pocitem bezpečí. Přes tvrdší sportovní pérování, je jízda ve voze pohodlná. Výkonný motor i podvozek jsou dobře odhlučněny.


Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,1 l/100 km. Během testu jsem dosáhl spotřeby 9,3 l/100 km. Musím však zdůraznit, že jsem zkoušel akceleraci, brzdy a během testu jsem dosahoval vysokých průměrných rychlostí.


Základní cena modelu Astra 2.0 Turbo/125 kW v provedení Sport byla stanovena na 685 900 Kč (včetně DPH). Do standardní výbavy patří mimo jiné čelní a boční velkoobjemové airbagy řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výškově i podélně nastavitelný volant, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken předních dveří, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, kola z lehkých slitin a rádio s CD přehrávačem včetně 6 reproduktorů.




Pro vaši informaci připomínám, že pro pohon předních kol nových modelů Astra je určeno pět zážehových a čtyři vznětové motory o objemech od 1,4 l až po 2,0 l, jejichž výkonová škála sahá od 59 kW do 147 kW (od 80 k do 200 k). S nejvýkonnějším motorem nová Astra dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,9 sekund a na plný plyn jede 232 km/h. Všechny motory řady ECOTEC mají čtyřventilovou techniku rozvodu a plní emisní limity normy Euro 4, která vstoupí v platnost až v roce 2005. Zážehové motory TWINPORT a turbodiesely „common-rail“ jsou ekologické a vynikají nízkou spotřebou paliva. Mimořádný řidičský zážitek poskytuje nejen testovaný přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 125 kW/170 k, ale i jeho výkonnější verze s výkonem 147 kW/200 k a i turbodiesel 1.9 CDTI o výkonu 110 kW/150 k.


Kromě šestistupňových manuálních převodovek pro uvedené nejvýkonnější motory jsou v nabídce řady Astra pětistupňové manuální převodovky, automatická převodovka a přepracovaná automatizovaná manuální převodovka Easytronic, která řadí, jak jsem se při zkušebních jízdách přesvědčil, plynule a s minimální prodlevou. Za příplatek se dodává i ovládání převodovky Easytronic na volantu, takže řidič Astry může řadit podobně jako piloti monopostů formule jedna. Převodovka Easytronic má nyní standardně i tzv. sportovní režim a zařízení pro rozjezdy do kopce HSA (Hill Start Assist), které zabraňuje nechtěnému couvnutí vozu při rozjezdu do svahu. Zařízení HSA se dodává i do modelů s manuálními převodovkami.


Astra je nabízena v pěti různých výbavách – Essentia, Enjoy, Cosmo, Sport a Elegance. K dispozici je navíc několik sad výbav a celá řada na míru šitého příslušenství a doplňků. Zákazníci mohou volit např. kožené čalounění, adaptivní světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) spřažené s řízením, bi-xenonové světlomety s automatickou regulací sklonu světleného paprsku a samočinným čištěním, systém monitorování tlaku v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System), elektronickou klimatizační jednotku se senzorem kvality ovzduší a automatickou recirkulací nebo zařízení Quickheat, které zabraňuje zamlžování a namrzání skel a urychluje prohřátí interiéru na požadovanou teplotu.


Ceny nové pětidveřové Astry jsou podle zvoleného motoru, převodovky a výbavy od 445 900 Kč do 710 900 Kč včetně DPH.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...