Opel Astra GCT sport v redakčním testu

Výkon motoru 200 k, šestistupňová převodovka a špičkový podvozek.

Po týdnu za volantem Astry GTC, která přichází u nás v současné době do prodeje, mohu potvrdit, že tento model patří oprávněně do segmentu prestižních, sportovně laděných vozů kompaktní třídy!

Opel Astra GCT sport v redakčním testu
Opel Astra GCT sport v redakčním testu
Opel Astra GCT sport v redakčním testu


Elegantní design třídveřové Astry GTC působí jako klasické kupé. Na první pohled se řadí do modelové řady Astry, již úspěšně prodávanému pětidveřovému hatchbacku a kombi Caravanu. Jde však o zcela nové řešení karoserie: s výjimkou kapoty motoru, předních blatníků a vnějších zrcátek jsou všechny karosářské díly odlišné. Sportovní charakter zdůrazňuje dozadu klesající křivka střechy, nižší boční okna, vystouplé blatníky, krátké převisy karoserie vpředu i vzadu, mohutné nárazníky a sportovní koncovka výfuku.

Opel Astra GCT sport v redakčním testu
Opel Astra GCT sport v redakčním testu


Ocenil jsem ergonomicky řešenou palubní desku s vhodně rozmístěnými ovládači a sdělovači dobře čitelnými. Kroužky sdělovačů a středová konzole v matném chrómu spolu s pedály z lehkých slitin zdůrazňují sportovní charakter vozu. Přední sportovní sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou i výškově stavitelná. Volant je nastavitelný ve dvou osách.


Opel Astra GCT sport v redakčním testu

Vnitřní prostor Astry GTC, přestože má tento model dozadu klesající střechu, poskytuje i cestujícím vzadu dostatek místa jak nad hlavami tak pro nohy. Pouze nastupování dozadu je obtížnější, což je přirozené u všech třídveřových modelů. Astra GTC je dlouhá 429 cm, vysoká 143 cm, široká včetně zrcátek 203 cm a má rozvor 261 cm. Zavazadlový prostor objemu 380 litrů je srovnatelný s hatchbackem.

Opel Astra GCT sport v redakčním testu

Testovaný model GTC Sport měl 16ti ventilový turbo motor 2,0 o výkonu 200 k (147 kW) a nejvyšší hodnotu točivého momentu 262 Nm, kterou dosahuje při 4200 ot/min. Avšak již od 1950 ot/min je k dispozici 250 Nm, průběh točivého momentu je tedy mimořádně dobrý. Výkonný motor se šestistupňovou optimálně odstupňovanou převodovkou spolu s perfektně konstrukčně řešeným adaptivním podvozkem IDS Plus s elektronicky řízenými tlumiči pérování, mně umožňoval plně hodnotnou sportovní jízdu, při kterém jsem dosahoval i ve členitém terénu vysokých cestovních průměrů. Při projíždění zatáčkami ve vyšších rychlostech po aktivaci sportovního režimu tlačítkem Sport, se tlumiče pérování přitvrdily a Astra GTC držela velmi dobře stopu a minimálně se nakláněla. K tomu a mému bezpečnému pocitu při jízdě významně přispěly: účinný brzdový systém ABS s brzdovým asistentem, stabilizační systém ESP, sportovní posilovač řízení a jistě i snížený podvozek. Nejvyšší rychlost Astry GTC uvádí výrobce 234 km/h a zrychlení z 0 na rychlost 100 km/h za 7,8 sekundy. Kombinovanou spotřebu pohonných hmot jsem během testu vykázal 9,3 l na 100 km, což odpovídá spotřebě uváděné výrobcem. Jezdil jsem však většinou sám, bez zavazadel a po většinu testu jsem se snažil jezdit hospodárně.

Cena Astry GTC s turbo motorem 2,0 se šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Sport je 710 900 Kč včetně DPH. V ceně je obsažena bohatá výbava: mimo již výše uvedené airbagy řidiče a spolujezdce včetně bočních airbagů, tříramenný kůží potažený sportovní volant s matně chromovaným matným dekorem, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, rádio CD30 s přehrávačem CD včetně 6 reproduktorů a trojitého informačního displeje, CD s mapou pro navigační systémy UCL – Evropa, hliníková kola, dálkové ovládání centrálního zamykání a další.


Pro informaci uvádím, že Opel Astru GTC je možné zakoupit s pěti benzinovými motory objemu 1,4 až 2,0 s výkonem od 90 do 200 k a čtyřmi dieselovými motory objemu od 1,3 do 1,9 s výkony od 90 do 150 k. K jednotlivým motorům je dodávána ve standartu pěti anebo šestistupňová manuální převodovka, s benzinovým motorem 1,6 je možná též beze spojková 5ti stupňová převodovka Easytronic, s benzinovým motorem 1,8 i čtyř stupňová automatická převodovka. Volitelné stupně výbavy jsou čtyři: Essentia, Enjoy, Cosmo a Sport. Ceny včetně DPH jsou od 445 900 do 710 900 Kč.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...