Kola Opelu Ampera jsou vždy poháněna elektřinou!
Lithio-iontový akumulátor kapacity 16 kWh napájí elektromotor o výkonu 111 kW (150 k) – plně nabitá baterie umožňuje dojezd cca 40 km až 80 km pouze na elektrický pohon – a tedy bez emisí. Konkrétní akční rádius závisí na profilu trasy, způsobu jízdy a vnější teplotě. Podle normy ECE R101, která upravuje metodiku měření spotřeby paliva a emisí CO2, činí kombinovaná spotřeba Opelu Ampera méně než 1,6 l/100 km a vůz emituje méně než 40 g/km CO2.
Systém elektrického pohonu Voltec
– garantuje modelu Ampera příjemnou dynamiku a poskytuje tak řidiči vozu jedinečný zážitek z jízdy. Točivý moment 370 Nm, dostupný od minimálních otáček motoru, zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za cca 9 sekund, maximální rychlost činí 161 km/h. Ampera při pohonu na elektřinu jezdí téměř bezhlučně a i v režimu prodlouženého dojezdu, kdy se spustí palubní spalovací motor, pohánějící elektrický generátor, je hlučnost jen minimální a cestovní komfort velmi vysoký.
Díky propracovanému systému prodloužení dojezdu i po vybití akumulátoru dává Ampera svému řidiči jistotu, že nikdy nezůstane stát na cestě s vyčerpanou baterií. Ampera poskytuje všechny environmentální přednosti i pozoruhodnou dynamiku, danou systémem elektrického pohonu, aniž by trpěla tradičními nedostatky konvenčních elektromobilů.
Nezávislé výzkumy dokládají, že dojezd Opelu Ampera na čistě elektrický pohon (tedy s výlučným využitím energie uložené v akumulátoru) uspokojí požadavky 80 procent evropských řidičů na akční rádius automobilu pro každodenní využívání. Díky palubnímu generátoru se spalovacím motorem ale Ampera dokáže ujet přes 500 kilometrů na jedno nabití a naplnění nádrže. Zážehový motor, pohánějící elektrický generátor, se samočinně nastartuje v momentu, kdy kapacita akumulátoru poklesne pod zadanou minimální hodnotu.
Design pětidveřového Opelu Ampera
– je stejně unikátní a revoluční jako je systém elektrického pohonu Voltec. Karoserie aerodynamických tvarů poskytuje prostor pro čtyři dospělé pasažéry, tradiční stupnice a ovladače na přístrojovém panelu nahrazují moderní dotykové monitory s vysokým rozlišením. Dobře přístupný zavazadlový prostor objemu 310 litrů lze v případě potřeby rozšířit sklopením opěradel zadních sedadel na 1005 l.
Ceny a záruka
Opel Ampera dodržuje dlouholetou filozofii značky Opel, která nabízí vyspělé technologie za realistické ceny. Stejně, jako na všechny modely Opel, i na Amperu se v Německu a Velké Britanii vztahuje doživotní záruka, omezená proběhem 160 000 km. Na akumulátor se vztahuje záruka na 8 let / 160 000 km.
Opel Ampera se bude v celé Evropě prodávat za jednotnou doporučenou konečnou cenu 42 900 EUR (včetně DPH), s ohledem na odlišnosti standardní výbavy se může konečná cena na jednotlivých trzích mírně lišit.
Ocenění
Opel Ampera byl po své výstavní premiéře nadšeně přijatý po celém světě. Už nyní posbírala Ampera řadu ocenění od motoristických publicistů i veřejnosti. Elektromobil Opel Ampera elektrizuje tisíce nadšenců elektrického pohonu (tzv. e-pionýrů) z celé Evropy. Tito potenciální zákazníci budou mezi prvními, kteří budou moci absolvovat zkušební jízdy s modelem Ampera a budou dostávat exkluzivní informace a služby spolu s dalšími benefity. Ke komunitě ePioneer se již připojilo na stránce www.opel-ampera.com více než 5000 potenciálních zákazníků. Opel chce v roce 2012 prodat v Evropě přibližně 10 000 vozů Opel Ampera.
Opel Ampera
„Na rozdíl od konvenčních elektromobilů může Opel Ampera fungovat jako jediný plnohodnotný automobil v domácnosti,“ říká Alain Visser, viceprezident Opelu odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. „Ampera poskytuje vše: Revoluční systém pohonu, progresivní design, maximální bezpečnost, vysokou kvalitu a praktičnost – a to vše v kombinaci s vynikající jízdní dynamikou.“
Ampera představuje špičku produktového programu e-mobility značky Opel, který zahrnuje i malé elektromobily pro městský provoz, poháněné výlučně akumulátory, a vývoj vozidel s palivovými články, které vyráběj elektrickou energii z vodíku.
Revoluční systém elektrického pohonu Voltec
Systém elektrického pohonu, uložený pod přední kapotou Opelu Ampera spolu se zážehovým motorem, tvoří trakční elektromotor, elektrický generátor/motor a planetová převodovka, zvyšující účinnost pohonu redukcí otáček elektromotoru. V Ampeře tedy není převodovka s řazením jednotlivých rychlostních stupňů.
V režimu prodlouženého dojezdu, který se aktivuje vždy při poklesu kapacity akumulátoru pod stanovenou hodnotu, čerpá trakční elektromotor elektrickou energii z generátoru poháněného účinným čtyřválcovým zážehovým motorem o objemu 1,4 l a výkonu 63 kW (86 k). Konstruktéři Opelu Ampera předpokládají, že 90 procent času řidič absolvuje v některém ze dvou hlavních jízdných režimů: Normal a Sport. Režim Sport zvyšuje citlivost pedálu akcelerátoru. Pro specifické jízdní podmínky jsou k dispozici dva další zvláštní režimy: Horský režim Mountain, který zabezpečuje dostatečnou energii baterie pro jízdu horskými oblastmi. Režim konzervace energie Hold-charge zachovává dostatečnou zbytkovou energetickou kapacitu akumulátoru aktivací zážehového motoru, což je užitečná funkce pro plné využit výhod elektrického pohonu v zónách s omezenými emisemi, jako jsou např. centra některých velkých měst.
Jedinečný komplet akumulátoru ve tvaru písmene T o hmotnosti 198 kg s kapacitou 16 kWh je uložený ve středovém tunelu vozu a pod zadními sedadly. Akumulátor chrání opěrné lišty z martenzitové ultra-pevné oceli. Celý akumulátor sestává ze 288 lithium-iontových článků a je konfigurovaný pro optimální výkon a životnost. Jako první sériově vyráběný systém svého druhu využívá kapalinový systém tepelné regulace, který dokáže podle potřeby baterií zahřívat či chladit. Při vývoji akumulátoru hrálo klíčovou roli Centrum alternativních pohonů automobilky Opel v Mainz-Kastelu nedaleko Rüsselsheimu.
Baterie Opelu Ampera se dá snadno dobíjet z běžné domovní zásuvky, v zavazadlovém prostoru je uložený nabíjecí kabel délky 6 metrů. Ze standardní elektrické zásuvky 230 V/16 A se baterie zcela nabije za necelé 4 hodiny, přičemž nabíjení lze naprogramovat tak, aby se využilo výhod nižších sazeb mimo odběrové špičky.
Design exteriéru a interiéru: Elektrizující styling
Ampera přináší výrazové prostředky designu značky Opel, spojující sochařské umění s německou precizností, do segmentu elektromobilů. Důsledně vyvážené proporce jsou zkombinované s nízkým, širokým postojem, který modelu Ampera dodává dynamický a futuristický vzhled. Elegantní světlomety ve tvaru bumerangů – nový prvek ze škály výrazových prostředků designu značky Opel – jsou nejvýraznějším identifikátorem modelu Ampera, stejně jako osobitá maska chladiče s výrazným logem automobilky Opel. Každý detail tohoto revolučního automobilu byl navržen v zájmu maximální účinnosti. Ampera je jedním z nejaerodynamičtějších automobilů na trhu.
Interiér modelu Ampera reflektuje revoluční povahu systému pohonu. Dva interaktivní barevné monitory s vysokým rozlišením zvýrazňují jedinečný status tohoto unikátního automobilu. Monitory jsou integrované do přístrojového panelu charakteristického tvaru, který obklopuje řidiče i spolujezdce.
Konvenční sdružený přístroj před řidičem nahrazuje rekonfigurovatelný grafický displej informačního centra řidiče DIC (Driver Information Center). V zájmu maximálního zjednodušení obsluhy je doplněný barevným dotykovým monitorem v horní časti středové konzole, který je primárním uživatelským rozhraním infotainmentu, navigačního systému, klimatizace, centra využívání energie a funkce nabíjení.
Ukazatel účinnosti, zobrazující se v DIC spolu s údajem o rychlosti jízdy, představuje animovaná kulička, která se pohybuje nahoru a dolů, mění barvy podle rychlosti jízdy, akcelerace a brzdění. Udržováním kuličky ve středu obrazovky naznačuje, že řidič optimálně využívá energii.
Bohatá výbava: Nejmodernější systémy infotainmentu
Ke standardně montované elektronické klimatizaci a integrovanému audiosystému s ovládacími prvky na volantu lze za příplatek objednat prémiový audiosystém Bose® propojený s navigačním systémem.
Bose® Energy Efficient Series sound-systém zaručuje vynikající kvalitu reprodukce zvuku, přičemž spotřebovává o 50 procent energie méně, než konvenční audiosystém stejného výkonu. Systém infotainmentu tvoří autorádio se 6 reproduktory a subwooferem, pevný disk s kapacitou 60 GB, z čehož 30 GB je vyhrazených pro záznam hudby; navigační systém s dynamickou navigací; ovládací prvky na volantu a Bluetooth hands-free systém s hlasovým ovládáním.
Elektrické topení a klimatizaci doplňují elektricky vyhřívaná přední sedadla, což zajišťuje optimální komfort v nejširším rozsahu vnějších teplot. Klimatizace má tři provozní režimy (Ventilace, Eco a Comfort) a přizpůsobuje svůj výkon dojezdu vozu nebo spotřebě.
Podvozek odladěný podle evropských specifik
Jízdní vlastnosti Opelu Ampera lze srovnávat s vlastnostmi sportovně laděné limuzíny. Podvozek, vyvinutý a odladěný konstruktéry Opelu z německého Rüsselsheimu, je vyladěný tak, aby naplnil očekávání náročných evropských zákazníků.
Přední náprava využívá kombinované tlumičové vzpěry McPherson s hliníkovými spodními rameny a hydraulickými pouzdry/silentbloky. Zadní náprava je tvořena vlečenými rameny propojenými torzně poddajnou příčkou. Takováto náprava spojuje výhody nízké hmotnosti, malých prostorových nároků a přesného vedení kol.
Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem je sestaveno z kvalitních komponentů renomovaného výrobce ZF. Řízení má dva pastorky, jeden spojený s volantem, druhý s elektromotorem posilovače, čímž je zajištěn variabilní účinek posilovače.
Brzdová soustava inovativní konstrukce umožňuje měnit při brzdění kinetickou energii na elektrickou. Při tzv. regenerativním brzdění vůz zpomaluje elektromotor, který tedy funguje jako generátor a dobíjí akumulátory. Při intenzivnějším brzdění nebo potřebuje-li řidič úplně zastavit, aktivují se plynule konvenční hydraulické brzdy. Přechod mezi oběma režimy brzdění je naprosto plynulý a cestující jej vůbec nevnímají.
Maximální pasivní bezpečnost
Základní struktura karoserie modelu Opel Ampera vyniká vysokou pevností a mimořádnou mírou ochrany posádky při případné nehodě. Během vývoje bezpečnostních a ochranných systémů provedl Opel přes 50 různých bariérových testů z různých rychlostí a při různých úhlech nárazu, včetně čelního, bočního i zadního nárazu a posuzovala se i ochrana pasažérů při převrácení vozu.
Řada specifických testů prověřovala i bezpečnost lithio-iontové baterie, zkoumala se i její vodotěsnosti při zaplavení. V nouzové situaci mohou záchranáři baterii snadno odpojit od systémů vozu.
Opel Ampera se bude vyrábět v továrně Hamtramck koncernu General Motors v Detroitu. Celou akumulátorovou sadu vyrábí specializovaný závod GM v Brownstownu nedaleko Detroitu, který je prvním závodem tohoto druhu vybudovaným v USA významným automobilovým výrobcem.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů