Dovolte krátkou poznámku úvodem: Přestože nový Opel Astra byl uveden na trh již před rokem a půl, dosud je jak patrno z výše uvedených čísel, i zájem o Opel Astru původní koncepce, která pod názvem Opel Astra Classic nadále nachází na našem trhu zájemce, což je jistě i důsledkem její příznivé ceně, která začíná na 279 900 Kč.
Když jsem přebíral čtyřdveřovou Opel Astru sedan nové generace s benzinovým šestnácti ventilovým motorem 1,4 l, zaujal mně její elegantní design, dodávající vozu dynamický až sportovní charakter. Nad širokým předním nárazníkem, v kterém jsou umístěny mlhovky, na první pohled zaujme pro Opel typická lichoběžníková mřížka chladiče začleněná do kapoty s výraznými prolisy a široké světlomety s osvětlením o 30 % vyšší účinnosti proti předcházejícímu modelu. Přední sklo posunuté dopředu zdůrazňuje spolu se stoupající linií oken k mohutné zadní části karoserie, její klínovitý boční tvar a zdůrazňuje sportovní profil vozu. Důsledkem propracovaného design nové Astry je nízký součinitel odporu vzduchu – jeho hodnota je 0,29 a rovněž snížen na minimum hluk vznikající z proudění vzduchu, což se mě plně potvrdilo při zkušebních jízdách.
Díky zvýšenému rozchodu a delšímu rozvoru kol je v interiéru dostatek místa pro pohodlné cestování. Po usednutí za volant jsem ocenil možnost seřízení sedadla včetně jeho výškového nastavení a především pak seřiditelnost polohy volantu ve dvou směrech v širokém rozsahu: podélně v rozsahu 45 mm a svisle v rozsahu 30 mm. . Umístění sdělovačů i ovládačů je řešeno podle ergonomických zásad. Čitelnost přístrojů je velmi dobrá i v noci díky správnému neunavujícím téměř bezbarvým osvětlením samozřejmě s regulací intenzity. Řadící páka je vhodně umístěna a dobře „padne“ do ruky.
Při zkušebních jízdách, při kterých jsem jezdil i po silnicích se špatným povrchem, jsem byl s podvozkem nové Astry velmi spokojen. Pérování je velmi dobře vyřešeno, nárazy do řízení jsem vůbec nepociťoval a řízení přesně reagovala na mé pokyny, jistě i díky použití elektrohydraulického posilovače řízení. Interiér vozu je velmi dobře odhlučněn díky tomu, že konstrukce podvozku absorbuje a tlumí nárazy i hluk pneumatik. Brzdící systém Bosch s posilovačem vykazuje vysokou účinnost a proměnné rozdělování brzdné síly mezi nápravy. Uvedené prvky spolu se zvýšením torzní tuhosti a odolnosti vozu proti deformacím výrazně zvyšují bezpečnost cestujících. Připomínám, že airbagy řidiče a spolujezdce jsou již v základní výbavě. Karoserie Astry je plně pokovená a má 12letou záruku proti prorezavění.
Testovaná Astra měla benzinový šestnáctiventilový motor obsahu1,4 litru, který dosahuje maximální výkon 66 kW/90 k při 6 000 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu dosahuje 125 Nm při 4 000 ot/min. Výrobce udává nejvyšší rychlost 180 km/h a zrychlení na 100 km/h za 12,5 sekundy. Motor mě vyhovoval i pro sportovní jízdu, „rád“ a bez prodlení se vytočí v případě potřeby do vyšších otáček a umožňuje tak bezpečné předjetí. Při nejvyšší povolené rychlosti na dálnici, tj. 130 km/h, ukazuje otáčkoměr necelé 4 000 ot/min. Při testu jsem docílil kombinované spotřeby těsně pod 6,9 l benzinu na 100 km. Je to tedy 0,2 l pod kombinovanou spotřebou uváděnou výrobcem. Jezdil jsem svižně, ale snažil jsem se hospodárně. Plně jsem využíval i informace z palubního počítače o okamžité spotřebě benzinu. Samozřejmě, že počítač jsem sledoval s ohledem, abych nesnižoval svou pozornost na provozní situaci.
Základní cena testovaného čtyřdveřového modelu Astra ve výbavě Base je 434 900 Kč. ABS stojí 34 400 Kč, palubní počítač 12 600 Kč, elektricky ovládaná přední okna 11 400 Kč a elektricky ovládaná vyhřívaná zpětná zrcátka 5 500 Kč.
Aktuální ceny jsem si ověřil v Srba Servisu, kde mě sdělili i řadu zajímavých informací pro kupující. Tak na příklad v mimořádné nabídce nabízí Srba Servis „Akční model Astra Jubileum“, který včetně ABS, palubního počítače, elektricky ovládaných předních oken, elektricky ovládaných vyhřívaných zrcátek a v testu uvedené výbavy stojí v pětidveřovém provedení 462 500 Kč. Dále limitovanou sérii „Srba Servis Edition“ v počtu 50 kusů pro ČR s velmi bohatou výbavou a doplňky Steinmetz. Cena vozu z této série podle volby motoru je 499 000 Kč až 599 000 Kč. Dosud je prodána polovina vozů z této série.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.